Het Utrechts Archief kampt op dit moment met een gedeeltelijke ICT-verstoring als gevolg van ransomware. Hierdoor zijn zij genoodzaakt om ons online archief tijdelijk buiten gebruik te stellen, zodat zij herstel- en onderzoekswerkzaamheden kunnen verrichten. Zij laten ons hierin bijstaan door externe deskundigen.
-----------
Topic is verplaats naar dit (nieuws)forum door moderator F.
Bedet - 25 mar 2021 - 16:30 (laatst bijgewerkt 26 mar 2021 — 10:48 door moderator)
Blijkbaar is het probleem verholpen. Ik krijg in ieder geval geen melding.
De link die Bedet vermeldt, leidt naar een bericht van 11 maart 2021.
L. Loef - 25 mar 2021 - 17:39 (laatst bijgewerkt 25 mar 2021 — 17:40 door auteur)
Het probleem is niet verholpen.
Dat kan ook helemaal niet, technisch gezien. Het zijn onder andere de scans die getroffen zijn. Weliswaar doen de indexen het wel, maar vervolgens zal de serieuze genealoog de komende weken moeten uitwijken naar Familysearch voor de originele aktes en inschrijvingen.
Koos Kloeg - 25 mar 2021 - 18:05 (laatst bijgewerkt 25 mar 2021 — 18:06 door auteur)
@Koos, dank je wel. Ik had deze afbeeldingen in mijn eerdere bericht moeten zetten, ter verduidelijking.
Hopelijk zijn alle problemen snel veeholpen. En inderdaad, tot die tijd: FS
Update 31 maart: Het UA is op dit moment bezig met het herstel van de beschikbaarheid van alle digitale archiefscans uit hun back-ups. Omdat zij een enorme digitale collectie hebben, is dit een tijdrovende klus, die zeker nog enkele weken zal duren. Zodra de beschikbaarheid is hersteld, zullen zij hierover communiceren op hun website.
@Peter, dank je wel voor het doorgeven. En uiteraard de complimenten voor de medewerkers van het Utrechts archief, dat ze alles weer operationeel hebben gekregen.
Bedet - 28 mei 2021 - 13:04 (laatst bijgewerkt 28 mei 2021 — 13:04 door auteur)