stamboomforum

Forum logoFamilySearch » Zoekakten Error loading image, please try later again. opgelost



Profiel afbeelding

De laatste week krijg ik bij zoekakten , ongeacht welke provincie ik kies de tekst Error loading image , Please try later again te zien.

Ik heb wel gelezen dat er een koppeling met Gelderland met FS gewijzigd is , maar geldt dat nu voor heel Nederland ?

Weet iemand wanneer dit verholpen wordt ?

 

Frans

Frans Zwinenberg - 16 nov 2015 - 19:31

Zie de topics in dit subforum over het zelfde probleem.

Groet,

Everardus

Everardus Rollema - 16 nov 2015 - 19:38

https://www.stamboomforum.nl/actualiteit/2/54261/0/meldingen_voor_fouten_of_ontbrekende_jaren_op_zoekaktennl

Overigens bent u de eerste die deze week klaagt, terwijl zoekakten intensief door de forumleden wordt gebruikt, dus wellicht ligt het aan uw eigen computer.

Jan Clavaux - 16 nov 2015 - 19:41

Beste Jan,

Ik doorzoek het programma al diverse jaren en nooit een probleem.

Als het dan aan mijn eigen computer ligt heeft iemand een idee waar het aan ligt ?

Ik heb zoekakten ook al op nieuw geinstalleerd.

 

Frans

Frans Zwinenberg - 16 nov 2015 - 20:01

Frans,
zoekakten.nl is een website
die installeer je niet, die bezoek je

problemen in/op je eigen computer kunnen velerlei oorzaken hebben
je kunt een poging wagen om allerlei oude "rotzooi" op te ruimen met
- CCleaner en
- RevoUninstaller (m.n. de functie Junk Files remove tool)

grtn

Jan K. (genealinks.tk) - 16 nov 2015 - 20:14

Beste Frans,

je schrijft: Ik heb zoekakten ook al op nieuw geinstalleerd. Maar zoekakten hoef je helemaal niet te installeren. Kan je een voorbeeld geven van een akte, die je zoekt (plaats, datum) waarbij je die error krijgt?

PS, @Jan K.,

niet iedereen moet zomaar CCleaner gebruiken, hoor, zeker niet als je niet veel van computers af weet.. Voor je het weet heb je al je paswoorden gewist Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Jan Clavaux - 16 nov 2015 - 20:16

beetje off topic

@Jan C
elke schoonmaakactie brengt idd risico's met zich mee
wachtwoorden zou ik sowieso niet door de browser laten opslaan
daarvoor zijn heel handige tools zoals KeePass
deze kun je ook portable op een USB-stick zetten waardoor je overal ter wereld op elke willekeurige PC je wachtwoorden kunt gebruiken - veilig

grtn

Jan K. (genealinks.tk) - 16 nov 2015 - 20:29

Eveneens off topic

@Jan K., "wachtwoorden zou ik sowieso niet door de browser laten opslaan". Helemaal mee eens, maar ik durf er iets om te verwedden, dat de vraagsteller dat wèl doet. Geen CCleaner dus, ik heb hele verdrietige dingen zien gebeuren.

Laten we maar de details afwachten, van wat er precies niet lukt met zoekakten.

gr Jan

Jan Clavaux - 16 nov 2015 - 20:46

@Allen,

Niet zoekakten geeft bij verschillende mensen errors, maar dat gebeurt op de site van FamilySearch. Vermoedelijk bij het gebruik van Internet Explorer 11.

Veelal op te lossen door de volgende pagina http://zoekakten.nl/zwartwit.php goed door te nemen en de instructies op te volgen. FamilySearch maakt standaard gebruik van een scriptje en dat wil soms in de weg zitten. Bij 95 % van de aan mij gemelde problemen biedt dit soelaas.

Als alternatief kan in de meeste gevallen "snel zoeken" gebruikt worden; werkt via een andere server zonder tussenkomst van de FamilySearch-index.

Er mag altijd een mail naar zoekakten gestuurd worden, maar dan wel graag met een voorbeeld van een probleemfilm. (bij voorkeur de plaatsnaam, type akte en het ID) Zonder die informatie kan het probleem NIET tot moeilijk worden achterhaald.

zoekakten.nl - 16 nov 2015 - 21:12

Bedankt voor jullie reacties .

Even voor de duidelijkheid ik installeer de website onder favorieten . Misschien een verkeerde benaming van mij.

 

We gaan de door zoekakten genoemde oplossing nagaan.

 

Frans

Frans Zwinenberg - 17 nov 2015 - 08:47

Ik heb zoekakten via Google Chrome benadert en geen probleem.

Hierna heb ik via internet explorer het benadert een ook geen probleem meer.

 

Groeten,

 

Frans 

Frans Zwinenberg - 21 nov 2015 - 13:31


Via verschillende mails, die ik ontving, lijkt het erop, dat de combinatie IE11 met Windows 10 een probleem oplevert. Het advies is om bij Windows 10 over te stappen naar de browser Edge.

Verder is het verstandig om de browsergeschiedenis zo kort mogelijk te houden. Standaard is deze veelal 20 dagen, maar maximaal één dag is altijd beter.

zoekakten.nl - 21 nov 2015 - 13:39







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu