stamboomforum

Forum logoOpen Archieven » akten niet te lezen op het scherm [opgelost]

De reclame wordt alleen getoond aan bezoekers, niet aan gebruikers die inloggen.

Profiel afbeelding

Sinds enige tijd zie ik akten die ik wil inkijken alleen heel klein in de linkerbovenhoek en niet meer groot op het scherm.

Het betreft akten van het RHC Eindhoven bv. https://www.openarch.nl/show.php?archive=rhe&identifier=215AA521-8047-4BAA-B0CB-0283FA0479F9&lang=nl&six=15

Ik zag dat het onderwerp al eens in 2016 op dit forum is geweest met geen echt vervolg (programma image review?)

Ik denk dat het een instelling van internet is want ik had er vroeger geen last van. Weet iemand wat ik hier aan moet doen?

wilma liefrink

Ik gebruik google chrome en heb flashplayer geinstalleerd. M.b.v de link in uw bericht kom ik op een pagina van RHC en aldaar kan ik het betreffende blad prima aanklikken en in beeld zien. Wellicht een idee indien geen oplossingen via het forum komen dit weekend even contact op te nemen met het streekarchief.

mvg-Ben

Ben Wegman

Misschien een andere browser proberen?

JP Ouweltjes

Het lijkt erop dat je dan alleen een deel van het geheel te zien krijgt. Linksboven in het klein is een navigator waarop je kunt zien in welk deel van het  blad je zit. Daaronder zou je dan het blad zelf in groot formaat moeten zien . 

Is je flashplayer up to date?

 

Ik gebruik ook Chrome, werkt nog prima, wel onlangs mijn flashplayer ge-update.

Annemarie57

Dank jullie allen voor je bijdrage.

We gebruiken geen Chrome maar Internet Explorer en willen dat eigenlijk zo houden. Ik heb de flashplayer gecontroleerd en die heeft de laatste versie.

Ik zal contact opnemen met het RHC en vragen of die iets hierover weten. Het moet ergens een instelling zijn want op mijn tablet heb ik wel meteen de akte zoals ik hem wil zien.

Mocht er een oplossing komen zal ik alsnog hier een berichtje posten

wilma liefrink

Het was zeker niet mijn bedoeling om je te willen 'verplichten' over te stappen naar Chrome, maar alleen om aan te geven met welke software  het bij mij wel werkt. Ieder heeft zo zijn/haar eigenen redenen voor de keuze van een browser. We leven in een vrije wereld tenslotte. Ik hoop dat het probleem zich oplost.

Annemarie57

https://www.openarch.nl/show.php?archive=rhe&identifier=215AA521-8047-4BAA-B0CB-0283FA0479F9&lang=nl&six=15

Wanneer U bij de kleine afbeelding bent gekomen staat helemaal onderaan:

 download de scan, na het downloaden verschijnt en balkje : openen of afbeelding opslaan.

Openen aanklikken en de afbeelding komt groot op het scherm (uiteraard kunt U ook eventueel de afbeelding opslaan in Uw bestand)

Succes

Volgende bericht de afbeelding via IE

Gr.

Everardus

Everardus Rollema

Everardus Rollema

Dank je voor deze oplossing. Ik had het ook gezien. Het is ook wel werkbaar zo maar omslachtig.

Maar vroeger kreeg ik de akte meteen geheel op mijn scherm. En op mijn tablet krijg ik dat nog steeds. Dus zonder de stap downloaden.

lk heb afgelopen maandag al een mail gestuurd naar het RHC Eindhoven over dit probleem maar nog geen antwoord gekregen.

wilma liefrink

LachendAch het zijn maar een paar klikjes extra en daar hoeven we niet eens voor naar het Archief en dat in vergelijking met 47 jaar geleden toen ik  begon en er vele kilometers voor heb moeten reizen.

Gr.

Everardus Rollema


Ik kan de akte via de normale reeks tussenschermen op mijn scherm krijgen.

Gezien ook alle andere reacties gaat het zeer duidelijk om een browser-instelling aan jou kant. Het minste werk lijkt me om een andere browser te kiezen, al was het alleen maar voor deze website.

Ik gebruik altijd Firefox. Omdat ik ook een paar websites onderhoud en het resultaat wil kunnen beoordelen, heb ik ook geïnstalleerd: Google Chrome, Chromium, SRWare Iron, Edge, Internet Explorer, Safari, Opera, Konqueror en Brave. De huidige website van ING werkt niet goed in Firefox, dus ik moet daarvoor even naar Chrome. 

Hier op mijn oppasadres kan ik Firefox op mijn gast-account niet installeren (hoeft ook niet van mij), en Chrome is slecht geinstalleerd denk ik: tekst scrollt heel raar, onleesbaar. Dus gebruik ik nu het eerste wat voorradig is: MS Edge. 

Ik vind pragmatisch zijn helemaal niet moeilijk

Leo te Braake







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!