stamboomforum

Forum logoGezochte familienamen in NL » OPGELOST Wilhelmina Scheuermann 1873 - ?

De reclame wordt alleen getoond aan bezoekers, niet aan gebruikers die inloggen.

Profiel afbeelding

Wie kan mij helpen aan de overlijdensdatum en -plaats van Wilhelmina Scheuermann, geboren 16-3-1873 te Groningen? Zij trouwde op 25-2-1897 te Groningen met Pieter Pool (huwelijk met de handschoen) en volgde daarna haar echtgenoot naar Brugspruit, Zuid-Afrika alwaar hun dochter Maartje (- Petronella?) op 1-8-1898 werd geboren. Zij keerden echter terug naar Nederland en kregen daar nog 4 kinderen: Catharina Wilhelmina(Groningen 7-2-1901), Jan Pieter(Hoogezand 25-10-1902), Wilhelm David(Hoogezand 20-9-1905) en  Elisabeth Christiana(Staphorst  3-10-1910). (zie ook de gezinskaart Den Haag van 1922). Alle kinderen trouwden vóór 1937 zodat via huwelijksbijlagen ook niets te vinden is.

Pieter Pool overleed op 19-11-1937 te Driebergen, Utrecht. Vanaf dat moment is er geen enkel spoor meer van Wilhelmina Scheuermann te vinden. Hertrouwde zij misschien? Verliet zij Driebergen? Zo ja, waar naartoe dan? Helaas zijn de gezinskaarten van Utrecht niet online dus via die weg is zij voor mij ook niet te vinden (ik woon in Frankrijk). Wie weet meer? Wie kan mij helpen?

Yvonne Ruchti

Hoi, ben op zoek gegaan en heb het overlijden gevonden van N. Scheuermann, geboren 16-09-1873. Dit is niet de geboortedatum zoals jij vermeld in je vraag, maar.... bij familie staat wel P. Pool, geboren 28-08-1868, overleden 19-11-1937. En dit klopt wel.

Deze N. is overleden op 28-07-1955. In hoeverre deze info klopt, geen idee, maar misschien wel het onderzoeken waard. 

Zie http://www.graftombe.nl/names/info/1258933/scheuermann

Bedet

Je zou bij het CBG kunnen navragen of er een persoonskaart van haar bestaat, maar dat is niet gratis. Een laatste redmiddel dus.

Die N. Scheuermann is het nazoeken toch wel waard. Was haar roepnaam wellicht Nina en haar officiele naam Wilhelmina?

Ik heb voor alle zekerheid even de foto van het graf opgevraagd. Kan alstijd een fout in de transcriptie zitten. Twee fouten in dit geval.

niepoort

Volgens graftombe.nl ligt deze persoon begraven in Driebergen. Een telefoontje en je weet meer.....toch?

Kan verder nergens meer info vinden, succes met zoeken!

Bedet

Ik ben naar Graftombe.nl gegaan, maar helaas geen foto beschikbaar. Geboortedatum en initiaal kloppen niet, maar de echtgenoot wel dus ze zal het wel zijn, denk ik. Vreemd dat ik dit niet zelf heb gevonden, dus ontzettend bedankt hiervoor!

Ook vreemd dat ik dit niet via het Utrechts archief heb kunnen vinden.

Nogmaals bedankt!

Vr.gr.

Yvonne Ruchti

Roepnaam weet ik niet. Mina ligt meer voor de hand. Misschien is het graf niet goed meer leesbaar en daardoor slecht geïndexeerd. De geboortedatum had ik van Genlias, maar ik had nog niet de akte gedownload, dus misschien heb ik het wel fout. Ga ik nakijken. In ieder geval bedankt voor de reactie.

 

Vr.Gr.

Yvonne Ruchti

Ik heb de foto voor je opgevraagd bij graftombe (dat is gratis), maar ik kan er niets van maken, alleen het bovenste stuk, betreffende P. Pool, is leesbaar, de rest niet.

niepoort

Wow, wat aardig om die foto voor mij aan te vragen! Ik heb hem zelf ook al aangevraagd dus dan zal ik wel zien hoe slecht de foto (of de staat van het graf) is. Dat verklaart dan wellicht de fouten in de beschrijving ervan.

Ik antwoord via het forum omdat ik er niet zo snel achter kom hoe ik op je contactverzoek kan reageren.

In ieder geval bedankt voor alles.

 

Yvonne

Yvonne Ruchti

Nou, als je hem zelf ook aangevraagd hebt, dan hoef ik hem natuurlijk niet meer te sturen. Overigens kun je een mailtje via "contact gezocht" op de gebruikelijke manier voor andere mail beantwoorden, dus even op "beantwoorden" klikken en dan een paar woorden schrijven.

niepoort

Ik heb zojuist de geboorteakte van Wilhelmina Scheuermann van Allegroningers gedownload en weet nu zeker dat de geboortedatum toch echt 16 maart 1873 moet zijn, en niet 16 september 1873. De foto van de grafsteen is helaas onscherp en onder een ongunstige hoek genomen zodat de overlijdensdatum nu ook twijfels opwerpt maar toch ben ik er blij mee. In ieder geval weet ik nu zeker dat zij in Driebergen overleed.

Yvonne Ruchti


Ik zou de exacte gegevens op de grafsteen opvragen bij de desbetreffende begraafplaats. Dan heb je echt zekerheid. Al is de naam Scheuermann in Nederland behoorlijk exclusief.

niepoort







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!