stamboomforum

Forum logoFora » Servicedesk » Bob Coret zou U hierna willen kijken! Automat. Reply op Contact Gezocht-Mail krijg ik niet verzonden

  • Voor de 2e keer in 1 of 2 weken tijd lukt het mij niet een automatische reply (blijft als concept-bericht staan) op een Contact Gezocht Mail (van 2 verschillende deelnemers) verzonden te krijgen. Dat zou aan de veiligheidsinstelling van de ontvangende PC kunnen liggen (vond ik op het internet).
  • Bij beiden heb ik mijn reactie vervolgens maar via een Contact Gezocht Mail verzonden. Bij de 1e deelnemer lukt daarna het mailverkeer wel, bij de 2e deelnemer moet dit nog blijken.
  • Overigens in 1e instantie wel een omslachtige manier van communiceren.
  • Wat valt er aan te doen?

Martin Jongkoen

@Martin,

Dezelfde ervaring had ik enige keren de laatse weken. Ik dacht dat het aan mij/mijn computer lag. Ik heb vervolgens maar een apart bericht gemaakt en het mailadres handmatig overgenomen.

mvg-Ben

Ben Wegman

  • Ook bij het handmatig overnemen van het email-adres krijg ik het concept-emailbericht op mijn PC niet verzonden.
  • Verzenden lukt wel via the webmail.
  • Zowel voor mijn contactgezocht-bericht 15/05, als voor mijn webmailbericht 18/05 wacht ik nog op een reactie van de geadresseerde.

Martin Jongkoen

20 minuten geleden kreeg ik een reactie op mijn webmailbericht van 18/5, dus niet op mijn contactgezochtbericht van 15/5. Dit kan er op duiden, dat de contactgezocht-optie van het stamboomforum de afgelopen tijd niet (goed) werkt.

Martin Jongkoen

Hallo servicedeks,

  • Net opnieuw een webmail i.p.v. een reply op contactgezochtmail verzonden aan een 3e stamboomforumdeelnemer. Anders kan ik géén mail verzonden krijgen. N.B.: Hij reageerde met een reply op mijn contactgezochtmail van 10/05.
  • Graag hoor ik waar dit nu aan kan liggen en hoe dit kan worden verholpen. Bij voorbaat bedankt,

Martin

Martin Jongkoen

Ook ik kan nog steeds geen rechtstreeks antwoord verzenden naar iemand die mij via de  -neem contact op -  een bericht stuurt. Door het mailadres van de afzender te kopieren naar een nieuw bericht lukt het uiteraard wel om de mail netjes af te handelen.

mvg-Ben

Ben Wegman

Dit bericht staat bijna 2 weken onder servicedesk, maar van die kant tot nu toe geen enkele reactie.

Martin Jongkoen

Net contact gehad met Everardus. Hij ondervindt geen problemen. Op zijn verzoek heb ik de cache leeggemaakt; helaas bleek dit ook niet te helpen. Storing blijft. Afwachten dus.

 

mvg-Ben

Ben Wegman

Ben,

  • Bedankt voor je actie.
  • Nu wordt er niet aan de lopende band een contact-gezocht-email ontvangen, dus is de actuele persoonlijke gang van zaken is slechts met een test-mail na te gaan.
  • Wel merk ik op, dat ik tot voor een paar weken op mijn PC een beveiligings-software (naam herinner ik me niet; begon met een E) - medio mei 2017 - had gedownload. Het kwam regelmatig met paniekberichten en was vrij dwingend. Op het internet was er een uitgebreide discussie of het al dan niet malware was. Ook waren er (mij te technische) tools om het van je PC te krijgen. Uiteindelijk kwam ik er, na diverse afleidingsmanoevres van de software zelf (Weet u het wel zeker? Waarom toch?) , achter hoe ik het officieel kon verwijderen. Zichtbaar heb ik het verwijderd en ik krijg geen irritante paniekberichten meer, maar je weet nooit of het toch nog ergens op je PC staat.

Martin Jongkoen

Even ter controle, het probleem is dat als u wilt reageren op een "Contact gezocht" uw eigen mail programma dit niet wil sturen? Welk programma is dit? Geeft uw mail programma een bepaalde foutmelding?

In elke "Contact gezocht" mail staat een bericht omtrent het reageren, de inhoud hiervan is gelezen en gevolgd? (op de plek van de **** staat een naam / email adres).

Let op als u op deze e-mail wilt reageren: Dit bericht is door **** gestuurd. Zijn/haar e-mail adres staat in deze e-mail als ontvanger en het Stamboom Forum als zender. De geadresseerde heeft dit bericht ontvangen via een zogenaamde blind-carbon-copy (BCC) zodat zijn/haar e-mail adres niet geopenbaard wordt. Als u als geadreseerde een reactie wilt sturen aan ****, klik dan in uw mail programma op Beantwoorden (of Reply) en controleer of ***** als geadresseerde staat!  

mvg,
Bob Coret

Bob Coret

Na het invullen van een antwoord, lijkt de mail keurig te worden verzonden. Echter na enige seconden verschijnt er een melding in een gele balk boven in mijn beeldscherm t.w.  "Er is iets misgegaan en uw recente bewerkingen zijn niet opgeslagen".

Ik kan uiteraard wel het mailadres van de persoon die het bericht stuurt gebruiken om een separate mail naar dat adres te versturen.

mvg-Ben

Ben Wegman

Bij mij presies hetzelfde als bij Ben Wegman met als aanvulling:

  • Omdat verzenden niet lukt blijft de mail in mijn concept-box staan.
  • Mijn emailprogramma is outlook-mail en dat is het al een aantal jaren.
  • Als ik outlook-webmail gebruik kan ik de mail wel verzenden.
  • Pas een paar dagen geleden heb ik een uitgebreide windows10-update verwerkt.

Martin Jongkoen

  • Ik heb de recente nieuwe Windows 10 update nog niet geinstalleerd.
  • Werk ook met Outlook.
  • En de mail blijft uiteraard ook in de conceptbox staan.

Het is geen groot probleem voor mij (zoveel persoonlijke berichten ontvang ik ook weer niet), maar voorheen werkte het wel conform.

mvg-Ben

Ben Wegman

Ik heb verleden week ook de Windows 10 update geïnstalleerd.

Laden en installeren duurde meer dan twee uur (ik werd het moe regelmatig het bericht van Windows te krijgen dat ik de update kon-moest installeren en heb het tenslotte dan toch gedaan omdat het plannen om het te installeren op een tijdstip dat de computer niet werd gebruikt ook niet werkte)

Wat een catastrofe! Bravo Microsoft! KwaadNiet goed

Alles verliep geweldig  trager.

Sommige programma's werkten ook niet meer.

En wat dan toch wel (vaak veel trager) werkte vertoonde vele fouten (bv. verandering van lettertype of pagina indeling).

Toegang op het netwerk was eerst ook onmogelijk (moest via een hotspot gaan om hulp te zoeken hoe dit te verhelpen).

Conclusie: alles afgegooid en naar de vorige versie teruggekeerd. Maar dit nam wel weer twee uur in beslag.Erg kwaad

Ik zou zeggen: niet doen!

Geef mij maar de vorige versie van Win10.

Tot nu toe werkt alles weer zoals het moet.

mvg - Michel

Michel van der Horst


Beste Michel,

  • Jouw problemen met de update voor Windows 10 heeft niets met deze kwestie te maken. Ben en ik konden al vóór die update geen automatische reply op een contact gezocht mail verstuurd krijgen.
  • Voor de volledigheid zette ik dit er slechts bij, omdat ik niet weet of het stamboomforum mogelijk (al) aanpassingen had verricht i.v.m. die windows update.
  • Overigens had ik zelf bij die windows-update geen enkele van de door jou geschetste problemen. De duur van installeren was bij mij pakweg een half uur i.p.v. 2 uren.

Martin Jongkoen




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!