stamboomforum

Forum logoFora » Gezochte en onderzochte familienamen in Nederland » Marritje (Matje) Jansen van Zuijlen +/- 1736 Amsterdam

Dank je. Die gegevens over Abraham had ik gelukkig al. Dat is dus ook een directe voorvader van mij. Mocht er info zijn over Gerrit Lammertz en zijn vrouw dan hou ik me erg aanbevolen. Daar heb ik zelf nog helemaal niets over kunnen vinden.

René Houtzager

Aanvulling: Gerrit en Antje zijn op 11-05-1727 te Amstelveen getrouwd... Ze kregen zeker 8 kinderen tussen 1729 en 1742. Dat heb ik al wel.

René Houtzager

Hier meer info over de kerk aan het Kuiperspad: link

Daarmee wordt niet duidelijk waar Abraham en Marretje (Maria) precies woonden maar vermoedelijk niet ver daar vandaan.

JP Ouweltjes

Mijn directe voorvader is Johannes. Hij is geboren omstreeks 1768 als de leeftijd in de ondertrouwakte correct is. Dat past in ieder geval wel tussen de geboorte van Jannetje en Elsie! Ik heb zijn doopakte (nog) niet kunnen vinden via Genver.

René Houtzager

Het zal dan toch denk ik om Jan gedoopt in het jaar 1771 gaan. 

JP Ouweltjes

Klopt. Maar leeftijd Abraham is wel juist. Hij is gedoopt op 06-11-1735 en was dus inderdaad 26 bij de ondertrouw.

René Houtzager

Jan of Johannes, zoals hij vaker wordt genoemd in de aktes die van hem in Schiedam bekend zijn, is in 1831 aldaar overleden. Daarbij wordt de leeftijd van 63 jaar aangegeven. 

René Houtzager

Gegevens in overlijdensakten zijn wel vaker onjuist.

JP Ouweltjes

Dochter Sara heb ik aan de hand van haar overlijdensakte uit 1822 gevonden. Daar worden Abraham en Marritje als haar ouders genoemd. 

René Houtzager

Hier wordt een geboortejaar van 1769 vermeld van Sara. Zou kloppen met wat ik al vermoedde.

JP Ouweltjes

Doopgetuigen Jannetje van Zuijlen en Gerrit Bouman gehuwd te Maarssen in 1729? [link]

JP Ouweltjes

Gerrit Lammertz en Antje Dirks Huijse huwen kennelijk in Amstelveen op 11.5.1727 ("beijde uit het Dorp")

G.Karssenberg

Sorry, ja, dit wist ik al. Had ik al als reactie naar iemand anders aangegeven. Maar realiseer me niet dat misschien niet iedereen in deze discussie dat meekrijgt. Excuses als het je tijd heeft gekost.

René Houtzager

Een tussenstandje:

Alvast erg bedankt voor alle reacties. De link naar het doopboek heeft mij nu ook naar kinderen van Abraham Houtzager en zijn 2e vrouw (in de trouwaktes Emerentia of Emerentie Knippers genoemd, maar in het doopboek Willemijntje Knippers) geleid!

Helaas zijn inderdaad 2 pagina's in dat doopboek niet (goed) zichtbaar. Daardoor kan ik nog niet 'bewijzen' dat dochter Sara uit het eerste huwelijk van Abraham in het begin van 1769 is gedoopt. Maar het zou wel precies passen en overeenkomen met haar leeftijd bij overlijden zoals in haar overlijdensakte aangegeven.

Gezien de feiten moet ik aannemen dat de doopdatum van mijn directe voorvader Johannes (Jan) Houtzager 4-6-1771 is en dat zijn leeftijd in zijn overlijdensakte uit 1831 onjuist is. Daar staat 63 jaar, maar dat zou dan dus 60 jaar moeten zijn. Of is hij pas 3 jaar na zijn geboorte gedoopt? Niet aannemelijk, toch?

René Houtzager


Niet aannemelijk, inderdaad.

JP Ouweltjes




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!