stamboomforum

Forum logoFamilySearch » Zoekakten.nl opgelost



Profiel afbeelding

Mijn vrouw en ik hebben op beider Pc's al ruim twee maanden last dat Zoekakten.nl niet goed werkt. Het probleem is dat het na een kwartiertje of zo het bijna niet meer mogelijk is fatsoenlijk de opgevraagde aktes te bekijken, duurt of lang en als er dan wat komt is het heel onduidelijk, wat zich als je maar lang genoeg wacht, heel langzaam in gedeeltes weer zichtbaar word. Ook krijg je regelmatig maar delen van de opgevraagde akte te zien, b.v. verspreid blokjes, eentje boven eentje in het midden en de rest blijft lange tijd grijs, zelfde kleur als de achtergrond. Is dit probleem bij mede gebruikers bekent? Ik vraag dit omdat ik er bij Stamboomforum niets over lees!

R. Galjaart

Galjaart - 14 nov 2017 - 13:19

Het probleem zit denk ik niet bij zoekakten maar bij familysearch.

Soms gaat het traag. Ook laadt een afbeelding soms niet als je navigeert naar de vorige of de volgende afbeelding. Meestal helpt het dan om de pagina te verversen. 

JP Ouweltjes - 14 nov 2017 - 16:28

Probeer eens de router uit en weer aan te zetten. Wel even een minuutje wachten alvorens je hem weer aanzet. Vaak lost dit dergelijke problemen op. Ik ben benieuwd.

Mvrgr

René van den Berg

R.H. van den Berg - 14 nov 2017 - 18:19

Het heeft veel te maken met de internetsnelheid, snelheid van de computer en de browser. Soms is de site inderdaad traag, probeer het dan een andere keer weer. Over het algemeen is het wel snel.

Yolanda Lippens - 14 nov 2017 - 18:47

Iedereen bedankt voor de reacties je gaat bijna denken dat je de enigste bent, pagina verversen met F5, ook geprobeerd,probleem blijft dan na enige tijd het zelfde. Dat het bij Familysearch zelf zit, daar had ik ook al een vermoeden van, omdat ik het ook nog met de oude versie van Genver geprobeerd heb, zelfde resultaat. Wat mijn internetsnelheid betreft, zou kunnen wij hebben het standaard pakket bij Ziggo, wat wel onlangs qua snelheid verhoogt is. Maar toch daar voor werkte alles gewoon goed. Ik ga binnenkort het eens bij mijn zoon proberen op zijn "super" pc, wie weet. nogmaals allen bedankt voor de reacties.

Ron Galjaart

Galjaart - 15 nov 2017 - 13:38

Hallo,

Zijn uw problemen opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en weet niet hoe dit op te lossen. Ik had al een mail gestuurd naar FamilySearch, maar zij verwezen mij door naar de webbeheerder van Zoekakten. Op Zoekakten.nl is er echter geen mogelijkheid om in contact te komen. Ik heb het probleem zowel op de pc als op de laptop, alsook mijn tablet, terwijl voorheen alles perfect werkte. Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Anita

Anita Vink-Berends - 26 nov 2017 - 14:19

Hoi Anita,

Ik moet je helaas teleurstellen, bij mij en mijn vrouw is het probleem ook op dezelfde dag aan het licht gekomen. (Ruim een maand geleden). Wij hebben van alles geprobeerd, een enkele keer wil verversen (F5) helpen, gaat daarna soms 4 of 5 images in FS verder goed, dan komt er niets meer en als je lang genoeg wacht gaat het beeld zich langzaam in blokjes opbouwen. Ik heb een puzzelboekje bij de hand, maar dat lijkt mij niet de bedoeling. Ook op de super PC van mijn zoon geprobeerd, zelfde resultaat. Ik houd mij voor verdere suggesties aanbevolen

Met vriendelijke Groet<

Ron Galjaart

Galjaart - 26 nov 2017 - 20:36

Verversen met F5 is een optie, maar helpt vaak niet.
Verversen met "CTRL + F5" is een veel hardere verversing, dat kan soms uitkomst bieden.

Soms is het gewoon nodig om alle caches handmatig te legen.

Zie ook: www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen

Grtn

Jan K. (genealinks.tk) - 27 nov 2017 - 08:45

Hallo Ron, ik heb zoekakten.nl een bericht gestuurd, en daarop heb ik een antwoord gekregen. Als je mij even een mail stuurde, dan stuur ik hun antwoord aan je door.

Je kunt mij bereiken op vinkanita185@gmail.com

 

Met vriendelijke groet,

Anita

Anita Vink-Berends - 27 nov 2017 - 12:48


Jan K. en Anita beide bedankt voor jullie reactie, ik ga het zeker proberen.

Met5 vriendelijk groet

Ron Galjaart

Galjaart - 27 nov 2017 - 13:44







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu