stamboomforum

Forum logoArchiefinstellingen, bronnen en inventarissen » Zoeken via https://notarieel.archief.amsterdam



Profiel afbeelding

Op de site https://notarieel.archief.amsterdam kun je zoeken (in een deel van) de zeer omvangrijke notariële archieven in Amsterdam.
Mooi is dat je meteen bij de juiste scans uitkomt.
Vaak zijn dat dan drie of vier scans die samen een akte vormen, die je via een knopje downloaden kunt.
Bij de eerste scan lukt me dat nog wel. Maar als ik dan naar de tweede of volgende scan ga en daar op het downloadknopje druk, wordt me steeds weer die eerste scan aangeboden.
Weet iemand een oplossing? Zoeken in de help-functie gaat niet, want die is niet te vinden.
Erg jammer dat dit zoekprogramma zo moeilijk en ondoorgrondelijk is gemaakt.
Ook jammer dat de inventarisnummers niet duidelijker vermeld zijn.

Bruno A.J. Klappe - 11 jan 2018 - 21:34

Hoi Bruno,

Ik heb net getracht om 3 bladzijden binnen te halen. De eerste keer lukte dat niet, maar na even "rommelen" wel.

Ik heb met de tablet de akte opgezocht en de eerste bladzijde binnengehaald. Vervolgens naar blz 2 doorgegaan. Daar de betreffende pagina aangeklikt (gewoon ergens op de bladzijde geswiped) en deze gewoon kunnen downloaden. Hetzelfde gedaan met blz 3 en wederom geen problemen ondervonden.

Het zal dus waarschijnlijk liggen aan het even moeten "activeren of selecteren" van de juiste pagina.

Succes, Bedet

Bedet - 11 jan 2018 - 21:48


Op die manier lukt het bij mij niet.
Als je een akte opent, zie je enkele icoontjes van de bijbehorende scans. Zoals gezegd lukt het downloaden van de eerste scan wel. Maar als je dan op de volgende icoontjes drukt, krijg je wel de goede bladen te zien, maar wordt steeds de eerste scan ter download aangeboden.
Af en toe lukt downloaden van de juiste akte wel als ik zoveel mogelijk deelschermen aan de rechterzijde wegklik (met het kruisje), en vanaf het begin weer naar het juiste blad ga.
Er staat ook ergens een icoontje met drie horizontale strepen. Ik drukte daarop, en dan komt er een optie "reload". Ik dacht: misschien helpt dat om wél bij de juiste scan te komen. Maar dat lukt dus niet, want er komt dan een javascript-error.
Volgens mij zit er dus iets fout in het zoekprogramma.

Bruno A.J. Klappe - 14 jan 2018 - 11:31







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu