stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Zoekproblemen Rotterdam = opgelost



Profiel afbeelding

Al een aantal dagen krijg ik (op beide computers hier in huis) steeds weer een foutmelding als ik in de digitale stamboom Rotterdam wil zoeken. Jullie ook?

niepoort - 17 jan 2016 - 11:55

Dag Liesbeth, kan er wel zoeken tergend langzaam  en als het te lang duurd error.

 

Mvg

Elisabeth - 17 jan 2016 - 12:01

Ja, dat heb ik ook dus. Soms lukt het, maar meestal duurt het te lang en dan komt de foutmelding. Vroeger liep alles in Rotterdam gesmeerd.

niepoort - 17 jan 2016 - 12:06

Ik kan ook zoeken, maar niet de betreffende aktes en gezinskaarten openen.

mvg-Ben

Ben Wegman - 17 jan 2016 - 12:08

krijn ook steeds een server error. Ligt niet aan jou. Hopelijk lossen ze het snel op.

Annemarie57 - 17 jan 2016 - 12:12

Volgens mij zijn de indexen van Rotterdam ook bereikbaar via https://www.openarch.nl/, na het tikken van de zoekterm kun je onderaan selecteren op "Rotterdam".

Willem R. J. Vermeulen - 17 jan 2016 - 13:02

Rotterdam is ook in te zien via Digitale stamboom Portaal. Ook daar af en toe hetzelfde probleem. Via deze site zijn geen aktes in te zien.

niepoort - 17 jan 2016 - 13:18

De site in rotterdam meld zelf:

Let op: Door technische problemen verloopt het zoeken in de Digitale Stamboom momenteel erg moeilijk. Bovendien is het tijdelijk niet mogelijk scans te bestellen van akten in de Digitale Stamboom. Aan een oplossing wordt gewerkt. Onze excuses voor het ongemak.

Met vr.gr. Hans

H.M.W. Hertog - 17 jan 2016 - 13:59

Soms onderstaande link een aardig alternatief:

http://www.digitalestamboom.nl/search.aspx

soms zijn de scans in te zien.

Gr.

Everardus Rollema - 17 jan 2016 - 14:12

As het een probleem met de server is maakt het m.i. niet uit via welke portal je de database benadert. Overbelast is overbelast = nada resultaat alleen een foutmelding.

Annemarie57 - 17 jan 2016 - 19:27

Ik krijg een minder uitgebreide opmerking te zien dan dhr. Hertog:

 
Door technische problemen is het tijdelijk niet mogelijk scans te bestellen van akten in de Digitale Stamboom. Aan een oplossing wordt gewerkt. Onze excuses voor het ongemak

niepoort - 17 jan 2016 - 19:59

Met mijn link werkt de zoekmachine goed (safari) akten, zoek ik verder op via Zoekakten.

Bev. registers geeft soms de gezinskaarten op.

Gr.

Everardus Rollema - 17 jan 2016 - 20:06


Klopt, het archief had wat problemen en zou de provider inseinen. Is ondertussen opgelost.

Willem Hendrik van der Leek - 28 jan 2016 - 13:44







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu