stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Foutief aantal zichtbare personen



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online (via Edge browser) op adres https://www.genealogieonline.nl/gezinsreconstructies-vollenhove/

Mijn publicatie begint als volgt: 

"De publicatie Gezinsreconstructies (Ambt-)Vollenhove en Beulake is samengesteld door Guus Nijhuis (neem contact op) en bestaat uit 76.148 personen. Vanwege privacy zijn 6.148 personen niet zichtbaar gemaakt"

Maar volgen Aldfaer heb ik 70.00 personen aangeleverd in de Gedcom-file, waarvan 6.248 niet zichtbaar moeten zijn. Dus 70.000-6.148 = 63, 852 personen zichtbaar. 

GenealogieOnline maakt hier een foutieve som, in plaats van aftrekken wordt er opgeteld!!

Guus Nijhuis - 20 apr 2022 - 08:34

Dag Guus, volgens je statistiekenpagina bevat je publicatie 70.000, dus 76.148 personen minus 6.148 klopt volgens mij wel.

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Hoe ben je trouwens verwant aan Büter in Emmer-Compascuum? Die naam komt ook in mijn publicaties voor.

Pauline Berens EBBI - 20 apr 2022 - 09:05 (laatst bijgewerkt 20 apr 2022 — 09:07 door auteur)

Volgens Aldfaer heb ik 70.000 personen, dus geen 76.148.

Mijn verwantschap met de Buter's is dat mijn moeder een Buter was..

Guus Nijhuis - 20 apr 2022 - 09:44 (laatst bijgewerkt 20 apr 2022 — 09:45 door auteur)

Goed gezien Guus, ik kan de rekenfout reproduceren. In m'n Gedcom zitten data van 48.798 mensen, volgens GO: "49.234 personen. Vanwege privacy zijn 602 personen niet zichtbaar gemaakt."

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

49.234-602 = 48.632

Dan is er nog 'n verschil van 166 tussen m'n Gedcom en het aantal mensen volgens m'n statistiekenpagina: 48.632+166 = 48.798 
Enig idee waarom die 166 niet gepubliceerd zijn? Op de beheerpagina heb ik van 23 mensen aangegeven dat ze volgens mij overleden zijn, dus gepubliceerd mogen worden. Zie jij in jouw publicatie, beheerpagina en/of Gedcom ook zo'n onverklaarbaar verschil? Oeps, m'n Gedcom bevat 48.632 personen, gezocht op @ INDI, terwijl de te exporteren selectie in Pro-Gen 48.798 is?! Pro-Gen exporteert dus data van 166 mensen niet?! Moet nog uitzoeken welke en waarom. Schande, die 166 is de aanwas in de Pro-Gen selectie sinds de laatst gegenereerde GEDCOM:-)

Zie vooralsnog geen link met je voorouder Lukas Buter, deze: "Lukas behoorde in 1865 tot de eerste diakenen van de nieuwe Christelijk Afgescheiden Gemeente te Gasselternijveen." https://www.wiewaswie.nl/nl/detail/101864583 De Büters uit mijn publicaties kwamen weliswaar ook uit Duitsland, maar waren katholiek.

Pauline Berens EBBI - 20 apr 2022 - 11:00 (laatst bijgewerkt 20 apr 2022 — 12:49 door auteur)

Het aantal personen is gewoon teveel. De personen die niet gepubliceerd moeten worden zijn gewoon opgeteld bij het totaal aantal personen (niet-levenden en levenden). Een foutieve berekening!

Guus Nijhuis - 20 apr 2022 - 12:17 (laatst bijgewerkt 20 apr 2022 — 12:18 door auteur)

Klopt Guus, het wachten is op Bob Coret, die dit probleem kan verhelpen.

Pauline Berens EBBI - 20 apr 2022 - 13:01 (laatst bijgewerkt 20 apr 2022 — 17:18 door auteur)

We gaan er naar kijken. 

Yolanda Lippens - 21 apr 2022 - 14:15


Het aantal personen dat niet wordt gepubliceerd werd inderdaad ten onrechte opgeteld bij het totaal aantal personen. Is gecorrigeerd!

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Bob Coret - 6 mei 2022 - 16:46







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu