stamboomforum vragen, antwoorden en tips voor uw stamboomonderzoek

Forum logoOnderzoek in Nederland » Genealogie Visscher



Profiel afbeelding
Niet meer geregistreerd
Frans Willemsz Visscher was getrouwd met Willemina van Kockengen en woonden bij Portengse brug bij portengen. Willemina overleed in Breukelen in 1737.
Kinderen: Willem ( Franse ) Visscher, getr.in 1728
Hendrik Franse Visscher, getr.in 1733
Maria ( Franse ) Visscher, getr.in 1736
Frans Willemzz Visscher zijn vader heette Willem Visscher en zijn moeder Maria Buijtendijk. Ze woonden in Uelsen in Dld. bij Bentheim. Maria Buijtendijk overleed in ca. 1735 aldaar.
Wie heeft er meer gegevens over Willem Visscher (Vischer) En Maria Buijtendijk ??

Uitgeschreven lid - 8 nov 2005 - 12:30

Niet meer geregistreerd
hallo r.j.visscher,

ik ben ook bezig met de genealogie visscher (oldenzaal) mijn vermoeden is dat de oorsprong hiervan ook in duitsland is, ik ben tot hermannus visscher plm.1680 oldenzaal en ben erg benieuwd wat hiervoor ligt.

Uitgeschreven lid - 29 nov 2005 - 15:10

Niet meer geregistreerd
rj en gerrit ook ik ben bizig met de fam.visser
de mijne zijn geb. te Hoogmade Rijnzaterwoude Leimiuden Ouderamstel Leide alkmaar nieweramstel
wie weet of we bij de zelfde uit komen ik ben benieuwt groetjes peter visser

Uitgeschreven lid - 15 dec 2005 - 18:32

Niet meer geregistreerd
Hallo Gerrit Visscher,
Weet je al iets meer over de Visscher voorouders in Duitsland?
dit n.a.v. je berichtje in stamboomforum van 29 nov. 2005.
Gaarn contact opnemen met mij, rjvisser.1@chello.nl
Gr. Rob Visser

Uitgeschreven lid - 13 apr 2006 - 14:47

Niet meer geregistreerd
hallo peter
ik ben ook bezig met fam. visser uit hoogmade enz.

Uitgeschreven lid - 22 apr 2006 - 02:55

Niet meer geregistreerd
Ook voor onderzoek "Visscher/Visker" zie:
http://home.wanadoo.nl/a.vanmelzen/Index.html

Uitgeschreven lid - 22 apr 2006 - 15:56

Niet meer geregistreerd
Hallo Peter.

ook ik ben op zoek naar mijn voor ouders ,
en zover ik kan nagaan zijn cdeze ook gebore in Hoogmade/Rijnzaterwoude/Leimiuden/
ouderamstel Leiden Alkmmaar nieweramstel
Bas Visser is naar Oisterwijk verhuist met 8 kinderen
deze zijn allemaal hier in brabant geh.
wij zijn ook in het bezit van oude foto s uit rijnzaterwoude
missien kunnen we wel gegeves uitwisselen groetjes Annij b.visser579@cello.nl

Uitgeschreven lid - 21 jun 2006 - 17:44

Niet meer geregistreerd
hallo,
ik ben ook op zoek naar mijn voorouder (visscher) dat lukt alleen nog niet echt.

Uitgeschreven lid - 8 feb 2007 - 19:35

Profielafbeelding
Zelf ben ik geboren in Rijnsaterwoude. Mijn familie komt via Leimuiden, via Nieuwer Amstel uit Sloten ( Friesland, ben tot 1769 gekomen)
Ik ben op zoek naar de Visser-tak van Sebastiaan (Bas) Visser. Deze is geboren in Nieuwer Amstel, woonde tot ongeveer 1910 in Rijnsaterwoude, verhuisde naar Berkel-Enschot en daarna naar Moergestel, of omgekeerd.
Nu lees ik dat hij naar Oisterwijk verhuisd is. Dat kan ik niet via internet vinden.
Graag zou ik over deze familietak meer horen.
Met dank alvast.

Joop Visser - 10 jul 2007 - 08:58

Niet meer geregistreerd
weet iemand eventueel iets meer over de familie en het huis visschers in wellen, België?

Uitgeschreven lid - 10 jul 2007 - 21:06

Niet meer geregistreerd
hoi hoi
ik zie hier de naam visscher staan maar zijn er ischien ook nog mensen met de naam visschers
ik zoek eigenlijk al een hele tijd mijn familie of voor ouders mijn vader heet gerrit-jan visschers
ik heb gehoord dat mijn oma of opa uit duitsland komt maar of datr waar is weet ik niet maar mijn vader is overleden en ik ken mijn oma en opa helemaal niet dus ik wil graag weten of iemand een familie visschers kent uit duitsland en of arnhem groetjes nina visschers

Uitgeschreven lid - 30 aug 2007 - 21:18

Niet meer geregistreerd
Al enige tijd ben ik bezig met stamboomonderzoek naar de familie Visscher.
Ik ben gekomen tot in 1680 waar mijn over-over-over-........ grootvader uit Heerde (Gld) komt.
Daarna is de familie via Zalk en Veecaten (bij Kampen) terecht gekomen in Wilsum (andere kant IJssel).
Ik ben nog geen familie tegen gekomen die naar Duitsland is vertrokken.

Uitgeschreven lid - 10 okt 2007 - 09:06

Niet meer geregistreerd
Over de plaats Uelsen is veel te vinden via "Digitale bronbewerkingen" / "Overijssel" /
"Duits grensgebied".

Uitgeschreven lid - 10 okt 2007 - 09:28

Niet meer geregistreerd
Voorouders uit Vollenhove (St.Jansklooster),wie kan aanvullen?

J.H.Visscher - 8 okt 2008 - 15:22

Niet meer geregistreerd

Beste Gerrit

Ook ik ben op zoek naar gegevens over de Familie Visschers. Mijn schoonmoeder heette Marietje Visschers. Zij is geboren in losser.In 1830 is Bernardus Visschers( geboren in Oldenzaal) met Gesina Luttikhuis getrouwd. en zo in Losser komen te wonen.De voorouders van Bernardus Visschers komen allemaal uit Oldenzaal Zijn voorvader is ook Hermannus Visschers uit Oldenzaal geboren in 1680.Het is dus waarschijnlijk dezelfde Hermannus. Wat daarvoor ligt is ,daar ben ik heel benieuwd naar.De bijnaam van Visschers(mijn schoonmoeder) was "Megraant."Dit zou van emigrant afgeleid zijn.Volgens haar zou de voorvaderen afkomstig zijn uit Normandie.Vandaar die bijnaam "Megraant".Als U voor mij nog suggesties heb hoe ik dit raadsel kan oplossen ,of als U bent inmiddels verder met de zoektocht.,ben ik wel erg benieuwd.  Misschien kunt U me verder helpen.

Elly Schopman

elly schopman - 21 mar 2009 - 19:19

Niet meer geregistreerd

Ik ben op zoek naar de schoonouders van Lida clazina Vischer geboren in utrecht 6 december 1775   dochter van Nicolaas Vis, Visor, Vischer, gehuwd met Johanna Hellings geboren circa 1750 en overleden circa 1814. zie mijn oproep van vandaag.vrijdag 22.5 circa 15.00 uur

Wim olsthoorn

wj.olsthoorn - 22 mei 2009 - 15:12

Niet meer geregistreerd

Hallo, even navraag gedaan de volgende informatie via mijn moeder gehad

visscher maria getrouwd met albert boxem dochter van maria maas visscher uit (?)kukshaven en jan visscher uit vollenhoven daar loopt het een beetje scheef want de informatie leid naar zeeland?....

ik ga verder vragen dan meld ik me wel weer mvg Maria

Maria - 4 jun 2010 - 09:55


Profielafbeelding

Hallo Maria,  Ik hoop dat je nog op dit platform bent.  Ik kwam heel toevallig op jou berichtje af en vraag me af of je al verder bent gekomen.  Albert Boxem was een Oom van mijn Vader en ik zou graag verdere inlichting willen als je dat hebt.

Alie Getkate - 18 jan 2026 - 18:35







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu