stamboomforum

Forum logoServicedesk » "Snel zoeken" mankeert op mijn P.C., niet op mobieltje [opgelost]

De reclame wordt alleen getoond aan bezoekers, niet aan gebruikers die inloggen.

Profiel afbeelding

Sinds een week of twee heb ik een probleem met de optie "Snel Zoeken".

Als ik op mijn P.C. bij "Snel zoeken" een naam invul en daarna de gezochte naam bevestig met "Enter" kom ik niet in het schema van die persoon terecht maar steeds in het overzicht "Familienamen beginnend met A"

Als ik deze handelingen verricht op mijn mobieltje kom ik als vanouds bij de gegevens van de gezochte persoon terecht.

Wie kent de oplossing van dit probleem? 

Sim Mostert

Wanneer ik (op PC) na ingave van een naam de entertoets indruk verschijnt er netjes een popup met gebruiksaanwijzing:
- enkele letters van de gezochte naam intoetsen
-In het uitklapmenu een selectie maken
-op de groene knop drukken, en klaar

 

mvg - Dirk
 

Dirk Claessens

Beste Dirk,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik doe het precies zo als jij het beschrijft, alleen geldt jouw woordje "klaar" wel voor mijn mobieltje, maar (héél vreemd) niet voor mijn P.C.. Daar kom ik, om voor mij onverklaarbare reden, in dat vermaledijde overzicht terecht van "Familienamen beginnend met A".

Ik heb dit mankement verleden week, via de speciale hulplijn, aan Bob Coret voorgelegd maar die heeft op mijn vraag (nog) niet gereageerd. 

Sim Mostert

Meneer Mostert heeft gelijk, bij mij werkt het ook niet meer. In plaats van naar de juiste persoon te gaan, gaat hij naar de A. Bob Coret heeft per ongeluk een verkeerde link geprogrammeerd.

J.A. van der Ent

Dit lijkt me een browsercache probleem, waardoor de oude versie van de pagina in kwestie getoond wordt.

<Ctrl> F5 forceert voor alle populaire browsers een cache refresh.

mvg - Dirk

Dirk Claessens

Beste mevrouw van der Ent,

Gelukkig iemand gevonden waarbij hetzelfde probleem speelt, niet dat ik daar iets mee opschiet. Maar hierdoor krijg ik wel het idee dat het niet aan mijn P.C. ligt. Of Bob Coret iets te verwijten valt is nog maar de vraag ...

Sim Mostert

Beste Dirk,

Bedankt voor je suggestie, maar helaas na toepassing van <CTRL> F5  heeft het probleem zich niet ten goede gekeerd, oftewel ik kom nog steeds op de 1e pagina van "Familienamen beginnend met A" terecht en dan maakt het niet uit in welke genealogie ik dit uitprobeer. Het is echt iets om wanhopig van te worden.

Sim Mostert

Mogelijk heeft het te maken met de browser, ik heb Internet Explorer, u ook? Alleen werkte het kort geleden nog prima onder IE dus er is wel een instelling veranderd.

J.A. van der Ent

Mevrouw van der Ent,

Ik werk ook met IE als browser en ook bij mij werkte het tot ongeveer 10 dagen geleden nog perfect!

Hoe krijgen we Bob Coret actief in dezen?

Sim Mostert

Dit bericht stond onder het verkeerde forum. Ik heb hem verplaatst naar Servicedesk, dan ziet Bob Coret hem sowieso.

Yolanda Lippens

Meneer Mostert,

Ik kan het probleem nu reproduceren in Internet Explorer (in browsers als Chrome en Edge werkt het naar behoren). Ik ga nu proberen om een oplossing te vinden.

mvg,
Bob Coret

Bob Coret

Meneer Mostert,

Allereerst: ik adviseer u om een browser als Chrome te gebruiken, dat is een moderne, snelle browser. Internet Explorer is een oude browser die niet meer mee gaat in nieuwe technologie, waardoor sommige (functies van) websites niet (goed) meer werken.

Er is - waarschijnlijk ongeveer 11 dagen geleden - in Genealogie Online een (Javascript) functie toegevoegd (die losstaat van het snelzoeken) die in Internet Explorer een fout genereert waardoor meerdere functies het niet meer deden (waaronder het snelzoeken). Voor nu heb ik Genealogie Online zo aangepast dat bepaalde functies niet aan Internet Explorer worden getoond zodat de rest (als het snelzoeken) het blijft doen. Moderne browsers worden hierdoor niet geraakt.

Kunt u de snelzoeken functie uitproberen in Internet Explorer?

Dan kunt u daarna Chrome installeren :-) !

mvg,
Bob Coret

Bob Coret


Beste Bob,

Hartelijk dank, "Snel zoeken" doet het weer als van ouds. Ik maak veel gebruik van die optie en als die mogelijkheid dan mankeert voelt dat als een groot gemis.

Ik had al een afspraak gemaakt met een "student aan huis" voor komende week voor een "Apk-keuring" van mijn PC, ik zal hem ook vragen mij in te wijden in Chrome.

Met vr. gr. Sim Mostert

Sim Mostert







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!