Betreft Genealogie Online (via Firefox browser)
Allereerst wens ik u allen voorspoed en vooral gezondheid in 2021.
Sinds 19 november probeer ik te reageren op een mail van Bob Coret op: [e-mailadres verborgen] [e-mailadres verborgen] />
Er werd vastgesteld dat ik een lege stamboom had, dus heb ik uitgelegd waarom dat kon gebeuren.
En gevraagd wat er dan mis was gegaan.
Bij herhaling heb ik daarna gevraagd om op mijn antwoord te reageren, echter zonder enig resultaat.
Het lijkt of al mijn berichten in de spambox verdwijnen.
Een nieuw jaar, een nieuw begin, dacht ik zo.
Misschien is er nu iemand die wel reageert.
Frans Hemelop - 1 jan 2021 — 20:52 (laatst bijgewerkt 12 jan 2021 — 19:42 door moderator)
Ook de beste wensen toegewenst !
Nou weet ik niet wat er exact voor bericht er in uw (privé mail) aan Bob Coret.
Wat ik uit uw bericht begrijp is dat u een lege Gedcom upload ? (Want waarom zou hij dan zeggen dat u een lege stamboom heeft)
In dat geval is het voor Bob natuurlijk gissen hoe of wat en dient het probleem aan de upload kant opgelost.
Ik denk dat Bob niet alle antwoorden zomaar kan geven. Hij heeft er nog genoeg te gaan in SF en andere oplossingen en denk dus dat hij denkt laat de gebruiker eerst zelf maar eens kijken naar een oplossing vanuit zich zelf of via anderen.
M.a.w. zoek het probleem eerst in uw eigen software.
Mijn advies zou zijn kijk eerst eens in uw Gedcom wat daar zoal staat en of dat ook met geldige code is.
Als niet ?, ga dan naar uw software forum als dat daarvoor bestaat
Met vriendelijke groet, Herman Schilder
PS. Of geef relevantere informatie waarop geantwoord kan worden
Herman Schilder - 2 jan 2021 — 12:28 (laatst bijgewerkt 2 jan 2021 — 12:30 door auteur)
Beste heer Schilder,
Bedankt voor uw reactie.
Natuurlijk weten wij geen van beiden wat Bob Coret denkt.
Maar als ik van hem een mail krijg en daarop een antwoord geef, mag ik verwachten dat ik daarop een reactie krijg.
Op een oplossing via een responder reken ik natuurlijk niet, maar zelfs een bevestiging van de ontvangst - en het de termijn waarop reactie kan komen - blijft uit.
Om meerdere reactie als die van u te voorkomen.
Ik ben dan wel een redelijke beginneling in genealogie maar praktisch werken met (werk-)computers doe ik al bijna 40 jaar.
Dan is ook het lezen van instructies gebruikelijk. Ook het bezoeken van helpdesks en het aandragen van verbeterpunten is bij mij gewoon.
Mijn GED bestanden zijn in orde, ik ben mans genoeg om dat te controleren.
Even terug naar de feiten.
Bij de eerste upload van een kwartierstaat uit mijn stamboom van 20.000 personen stond alles bij Genealogieonline op zijn plaats. Een volgende kwartierstaat eveneens. Toen ik daarna een 'takje' met gewijzigde gegevens uploadde, bleek de hele inhoud bij GO te zijn verdwenen.
Dus nog maar eens opnieuw, misschien deed ik iets niet goed.
Met uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Als ik - nadat ik dat zelf al had vastgesteld - van Bob Coret de vraag krijg:
Meneer Hemelop,
Uw publicatie https://www.genealogieonline.nl/familie-hemelop-bosch-en-aanverwante-families/ bevat geen persoonsgegevens. Controle leert dat uw GEDCOM geen gegevens bevat. Is de export niet goed gegaan?
mvg, Bob Coret
Is het dan vreemd te veronderstellen dat het door hem bedoelde GEDCOM-bestand is ontleend aan GO, dus niet aan de door mij geüploade (gevulde) GED-bestanden?
Het is overigens vreemd dat dit bericht wordt verzonden als een GED leeg zou zijn.
"De nieuwe, door u verstrekte gegevens zijn verwerkt, uw publicatie Familie Hemelop-Bosch en aanverwanten op Genealogie Online is nu bijgewerkt!"
Je zou in zo'n geval een foutmelding moeten krijgen.
Beste heer Schilder, het is een nogal lange reactie geworden.
De enige waardevolle reactie verwacht ik wel degelijk van Bob Coret. Ik heb zelfs wel het geduld daar even op te wachten.
Maar eerder doe ik geen pogingen meer om mijn familiestamboom ook te publiceren op Genealogieonline.
Met vriendelijke groeten,
Frans Hemelop
Frans Hemelop - 2 jan 2021 — 16:28
Citaat: Toen ik daarna een 'takje' met gewijzigde gegevens uploadde, bleek de hele inhoud bij GO te zijn verdwenen
Ik neem aan dat u hier bedoelt de voorgaande compleet uploaded gegevens.
Als u onder dezelfde naam een kleine hoeveelheid nieuwe gegevens aanbied, dan zijn dat de compleet gewijzigde nieuwe gegevens;
De voorgaande vervallen dan.
Ik wil hier niet perse Bob verdedigen; ik heb geen enkele relatie met hem, maar
verder denk ik dat hij heeft gereageerd op uw eigen onder woorden gebrachte opmerkingen.
Hij heeft echt wel wat anders te doen dan aan cryptisch mail analyse te doen.
Verder heeft hij w.s. ook geen idee van kennis van gebruikers en daar komen soms de meest onkundige antwoorden voort zodat hij dat wel eens zat kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Herman Schilder
P.S. 40 jaar computer ervaring zegt niets; Zelf heb ik 45 jaar ICT computer ervaring en de samenhangende kwaliteitszorg van programmacode en gegevens analyse.
Herman Schilder - 2 jan 2021 — 23:05 (laatst bijgewerkt 2 jan 2021 — 23:06 door auteur)
Beste Herman,
Ondanks uw 45-jarige ICT-ervaring heb ik niets aan uw reactie.
Kennelijk bent u wel begaafd want zonder Bob Coret te kennen, weet u hoe hij zou kunnen denken en zelfs dat hij geen tijd heeft om op mail te reageren omdat hij wat anders(?) te doen heeft. Dat hij waarschijnlijk geen idee heeft van de kennis van zijn gebruikers en "het wel eens zat zal zijn", klinkt behoorlijk vooringenomen. U doet Bob Coret te kort.
Citaat: "maar verder denk ik dat hij heeft gereageerd op uw eigen onder woorden gebrachte opmerkingen."
Bob Coret heeft sinds 19 november helemaal NIET gereageerd; dat was nu juist het onderwerp van mijn reactie.
Ook uw stelling dat telkens de volledige inhoud verdwijnt als de gebruiker nieuwe gegevens upload komt niet overeen met mijn ervaring.
Een lege stamboom zou in ieder geval nooit moeten kunnen voorkomen; er is altijd een laatste upload.
Laten we het samen hierbij houden, want n.m.m. schiet dit niet op.
Ik wacht liever op een waardevollere reactie.
Met vriendelijke groeten,
Frans Hemelop
Frans Hemelop - 3 jan 2021 — 16:04
Beste heer Hemelop,
Een vraag/probleem sturen naar [e-mailadres verborgen] [e-mailadres verborgen] is niet de beste manier om snel antwoord te krijgen. Daar komt ontzettend veel mail op binnen en raken hulpvragen ondergesneeuwd. Dat kunt u niet weten, dus daar gaan we op de achtergrond wat aan doen.
De beste weg is via de Servicedesk, zoals u hier doet. Daar ben ik de (vrijwillige) moderator van en hou de berichten nagenoeg dagelijks in de gaten. Voor de vragen/problemen die ik niet kan oplossen heb ik om de x tijd Zoom contact met Bob om de issues op te lossen, zoals vandaag.
M.b.t. uw inhoudelijke vraag: ik vermoed dat uw gedcom niet goed is geexporteerd, waardoor Genealogie Online hem ook niet kan herkennen. Het (automatische) mailbericht wat u dan ontvangt zegt dat de gedcom leeg is. Ik zie in uw account inderdaad ook geen publicaties staan.
Mijn advies is om in uw softwareprogramma een nieuwe export te maken, goed kijken naar de opties/instellingen bij de export, en deze opnieuw te uploaden in Genealogie Online. Bij grote bestanden kan dit even duren, dus heb daar wat geduld mee.
Probeer dit eerst, en laat me weten of dat lukt.
Yolanda Lippens - 6 jan 2021 — 16:14
Beste mevrouw Lippens,
Uw naam ken ik natuurlijk al en dat geeft vertrouwen.
Ik ben blij met uw tussenkomst.
Ook ben ik blij dat er gekeken wordt naar de automatische verzending vanuit [e-mailadres verborgen] [e-mailadres verborgen] waarop je duidelijk niet kan reageren, dat heb ik sinds half november en vele keren daarna gemerkt.
Toen ik dacht hier contact te hebben met de Servicedesk heeft een moderator mijn 'klaagzang' gelukkig van 'Onderzoek in Nederland' naar de juiste plek verplaatst.
Toch even een citaat uit de berichten hiervoor:
"Bij de eerste upload van een kwartierstaat uit mijn stamboom van 20.000 personen stond alles bij Genealogieonline op zijn plaats. Een volgende kwartierstaat eveneens. Toen ik daarna een "takje" (stamboomonderdeel) met gewijzigde gegevens uploadde, bleek de hele inhoud bij GO te zijn verdwenen.
Dus nog maar eens opnieuw, misschien deed ik iets niet goed. Met uiteindelijk hetzelfde resultaat."
De export was dus correct en werd op de goede manier verwerkt, ook bij het aaneen voegen van de twee kwartierstaten.
Hoe die lege stamboom dan ontstaat, was nu net de vraag waarop ik antwoord wilde hebben, alvorens opnieuw te beginnen.
Dus ik wacht nu graag even op uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Frans Hemelop
Frans Hemelop - 6 jan 2021 — 16:58
Beste Bob,
Zojuist is mijn stamboom niet meer bereikbaar, hoe is dat mogelijk?
Graag antwoord z.s.m.
Bert Severijn
Bert Severijn - 8 jan 2021 — 16:58
Beste heer Severijn,
Ik zie uw publicatie wel online staan https://www.genealogieonline.nl/stamboom-severijn/
Of heeft u problemen met inloggen op GO?
Yolanda Lippens - 12 jan 2021 — 13:24
Hallo Yolanda,
Inmiddels is de zaak opgelost.
Het blijkt dat als je twee partners van een echtgenoot wil verwisselen, dan moeten van beide partners de trouwdata bekend zijn in Brother's Keeper.
Bij één partner was dat onbekend en in het gemaakte GEDCOM bestand waren deze niet verwisseld.
mvg, Bert Severijn
Bert Severijn - 12 jan 2021 — 14:14
Beste Yolanda en Bert,
Ik heb de markering opgelost verwijderd omdat Bert binnen mijn - nog niet opgeloste - lopende discussie heeft ingebroken.
Het lijkt mij niet de normale gang van zaken.
Hoor ik ook nog iets?
Met vriendelijke groeten,
Frans Hemelop
Frans Hemelop - 12 jan 2021 — 18:04
Beste heer Hemelop,
Dat had ik inderdaad niet in de gaten, mijn excuus! Ik heb de heer Severijn een persoonlijk bericht gestuurd met de vraag of hij voortaan een eigen topic wil starten.
Uw vraag staat inderdaad nog open, ik heb hem al wel besproken met Bob Coret, en hij gaat er naar kijken. We hebben helaas niet dagelijks contact (ik ben vrijwilliger) maar uw probleem heeft zeker onze aandacht. Wordt vervolgd.
Yolanda Lippens - 12 jan 2021 — 18:37
Beste mevrouw Lippens,
Bedankt voor uw antwoord; natuurlijk heb ik nog wel geduld om rustig af te wachten.
Het vrijwilligerswerk - en hier het uwe - kan niet hoog genoeg worden geprezen.
Frans Hemelop - 12 jan 2021 — 19:13
Dank voor uw begrip!
P.s. ik heb de titel van het onderwerp even gewijzigd, dat lijkt meer op het uiteindelijke probleem ;-)
Yolanda Lippens - 12 jan 2021 — 19:42
Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!
Bedankt, uw melding is verstuurd aan de moderators.