Al een aantal dagen krijg ik (op beide computers hier in huis) steeds weer een foutmelding als ik in de digitale stamboom Rotterdam wil zoeken. Jullie ook?
Dag Liesbeth, kan er wel zoeken tergend langzaam en als het te lang duurd error.
Mvg
Ja, dat heb ik ook dus. Soms lukt het, maar meestal duurt het te lang en dan komt de foutmelding. Vroeger liep alles in Rotterdam gesmeerd.
Ik kan ook zoeken, maar niet de betreffende aktes en gezinskaarten openen.
mvg-Ben
krijn ook steeds een server error. Ligt niet aan jou. Hopelijk lossen ze het snel op.
Volgens mij zijn de indexen van Rotterdam ook bereikbaar via https://www.openarch.nl/, na het tikken van de zoekterm kun je onderaan selecteren op "Rotterdam".
Rotterdam is ook in te zien via Digitale stamboom Portaal. Ook daar af en toe hetzelfde probleem. Via deze site zijn geen aktes in te zien.
De site in rotterdam meld zelf:
Let op: Door technische problemen verloopt het zoeken in de Digitale Stamboom momenteel erg moeilijk. Bovendien is het tijdelijk niet mogelijk scans te bestellen van akten in de Digitale Stamboom. Aan een oplossing wordt gewerkt. Onze excuses voor het ongemak.
Met vr.gr. Hans
As het een probleem met de server is maakt het m.i. niet uit via welke portal je de database benadert. Overbelast is overbelast = nada resultaat alleen een foutmelding.
Ik krijg een minder uitgebreide opmerking te zien dan dhr. Hertog:
|
Door technische problemen is het tijdelijk niet mogelijk scans te bestellen van akten in de Digitale Stamboom. Aan een oplossing wordt gewerkt. Onze excuses voor het ongemak |
Met mijn link werkt de zoekmachine goed (safari) akten, zoek ik verder op via Zoekakten.
Bev. registers geeft soms de gezinskaarten op.
Gr.
Klopt, het archief had wat problemen en zou de provider inseinen. Is ondertussen opgelost.