stamboomforum

Forum logoFora » Genealogische sites en publicaties » Family Tree Builder van My Heritage

Goedenavond allen,

Al enkele jaren werk ik met bovenstaand programma, en altijd naar tevredenheid.

Nu zag ik een aanbieding waarbij je momenteel een premium of premium plus abbonnement kunt afsluiten met een behoorlijke korting.

Op zich lijkt dit aantrekkelijk, maar ik twijfel toch nog een beetje. Als ik het zou doen dan wil ik in eerste instantie gaan voor het premium pakket, upwaarderen naar premium plus kan altijd nog.

Zijn er hier ook forumleden die al met een premium pakket werken en die bij mij de twijfels kunnen wegnemen, hetzij door de pluspunten te bevestigen of juist de minpunten te benadrukken ?

Ik ben heel benieuwd en hoor graag jullie reacties.

Groeten,

Ferry

Ferry Heitbrink

Beste Ferry,

ik werk er inmddels 3 jaar mee - uiterst tevreden - bij probleem snelle hulp of advies -

ik zeg premium en later upgrade naar plus - doen

vincent van der werf

Ik heb zelf de premium plus en ben ook tevreden. De hulp is enkel per email.

Lesley

Goedemorgen Vincent en Wesly,

Welke functionaliteiten springen er nou echt uit, ik denk zelf veel gebruik te gaan maken van de Smart Matches zodat je in contact komt met mensen die dezelfde personen in hun stamboom hebben.

Gr. Ferry

Ferry Heitbrink

hallo allemaal,ook ik heb het eerste deel van my heritage aan geboden gekregen en geladen,en ik moet zeggen een mooi programma,maar dan komen ze later dat als je meerwilt hebben ,dat daar kosten aan verbonden zijn,daar ben ik het niet mee eens,wij reizen stad en land af om informatie in te winnen ,daar gaat al een helehoop kosten meegemoeit,want niet iedereen woont in alkmaar/amsterdam/zwolle,dus ik ben niet van plan om te betalen,dan worden er maar 250 namen genoteert,maar ze hebben wel je hele gedcom

bestand,en dat wissen ze niet.hou me tegoeden ze mogen het van mij gebruiken hoor ,maar ik ga niet betalen.

                                       vr grtjes lm bak

bertus bak

Ik ben ook  aardig bezig met myheritage en het bevalt me prima, betalen doe ik pas als ik de 250 namen zou gaan passeren. Tot 250 namen is het gratis. Dus blijft het tot dat moment gratis. De aanbieding kan per definitie aanlokkelijk zijn, maar voor mij nog niet aanlokkelijk genoeg, want ik doe eigenlijk maar weinig met mijn site, alleen familie info erop zetten. Geneanet daarentegen kun je ontelbaar personen kwijt maar is de toepassing soms ingewikkeld. Alleen de variabele zoekfunties kosten geld. En als lid krijg je overal voorrang in hulp, maar die heb ik zelden nodig. Dus zolang ik niet meer dan 250 stamleden heb blijf ik voor gratis.

Toch als het erop aan komt dat ik meer voordelen met betalen zou hebben dan twijfel ik niet meer. Op het ogenblik heb ik 170 personen op mijn heritagesite en weet dat het toch met het aanvullen van bepaalde families op dat getal zal komen maar wacht er nog mee en deponeer alles vast op Geneanet. Daar zeuren ze ook niet over lid worden, groetjes,Stoer

Maja Könecke Faber

Beste ferry,

het systeem van smart matches werkt goed - op een gegeven moment weet je welke info je kan vertrouwen - dit kost tijd.

het eerste jaar heb ik de "matches" en vooral wat er aan bijkomende info komt zeer Kritisch bekeken - er is helaas veel kaf onder het koren. maar dit is een leer proces.

het klakkeloos overnemen is iets wat ik dus regelmatig zie.

inderdaad is alle hulp van uit Myheritage per e-mail, is ook lastig om vanuit israel ff iemand langs te sturen!!

ik geef de voorkeur aan info in het engels nederlands lijkt mij door Google vertaald!!!

Ik woon in Hongarije - voor mij is internet (buiten de sporadische bezoekjes aan nl) de enige bron.

Ja Myheritage stuurd inderdaad regelmatig berichtjes met "zou U niet upgraden" "nu 40% korting"etc etc

als gebruiker en denkende mens weet je wanneer van reclame gebruik te maken - men verplicht je tot niets!!

OOk het Upgraden is geen plicht bij meer als 250 namen - je kan "thuis"zover door bouwen als je wilt, alleen het systeem van de smartmatches en publiceren op het net stopt als je niet betaald.

Dat bij opheffing van het account de informatie op het net blijft kan mij niet echt boeien - mijn stamboom is niet alleen voor mij bedoelt - ik hoop ook voor het "nageslacht" en een monument voor de voorouders!!!

met vriendelijke groet

vincent van der werf

Beste Vincent

Eigenlijk heb je mij ook enorm geholpen met wat details in je bericht over Myheritage. Zij kwamen mij de laatste tijd steeds fanatieker over om betalende leden te krijgen,maar jouw ervaring is dus anders. Mijn smartmatches werken ook erg goed maar ik kan er niets mee want alleen als betalende klant kun je de mensen aanschrijven. Maar de meesten van die smartmatches komen van mensen die alles van mijn stamboom afhalen.Niet dat ik dat erg vind maar meld wel erbij dat ze het zelf ook moeten nacontroleren.

Wat die 250 stamlboomleden betreft kan ik er  echt ver overheen tot ik echt tot betalen overga? Want dan kan ik gewoon verder invullen van gegevens van mijn stamboom.Groetjes en bedankt,

Maja Könecke Faber

Wanneer je een upgrade neemt, wordt er dan jaarlijks vanuit gegaan dat je doorgaat, en wordt het geld dan inderdaad jaarlijks zomaar afgeschreven of wordt je eerst geinformeer en wordt er gevraagd of je wilt verlengen?

Groet Marjanne

Marjanne Landstra


Als iemand iets plaatst op bijv. familysearch in een stamboom, en datzelfde doet op de site myheritage, dan zijn de matches die van wat men zelf heeft geplaatst en tegen betaling kan men dat dan ook weer controleren; zo kan iedereen zichzelf matchen met wat men overal plaatst zelfs zonder gedcom

Deden




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!