stamboomforum

Forum logoFora » Gezochte en onderzochte familienamen in Nederland » Johannes Jacobus Vink Pleuntje Luijendijk

Hallo 

Ik zoek gegevens van Johannes Jacobus Vink getr met Pleuntje Luijendijk.

Gegevens onbekend 

Zij kregen in Delft 9 kinderen volgens een van de geboorte aktes kwam Johannes uit Dordrecht..

Dit zijn niet Johannes Coenraad Vink en Pleuntje Luijendijk Dordrecht Groote Lindt.

Lachen

R Gotte

Even om de tijdslijnen vast te leggen, want nu is het zo algemeen.

Overledene Pleuntje Luijendijk , 54

Vader Jacobus Luijendijk

Moeder Elisabet Willemstein

Partner Johannes Coenraad Vink

Plaats Delft

Datum overlijden26-12-1906 

Opmerkingenwonende te Dordrecht

Kind Johanna Jacoba de Vink

Vader Johannes Jacobus de Vink

Moeder Pleuntje Luijendijk

Plaats Rotterdam

Geboortedatum 02-12-1874 

Opmerkingen akte nr. 4937 

Bronverwijzing Rotterdam1874g046v

mvg-Ben

Ben Wegman

Zij is geboren te Grote en Kleine Lindt volgens overlijdensakte..

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1-159390-82726-92?cc=1576401&wc=6424970

mvg-Ben

Ben Wegman

Hallo.

Bedankt dit had ik ook.

Ik zoek alleen Johannes Jacobus (de) Vink en Pleuntje Luijendijk, Waar komen zij vandaan?

Zijn kregen behalve Johanna Jacoba geb 02-12-1874 Rotterdam 

nog kinderen in Delft.


Johannes Theodorus Nicolaas 11 Jul 1876

Theodora Hendrika 23 Mar 1878

Gijsbertus 18 Jun 1879

Jacobus 21 Dec 1881

Cornelia 1 Feb 1884

Cornelis Leendert  13 Feb 1886

Gijsbertus  12 Jan 1888

Cornelia 14 Feb 1890

Wilhelmina Adriana 6 Jul 1892

R Gotte

Hallo.

Nee dit is niet deze Pleuntje Luijendijk.

Deze had ik ik ook.

Rob.

R Gotte

Inderdaad de verkeerde. Je had echter je bericht wel iets duidelijker mogen maken, want daar staat bv geen enkel jaartal in.

Zoek eens de huwelijksaktes van de kinderen op en aan de hand daarvan mbv naar de huwelijksbijlagen. Mogelijk krijg je zo meer informatie.

mvg-Ben

Ben Wegman

Doopgetuigen zullen er niet zijn, ik denk even in de verkeerde eeuw!

niepoort

Het echtpaar is kennelijk tussendoor weer terug geweest in Dordrecht, getuige dit overlijden:

Overledene Cornelia Vink , leeftijd 14 mnd Vader Johannes Jacobus Vink Moeder Pleuntje Luyendyk   Plaats Delft Datum overlijden 18-04-1885     Opmerkingen wonende te Dordrecht

 

Of zou het kindje tijdelijk zijn uitbesteed aan familie???

niepoort

vervallen

niepoort

Heb je al naar de huwelijken van hun kinderen gekeken? Mogelijk zitten er in de huwelijksbijlagen overlijdensaktes van Johannes  Jacobus en/of Pleuntje. Een deel van hun kinderen is heel jong overleden, maar naar ik meen de oudste zoon is 41 geworden en was dus mogelijk getrouwd.

niepoort

Als de oudste zoon wordt geboren, 1876, is Pleuntje 23 en JJ 37 jaar oud. Het is wel opmerkelijk dat er tussen Pleuntje en JJ Vink een ongeveer even groot leeftijdsverschil bestaat als tussen die andere Pleuntje en Johannes Coenraad.

niepoort

Je haalt me de woorden uit de mond Niepoort. Wellicht is er ergens een fout gemaakt bij het inventariseren of bij het lichten van de juiste geboorteacte (had hij Johannes Coenraad wellicht een broer Johannes Jacobus en kon de ambtenaar de juiste geboorteacte niet vinden toen hij wilde trouwen?)

Ik zou dat echtpaar Johannes Coenraad met Pleuntje Luyendijk maar eens goed doorlichten (huwelijksbijlagen) en ook de huwelijksbijlagen bij de kinderen kritisch bekijken en het gezin van de ouders van Pleuntje eens goed bekijken, hadden zij dan twee dochters Pleuntje? Of is Pleuntje met twee broertjes Vink getrouwd geweest?

Annemarie57

Gelet op de leeftijd van JJ bij de geboorte van de zoon in 1876 kan hij niet de JJ Vink zijn die 1852 in Rotterdam geboren is.

Ik heb de huwelijksbijlagen van Pleuntje en J Coenraad wel even opgezocht, maar ben gelijk met kijken gestopt toen er een keuring voor militaire dienst van inderdaad een Johannes Coenraad bij bleek te zitten.

Tja, misschien heeft er toch een ambtenaar vreselijk zitten slapen en zijn er twee (tweeling ?????)broers door elkaar gehaald. Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij wie het dochtertje dat in Dordrecht overleed (zie boven), op dat moment in huis was. Dat zal toch zeer naaste familie geweest zijn. Heb vanavond geen tijd dat verder op te zoeken.

niepoort

Ook nog even de overlijdensakte van Pleuntje via de link van Ben bekeken. Ook hoogst interessant, want zij is overleden in Delft (!!!) , kennelijk nadat haar man 'm gesmeerd was. Woonplaats was Dordrecht. Leeftijd 54 (in 1906). Ouders Jacobus en Elisabeth Hillenstein. Jammer dat niet vermeld wordt wanneer haar echtgenoot haar verlaten heeft. En nog jammerder dat we niet weten waarom. ;-(

Hoe dan ook die Pleuntje uit de overlijdensakte moet geboren zijn in 1852.

niepoort


Wellicht biedt de aangifte in Delft uitkomst, want wie heeft de aangifte gedaan? Hopelijk een zoon of schoonzoon????? Anders wellicht via het bevolkingsregister erachter zien te komen hoe het zit, maar alles wijst erop dat het toch wel het juiste echtpaar is dat in 1873 trouwt. Geboortejaar/ouders van de bruid kloppen. Vermoedelijk zit er iets fout bij de namen van de bruidegom, wellicht noemde hij zichzelf Johannes Jacobus terwijl hij geregistreerd stond alsJohannes Coenraad. Ach zal niet de eerste keer zijn dat ereen fout zit in de BS. Een voormoeder van mij heeft hele verkeerde ouders in haar huwelijksakte.....heeft ook heel wat hoofdbrekens gekost om de waarheid te achterhalen.Knipogen

Annemarie57




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!