stamboomforum

Forum logoFamilySearch » Problemen op FamilySearch



Profiel afbeelding

Goedemorgen,

Sinds korte tijd heb ik op FamilySearch problemen met het doorbladeren van DTB-boeken. Ik krijg steeds de volgende foutmelding:

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Weet iemand hoe dit komt? Weet iemand of dit opgelost wordt? Hebben jullie hetzelfde probleem?

B Volger - 5 dec 2022 - 10:59

"Sommige functies van FamilySearch zullen misschien niet beschikbaar zijn terwijl we verbeteringen aanbrengen op maandag 5 december om 8:00 vm. (UTC+0-1:00). Dit zal ongeveer 4 uren duren. Onze excuses voor het ongemak."

mvg-Ben

Ben Wegman - 5 dec 2022 - 11:11

Hallo Ben, dit speelt al langer dan de melding die er staat.

B Volger - 5 dec 2022 - 11:11

Er is eerder een item hierover geweest van Yolande. Mogelijk had het toen iets met de browser te maken.

mvg-Ben

Ben Wegman - 5 dec 2022 - 11:23

Ik heb het op beide browsers geprobeerd (Safari en Chrome). 

B Volger - 5 dec 2022 - 11:24

Ben Wegman - 5 dec 2022 - 11:25

Bedankt, ik zag niet dat het eerder aangekaart was. Hopelijk komt er snel een oplossing.

B Volger - 5 dec 2022 - 11:26

Ik heb inderdaad ook/weer hetzelfde probleem. Ik heb een mail gestuurd naar FS, en ontving het onderstaande bericht, waar je eigenlijk niets mee opschiet... Het helpt soms, maar niet altijd. 

 

Dear Yolanda Lippens

 

Thank you for contacting FamilySearch Support about 'Error' message and download problems. 

There have been some reports of difficulty with 'Error' messages and regarding downloading problems and it has been suggested that you should download images one at a time. 

 

You may also

  1. Try again - there may have been a temporary glitch.
  2. Have you turned your computer off since last trying? If not then reboot
  3. 3Try using a different browser
  4. Check that your browser is up-to-date (eg. for Chrome, click on the three vertical dots on the far right, click help, click About Google Chrome)
  5. Clear FamilySearch cookies - go to https://www.familysearch.org/cookie
  6. If all of the above do not work, try clearing all of your temporary files and cookies in your browser (for Chrome this is the 3 dots again, Settings, Security & Privacy, Clear browsing data).

Another possibility is that there is a problem with the specific images you are trying to download. Check the content of the image to make sure they do not breach our codes Sometimes access rights change over time.


Reset your cookies? — FamilySearch.org
https://www.familysearch.org

Reset your cookies?

 

You can also find answers to your questions by using our help feature at the top of any FamilySearch screen by clicking the help icon (the small circle with the question mark), then Help Centre. Enter a few key search terms to find and select knowledge articles appropriate to your question. You can also access this by clicking https://www.familysearch.org/help/helpcenter/landing

 

If we did not correctly understand your question, or you need further help please reply directly to this email using your email reply function instead of creating a new email, also by quoting the reference that you will find at the top of your email to ensure your email comes directly back to us.

 

Did you know that FamilySearch has a community feature where you can ask questions and get help with your research? There are many groups you can join, some focused on specialized research and others on specific countries. Come and get involved and make the group more valuable for everyone! Here's a link to further information about this tool.https://community.familysearch.org

 

We are delighted that you have such an interest in FamilySearch and wish you success in your endeavours.

 

Regards

 

FamilySearch

EU – Support Team

Yolanda Lippens - 5 dec 2022 - 11:51

Het komt erop neer dat ze het niet bij zichzelf zoeken... Het is mijns inziens een probleem met de server, aangezien het steeds tijdelijk een foutmelding geeft, die op dezelfde momenten, op alle browsers voorkomt.

B Volger - 5 dec 2022 - 12:25

Bij mij werkt FamilySearch naar behoren. (Ik gebruik Firefox.)

L. Loef - 5 dec 2022 - 12:32 (laatst bijgewerkt 5 dec 2022 — 12:33 door auteur)

U heeft nooit deze foutmelding?

B Volger - 5 dec 2022 - 12:33

Nee, gelukkig niet.

L. Loef - 5 dec 2022 - 12:34

Merkwaardig. 

B Volger - 5 dec 2022 - 12:35

Ik krijg deze foutmelding wel eens nadat het FS window even inactief is geweest. Het lijkt wel of je uitgelogd bent zonder dat je dat verder ziet. Uitloggen en opnieuw inloggen helpt dan.

Gerrit Scholl - 5 dec 2022 - 13:00

Bij mij treedt het probleem ook op. Het was een tijdje afwezig en is nu weer terug. Ik gebruik FireFox op Win10.
Het probleem is dat de verbinding tussen de index en de eigenlijke scan wegvalt. Als het probleem optreedt dan helpt het vaak om lang te wachten (dat is minstens 10 minuten, of meer) en het daarna opnieuw te proberen, waarna het meestal weer werkt. Ik heb geen idee wat het veroorzaakt, maar ben er van overtuigd dat het probleem niet in de PC's zit, maar in een configuratie ergens bij FamilySearch.

Zodra genoeg leden van de LDS er ook last van hebben, zal het wel worden opgelost. Tot die tijd zullen we ons moeten verbijten. Of verbeien.

Michaël

Boers 2 - 5 dec 2022 - 14:13

Wat bij mij meestal helpt is de pagina verversen. Als dat niet werkt, sluit ik de film waar ik in aan het bladeren was [imagenummer onthouden!] en open die opnieuw, dan is het probleem opgelost (tot de volgende foutmelding). De foutmeldingen komen bij mij alleen voor als ik voor een aantal minuten met bladeren stop en vervolgens weer verder wil. Niet altijd gelukkig, maar toch wel met enige regelmaat. Ook bij mij was het enige tijd afwezig, maar sinds kort weer terug.

Anneke 12 - 5 dec 2022 - 14:45

Ik gebruik ook Firefox en geen problemen. Bovendien gebruik ik ook nog een vpn connectie…

Patrice Gerlach - 6 dec 2022 - 08:52

Bedankt voor alle tips!

B Volger - 6 dec 2022 - 14:17


Net als L.Loef heb ik geen problemen met het laden van scans via FS. Ik gebruik chrome.

ien lejeune - 14 dec 2022 - 20:26







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu