stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Aanknopingspunten in andere publikaties: reeds bekeken - niet afgevinkt opgelost



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online

Al enige tijd heb ik een probleem met de dienst 'Aanknopingspunten in andere publikaties': reeds afgevinkte publikaties komen terug als zijnde "Bekeken - klopt" maar missen het vinkje. Je moet dan in het menu "Nog niet bekeken" kiezen, daarop kiezen "Bekeken klopt" en hopen dat het bij een volgende 'batch' niet weer terugkomt.

De dienst is op zichzelf zinvol, want het kan de kwaliteit van het GenealogieOnLine bestand verhogen. Mijn indruk is echter dat het weinig wordt gebruikt. Door het optreden van een probleem zoals ik meld, kan het eventuele enthousiasme nog verder afnemen.

Ik werk op MacBook en IMac onder de meest recente IOS.

Doe ik iets verkeerd?

Louk

Louk 2 Box - 18 dec 2019 - 16:39

Beste Louk,

Vervelend dat het vinkje mist, ik heb het zelf net gecheckt en bij mij werkt het goed, dus het probleem kan ik nu niet reproduceren. Misschien wat het een tijdelijk probleem. Kan je het in de gaten houden en hier melden zodra het weer mis is? Graag dan ook even een screenshot in je bericht plaatsen.

M.b.t. het gebruik van de dienst; het wordt wel degelijk veel gebruikt en we horen er nauwelijks problemen over.

Persoonlijk heb ik nog wel een lijstje staan waar ik binnenkort doorheen zal gaan. Laten we het van beide kanten even in de gaten houden.

Yolanda Lippens - 19 dec 2019 - 10:03

Dank Yolanda voor deze snelle reactie!

Het vinkprobleem doet zich vrij vaak voor bij mij, soms zelfs bij vinkjes die ik even ervoor geplaatst heb en na enige tijd weer grijs worden met vraagteken. Hieronder twee voorbeelden van zojuist.

Ik zie geen patroon in het probleem en kan dus niet aangeven wanneer het zich voordoet. Ik heb wel de indruk dat het zich meer voordoet bij langere lijsten (meer dan 10 verwijzingen).

Wie weet, als niemand anders er last van heeft ligt het aan mijn twee Mac's of hun instellingen. Hieronder een screenshot.

Louk

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Louk 2 Box - 19 dec 2019 - 16:49


Hi Louk, ik zie geen screenshot, is het uploaden misschien niet goed gegaan?

Yolanda Lippens - 20 dec 2019 - 18:33







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu