stamboomforum

Forum logoFora » Onderzoek in Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland, Oceanië en Azië » Nazaten Hendrik Reeders x Maria Magdalena Bergh

Dit is een ander gevolg op een eerdere post om het gescheiden te houden van de andere broeren die naar Zuid Afrika verhuisden:

Hendrik Reeders (1840-1908) x Maria Magdalena Bergh (1843-1925), getr, Mossel Bay Western Cape:

- Ollof Martinus Reeders (1873-1954) x 2e huw. Nora Louise de Verde Hardcastle (1875-1901):

- - Clarice Reeders x Geoffrey Roy Aris (1905) getr. 1934 Durban Natal (Geoffrey's 2e huw.)

- - Thurl Reeders

- - Millicent Reeders (1914) x Frederick C.W. Giebelhauser getr. 1933 Durban Natal

- Elsje Jacoba Franscina Reeders (1882) x Ernst Stefanus v/d Spuy

- Jan Adolf Reeders (1880) gedoopt Uniondale Western Cape

- Albertha Alida Reeders (1875-1901)

- Henri Alberthus Reeders (1878) gedoopt te Uniondale

Ik zou graag willen weten of Thurl en Jan Adolf trouwden en kinderen kregen. Ik heb mogelijke nazaten van Henri Alberthus Reeders, maar ik weet niet wie hij trouwde.

Hendrik Reeders x Maria Magdalena Beys kregen een dochter Susan Constance (1886) gedoopt in Uniondale. De getuigen waren Andreas Reeders, Susan Constance Reeders, William Andrew Reeders en Anna Reeders. Is mevr. Beys de 1e of 2e vrouw van bovenstaande Henri Alberthus?

Hendrik Andries (Hughes) Reeders (1907-1979) x Barendina (Barry):

- Barry Reeders x Gaynor (zoon trouwde in 2015 Durban)

- Wanda Reeders

- Andrew Reeders (1954?-)

Barry zou de zoon kunnen zijn van Beys, omdat op de grafsteen van Hughes & Barendina hij niet van Barendina lijkt te zijn. Andrew zou William (Bill) Andrew Rheeders (1919-1986) gecremeerd in Durban met een gedenkplaat dat hij een broer, vrouw, kind en kleinkind achter laat. Of het is Andrew Martinus (-2006).

Nu zijn er ook een hoop Zuid-Afrikanen met een iets andere achternaam Rheeders, die ik niet als familie beschouw. Op een gedenkplaat zal men geen fouten maken, maar in de archiefscans ben ik wel eens een verkeerde naam tegen gekomen. Als ik een Salomon als 2e naam tegenkom dan weet ik al dat het Rheeders moet zijn.

F. Reeders

Voor de volledigheid, eerdere post <klik hier>

MVG

Hans

Susan Constance(1886)  is volgens mij gewoon de dochter van Hendrik Reeders (1840-1908) x Maria Magdalena Bergh (1843-1925) ....

Henri Alberthus Reeders (1878) zal vast niet in 1886 al een kind hebben gehad .....

 

En, Barry = afk Barendina ....

Ozlady

Ik trek de gevonden gegevens van www.eggsa.org erg in twijfel. Als je zoekt naar Uniondale, Reeders, child dan krijg je bij Jan Adolf een getuige Jan Adolph Avis x Hendrika Elisabeth Vosveldt. En ook Cornelis Johannes Willem Stockhausen heeft als ouders Henri Reeders x Maria Magdalena Bergh met getuige Cornelis Johannes Stockhausen. Ik ben nog niet klaar met het doorzoeken van de doopregisters. Dus ik denk dat Jan Adolf geen kind is van Henri.

En Barry als een bijnaam van een vrouw vond ik vreemd, maar het staat er toch echt: http://www.eggsa.org/library/main.php?g2_itemId=2974434. Tenzij de grafsteen eerst gegraveerd is met echtgenote Barry en kinderen Wanda en Andrew die afscheid nemen. Dan 8 jr later sterft Barry, wordt bijgezet en graveert aanvullende tekst (of men vervangt de gehele steen) en zijn alleen Andrew en Wanda die afscheid nemen. Dat betkent dat er slechts 2 kinderen zijn.

F. Reeders

Ik snap niet waarom je problemen hebt/had met bv Susuanna Constance en Jan Adolf. Je kunt die EGGSA transcripties toch gewoon in een paar minuten checken op FamilySearch. Daar zie je bv dat Susanna’s moeder inderdaad Maria Bergh was…

Ik heb al eerder aangeraden om het langzaam op te bouwen en fouten te vermijden. Op het moment missen er kinderen van HenriXMaria, maar ik kan door de bomen het bos nauwelijks zien. Waarom zijn er (waar beschikbaar) niet altijd volledige datums inclusief plaatsname+province voor geboorten/huwelijken/overlijdens/graf? En,waarom staan de kinderen niet duidelijk op volgorde op geboortejaar? Er zijn ook zeker een paar foute overlijdensjaren vermeld en ik heb een verkeerde moeder gezien voor een of meerdere kinderen.

Ozlady

De enige Constance in Zuid Afrika die ik tegen kom bij familysearch is Suzan Constance Rheeders (1885-1941) Riversdale Cape en dat is geen familie. Als er een Suzan Constance Reeders gedoopt is met een Constance Reeders als getuige dan moet die getuige er ook zijn in mijn gegevens en die is er niet. Van Jan Adolph is niets te vinden op familysearch. Natuurlijk maak ik fouten anders zou ik niet in dit forum posten. Het is ook overzichtelijker voor mij in mijn tekening als ik hier dit als tekst weergeef.

Ik heb nu 239 van 272 scans bekeken en Oloff, Albertha, Henry, Jan Adolph, Eefje Franscina Jacoba en Suzan Constance's geboortejaren kloppen. De achternaam van Constance's moeder is moeilijk te lezen, maar ik ga ervan uit dat het Bergh moet zijn.

F. Reeders

Dit is een voorbeeld van een iets overzichtelijker familie waarop je kunt voort bouwen:

 

Oelof/Ollof Martinus born 26 Sep 1873, bap 28 Dec 1873, Nederduitse Gereformeerde Kerk Uniondale, death 19 Sep 1954, bur Stellawood, Cemetery and Crematorium, Durban Kwazulu-Natal
 

X#1 04 Jan 1906 Winburg OFS - Elizabeth Maria Van Rijneveld NB div bef Nov 1931

X#2 28 Nov 1931 Durban NAT - Nora Louise De Vere Hardcastle born ? Nov 27 1886  Easington, Durham, England, death after Sep 1954

-

3 dochters voor Oelof/Ollof:

1. Clarice (? Gwenyth) Reeders born ?1911-04-08 CP

X12 May 1934 Durban NAT w Geoffrey Roy Ayris born ?14-03-1905 CP, Musician (1934) NB a "divorcee"

-

2. Thurl Reeders

Vermoedelijk deze: born 1913-07-17 X1937-07-17 - John Goodrick Perkins born 1910-10-24 (ze hebben tenminste een dochter gehad)

Image: http://northglennews.co.za/wp-content/uploads/sites/51/2014/05/20rjvote3-Medium1.jpg ... May2014: “Centenarian, Thurl Perkins, who turns 101 this July, cast her vote at Chelsea Preparatory School

-

3. Millicent Reeders born 1914-10-29 CP

X#1 20 Dec 1933 Durban NAT –  Frederick Christian Waldemar Giebelhauser/n born abt 1897 Norway

X#2 Pobably:  - (Pieter Jacobus?) Strydom - divorced abt 1941

X#3 - Arnold Jaques Arkin born abt 1911/2 Germiston Transvaal, d 17 Jan 1951 Johannesburg (Hij had een dochter, onbekend of Millicent de moeder was)

Ozlady

I - Behalve de doop van Jan Adolph Reeders is er inderdaad geen huwelijk of overljden te vinden. Mijn vermoeden is dat hij als kind al is overleden

2 - En ik denk juist dat Susan Constance Rheeders d 1941 te Riversdale wel een goede kans maakt. Wanner je haar overlijdens documenten bekijkt is er een met "Rheeders" en een tweede met 'Reeders'...  En, moeder Maria Reeders was ook al in Riversdale overleden ..

 

PS hier is ze ook als Reeders vermeld: http://www.eggsa.org/library/main.php?g2_itemId=959211

Ozlady


Mijn grafische bomen zijn met minimale gegevens gemaakt, waarbij ik de detailering aan (toekomstige) derden overlaat. Ik hou ook geen hele lijsten bij, maar alleen mijn overzichtstekening met jaartallen en daarnaast een tekst document met zoekresultaten. Ook volg ik alleen de mannelijke lijn die de naam voort zet en als ik een registerscan vind, dan maak ik screenshot. Bij Thurl denk ik aan een jongensnaam, maar Thurle zou een meisjesnaam kunnen zijn. Hoe kom je aan de mogelijke partners van Millicent? Ik kan alleen de eerste man vinden.

F. Reeders




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!