stamboomforum

Forum logoLeeshulp, transcriptie, vertaling » leeshulp gevraagd doop Maartensdijk 1675 Jacob Carels " van Loenen". [opgelost]


Profiel afbeelding

In Maartensdijk is op 24-10-1675 Jacob Carels "van Loenen" gedoopt.

Ik kan die doop heel makkelijk op internet vinden maar ik kan die niet goed lezen.

Het lukt mij niet om een afdruk hier te plaatsen.

van Loenen

DTB Maartensdijk uit die tijd is in 1692 verloren gegaan door brand.

Peter S

Dat kan volgens mij alleen met een Premium abo. 

Karel Tamboer

M.i. staan er fouten in de vraag. Op genoemde datum is wel te Doorn de vermeende vrouw van Jacob gedoopt (zie hier). En plaatjes kunnen wel worden geplaatst zonder premium abonnement, zie hier.

Peter S

Als die boeken verloren zijn gegaan hoe kan het dat ik die doop in Maartensdijk op het net tegenkom als ik bij google "DTB Maartensdijk" ingeef??

van Loenen

Als U bijv. de vermelding op Genver bedoelt: de daargenoemde boeken van voor 1692 betreffen Blauwkapel, niet Maartensdijk. Een precieser overzicht van bewaardgebleven DTB is het DTB Repertorium dat U hier kunt downloaden: link.

Maar nogmaals: ik denk dat er fouten in Uw vraag staan. Als Uw informatie is gebaseerd op deze website, dan merk ik op dat de daargenoemde geboortedatum van Jacob ook die van zijn vrouw is. Nu vind ik wel de doop van die vrouw te Doorn op die datum (zie mijn vorige bericht), dus denkt U nu ook niet dat de samensteller van die stamboom een fout heeft gemaakt?

Peter S

Die gegevens zijn bekend. ik zoek die niet maar de geboorte cq doopdatum van Jacob Carels in Maartensdijk

van Loenen

De informatie in de vraag is nog steeds onveranderd, incorrect.

Het gaat nu dus om de herkomst van Jacob Carel van Loenen, die ineens in 1707/1708 te Doorn uit de lucht lijkt te komen vallen (als zijnde getrouwd met Dirkje Jans Westeneng die daar vandaan lijkt te komen) - ze verschijnen niet alleen ineens in de doopregisters, maar hij ook op lijsten van belastingaanslagen (zie bijv. hier en hier). Een overzicht van DTB informatie die zou kunnen kloppen is hier.

Nu zie ik dat hij hier wordt omschreven als cameraer der Stadt Wijk: link - echter, deze vermelding is van 1694. Ik heb even het trouwboek van Wijk bij Duurstede bekeken maar vind hem daar niet. Die cameraer lijkt een andere van Loenen te zijn.

Ik kan aanraden om nog even verder te speuren op de site van het RA Zuidoost Utrecht : link

Peter S

http://www.geocities.ws/pietervanloenen/Loenen-Doorn.htm

WESTENENG Jan Jansz, wednr. van Dirkie Aelberts, en Metie Jans, wed. van Willem Willemsz,
Dirkie 24-10-1675
Jan 4-4-1680
Hendrikje 27-8-1682

Pauwel

In Maartensdijk is op 24-10-1675 Jacob Carels "van Loenen" gedoopt. Ik kan die doop heel makkelijk op internet vinden maar ik kan die niet goed lezen.

Geef even een link waar je die doop gevonden hebt op internet. Ik kan hem nl. niet makkelijk vinden.

Pauwel

Het plaatsen van een link is toch niet zo moeilijk? Gewoon op het schakeltje in de werkbalk klikken en dan de webpagina van de gevonden doop (voor u kennelijk gemakkelijk te vinden, voor anderen niet) erin plakken. Misschien is er dan iemand die kan helpen met lezen? 

Annemarie57

Kennelijk is de vraag opgelost. Dat is fijn voor de vragensteller, maar een beetje frusterend voor de potentiële helpers die natuurlijk ook graag de "oplossing" willen lezen nu ze tijd gestoken hebben in het probleem. Het zal wel teveel gevraagd zijn om ons mee te laten genieten van de oplossing? 

Annemarie57


Het bleek dat dit niet Maartensdijk te zijn maar Blauwkapel

van Loenen







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu