stamboomforum

Forum logoFora » Genealogie Online » Vastleggen suggesties werkt niet meer

Sinds ik een plusabonnement heb krijg ik heel veel suggesties waarmee ik mijn stamboomgegevens kan controleren en uitbreiden.
Dat is heel plezierig.
Aanvankelijk kon ik daarbij ook vastleggen of de suggestie al of niet juist was.
Bekeken, klopt niet werd dan vastgelegd door een rood kruisje en Bekeken, klopt door een groen vinkje.

Sinds enkel weken gebeurt dat niet meer. In beide gevallen Bekeken, klopt niet en Bekeken klopt blijft het vraagteken staan en verschijnt resp. het rode kruisje of het groene vinkje niet. En dat is vervelend.

Ik hoor graag hoe dat verholpen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Nico

PS. Kan ik ook bijlagen meesturen?

Nico Hoogzaad

Beste Nico,

Voor de duidelijkheid: u bedoelt de suggesties voor aanknopingspunten?

Op https://www.genealogieonline.nl/mijn/aanknopingspunten/lijst.php?publicatie=8541 zie ik bij de suggesties van uw kant een groen vinkje staan. Dus uw keuze wordt wel opgeslagen, maar dat ziet u niet direct?

Welke browser/besturingssysteem gebruikt u?

> PS. Kan ik ook bijlagen meesturen?

U kunt als abonnee van het Stamboom Forum afbeeldingen uploaden (in de knoppenbalk het ikoontje met het landschap). U zou dus bijvoorbeeld met het standaard Windows programma 'Knipprogramma' een stuk van uw scherm als plaatje kunnen opslaan op uw computer en dat plaatsen in een bericht op het forum.

Bob Coret

Ik sluit me aan bij Nico Hoogzaad.

Klikken op het grijze vraagteken toont alleen "nog niet bekeken door auteur".
Het uitklapmenu verschijnt niet (meer)

mvg - Dirk

Dirk Claessens

Beste Dirk en Nico,

Als er geen uitklapmenu is, dan betekend dit dat u of niet ingelogd bent (ziet u rechtboven in het menu uw naam/foto ?) of dat u op een publicatie bent dit niet van u is.

ALs u bent ingelogd en op de aanknopingspunten pagina bent van uw publicatie dan zou u de uitklapmenu's moeten zien.

Bob Coret

Dank voor uw reactie heer Coret,

Ik ben wel degelijk ingelogd, zie screenshots.
Het fenomeen doet zich zowel bij Firefox als Chrome voor.
Totnogtoe heeft het perfect gewerkt, zie het groene vinkje bij een andere publicatie.

mvg - Dirk

 

 

Dirk Claessens

Beste Dirk en Bob,

Dank voor jullie reacties.
De situatie waarover mijn probleem gaat ontstaat onder de volgende omstandigheid.
Na het inloggen > Publicaties beheren > Van Hoochsaet naar Hoogzaad >  Bekijk de suggesties omtrent online beschikbare scans,
Op die pagina krijg ik bv. bij FamilySearch suggesties. Zie hieronder. Een maand terug gaf het vastleggen van de onderzochte informatie geen enkel probleem. Trouwens ook bij de andere suggesties: Bekijk de mogelijke aanknopingspunten met andere publicaties, heb ik geen enkel probleem ondervonden.

Sinds enkele weken lukt dat niet meer. Na het verwerken van de informatie kan ik mijn keuze niet bevestigd krijgen. Zie hieronder.

Ik gebruik de browser Firefox. Als het ook in Google Chrome voorkomt welke browser kunt u mij dan geadviseren?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nico

Nico Hoogzaad

Nog ter aanvulling: op de pagina "suggesties omtrent online beschikbare scans" werkt het normaal.

mvg - Dirk

 


 

Dirk Claessens

Beste Dirk,

oals ik in mijn mail schreef had ik na mijn plusabonnement helemaal geen last van dit probleem gehad. Het doet zich sinds enkele weken (bij mij!) voor bij FamilySearch, Open Archieven en Westfries Archief.

Ik heb net bij het Waterlands Achief gekeken en er staan drie correcte vinkjes.

Als ik keuze één verander en weer terugzet, krijg ik het vraagteken te zien.
Keuze twee heb ik laten staan.
Als ik keuze drie verander krijg ik ook een vraagteken te zien en geen kruis.

Wat is er aan de hand. Welke browser heeft hier geen last van.

Mvg, Nico

Nico Hoogzaad

 

Net getest, en het probleem manifesteert zich op identische wijze met de 3 belangrijkste browsers: Chrome, Firefox en IE.

Dirk Claessens

Als het probleem zich op identieke wijze voordoet bij de browsers Chrome, Firefox en IE. Vraag ik nogmaals: bij welke browser doet dit probleem zich dan niet voor?  Dan ga ik die voortaan gebruiken bij het gebruik van Genealogie online. 
Ondertussen hoop ik dat het probleem softwarematig door de browsers en/of Genealogie online wordt opgelost.

Mvg, Nico

Nico Hoogzaad

Dag Nico,

Chrome + Firefox + IE bezetten ca. 80..90% van de (Windows) browsermarkt.
Het enige gemeenschappelijke gegeven is dat het probleem zich alleen hier voordoet.
Het is de server die beslist een grijs vraagteken te presenteren i.p.v. een uitklaplijst, niet de browser(s!)

Wat ik ook nog getest heb is het verwijderen van alle cookies van genealogieonline: no joy.

Groeten - Dirk

 

Dirk Claessens

Beste Dirk,

Ontzettend vervelend dat dit zich probleem opeens voordeed.
Nog vervelender dat er geen oplossing voor is.
Wellicht dat een of andere update de oplossing in zich heeft.

Wat mij betreft kan dit onderwerp afgesloten worden.

Ik dank je hartelijk voor alle reacties.

Mvg, Nico

Nico Hoogzaad

Toch nog een laatste toemaatje...

Ook op mijn iPad met Safari en Chrome doet het probleem zich voor.

Oremus...

Dirk Claessens

Dan toch maar weer uiting van een ongerust gevoel.

Als het probleem zich zo uitgebreid voordoet, is er dan niemand dit probleem kan oplossen?
Ook in Edge bestaat dit probleem.
Ik heb maanden plezier gehad om veel van de suggesties die ik via het beheren van publicaties ontving te verwerken.
Wat is de mogelijke oorzaak van dit probleem?
De creatorsupdate van Windows of een update van firefox?

Wie kan dit probleem oplossen? Het kan toch niet zomaar blijven bestaan?

Mvg, Nico

Nico Hoogzaad


Ik werk met de nieuwste updates van W10 en Firefox. Ik heb het net even uitgeprobeerd en bij mij werkt het gewoon, na het instellen van de filter.

Ria Hendriks




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!