stamboomforum

Forum logoFora » Gezochte en onderzochte familienamen in Nederland » Akte's Hubertus Wilhelmus van der Steen 1892-1894 Vught

De reclame wordt alleen getoond aan bezoekers, niet aan gebruikers die inloggen.

Ik heb hier een Bevolkings Reg.kaart  uit Vught van Franciscus van der Steen *08-09-1829 Vught gehuwd met Geertuida Hurkens *04-01-1835 Vught

Het echtpaar heeft 4 kinderen gekregen:

1 zoon Antonie en 3 dochters die jong zijn overleden.

Nu staat op deze kaart op deze kaart de ouders hun zoon Antonie daaronder schoondochter Engelica dan 2 kinderen van Antonie en Engelica

Daaronder 2 onbekende namen [van andere bewonens denk ik]

En dan 3 kinderen staat achter 2 dochters en 1 zoon [FOUT moet kleinkinderen zijn] die zijn ook van Antonie en Engelica

Van de tweeling heb ik alle gegevens 

Nu mijn vraag:

Ik kan nergens een Akte van het laatste jongentje vinden hij is maar 2 jaar geworden maak ik hierop uit.

Hoe kan dit?

Hoe kan dit wie kan mij helpen aan de akte's

 

Mvg. Irma

Irma C.

Heb je een link naar die kaart, dat maakt het misschien wat duidelijker.

niepoort

ja dat zou makkelijk zijn 

Maar ik weet niet hoe dat werkt

Kan via  email kaart sturen?

Irma

Irma C.

Mary Schroder

En dit is de geboorteakte van de jongen De persoon op de volgende akte (2) heet toevallig Hubertus Wilhelmus, misschien komt het daardoor.

Er is dus gewoon een fout gemaakt in het bevolkingsregister.

Geregistreerde Francis van der Steen
Geboortedatum 07-09-1829
Woonplaats Vught
   
Bron Bevolkingsregister, wijk A
Plaats Vught
Periode 1890-1900
Pagina 290
Toegangsnr. 5060

Frank Fransz

Dankje Wel Mary maar dit is ook een zoon van Antonie die had ik al 

Ik zocht naar zie titel Hubertus Wilhelmus geboren 1892

Irma C.

Ja Frans de laatste 3 kinderen daar hoort kleinkinderen te staan dat is de fout het zijn kinderen van zoon Antonie en engelica

Maar het de 2 meisjes [tweeling] zijn wel zusjes van mijn vader en dat jongentje moet dan ook een broertje dan zijn van mijn vader.

Ze schrijven toch niet zomaar een naam en datum op zo'n kaart erbij?

 

Irma 

Irma C.

Jij constateert zelf toch ook fouten op die kaart?

Frank Fransz

ja dat snap ik!!!!

dat dochters en kleindochters moet zijn en zoon kleinzoon moet zijn

maar niet dat het hele jongentje eigenlijk niet bestaat!! 

Irma C.

War gewerkt wordt worden fouten gemaakt, ook vroeger.............

Annemarie57

Hallo Annemarie ja dat is waar en dat begrijp ik ook wel maar 

Dit gaat over een heel groot gezin en er moeten er nog meer te vinden zijn 

Dus hij paste precies met jaartal ertussen

Dus via de akte kon ik zijn ouders zijn dus mijn opa en oma vandaar

 

Gr Irma

Irma C.

Misschien was de klerk gewoon afgeleid (of er praatte ieman tegen hem). Ik schrijf ook wel eens 'thee' als iemand net vraagt "wil je een kopje thee", terwijl ik iets heel anders bedoelde te schrijven. Mogelijk bestond het kind dus helemaal niet of hoorde het op een andere kaart thuis die hij nog moest pakken. Vergissen is menselijk, ook bij klerken. En de bedoeling was vast niet dat jij er nu een hoofdpijndossier van zou krijgen..........

Annemarie57

Volgens mij zijn Martinus Antonius van der Steen en Hubertus Wilhelmus Finkers (het jongetje in de 2e geboorteakte; zie het bericht van Frank van 18.06 uur) in het bevolkingsregister verwisseld. 

Hubertus Wilhelmus Finkers is de zoon van Johannes Finkers en Antje van der Leeden. Ik heb dit gezin opgezocht in het bevolkingsregister van Vught 1890-1900. Op regel 6 is ingeschreven: Martinus Antonius. Deze naam is later doorgestreept en vervangen door Hubertus Wilhelmus. Klik hier.

Blijkbaar is de ambtenaar vergeten om de andere foute inschrijving bij het gezin Van der Steen/Theuns ook te corrigeren.

Johanna C.

Top Johanna! 

Frank Fransz


Lijkt me een plausibele verklaring Johanna!

Annemarie57




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!