stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Ontvang geen zelf geen mail bij gebruik "De auteur van deze publicatie hoort het graag van u" opgelost



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online (via Edge browser)

Wanneer ik aanvullingen of opmerkingen stuur via de link "De auteur van deze publicatie hoort het graag van u" krijg ik de laatste tijd zelf geen kopie van de mail. Ik weet ook niet of de auteur wel bericht ontvangt. Ik krijg n.l. ook geen reactie van hem/haar. In het verleden toen ik nog wel een kopie ontving kreeg ik ook vaak geen reactie, wat op zich natuurlijk ook niet nodig is. Wat is er aan de hand?

K. Straatman - 28 mei 2022 - 22:51

Nog een aanvulling op bovenstaande. Het blijkt dat de betreffende auteur ook geen mails ontvangt. 

K. Straatman - 29 mei 2022 - 11:45

Dag K., het lukt me niet je probleem te reproduceren, d.w.z. de auteur (ikzelf) krijgt 'n mail en ik (mailer) krijg ook 'n kopie. Wil je 'ns proberen op

https://www.genealogieonline.nl/the-dutch-connection/I402.php

via de link "De auteur van deze publicatie hoort het graag van u!" mij 'n bericht te sturen bij wijze van test? 

Pauline Berens EBBI - 29 mei 2022 - 17:41

Dit voorjaar heeft vooral Gmail zijn spamfilters veel strenger ingesteld. Bij andere organisaties waar ik mee samenwerk zijn er veel problemen met emails van onderlinge bedrijfsaccounts die worden ontvangen in Gmail, zelfs als de ontvanger is aangemerkt als Geen Spam, en zelfs als er een filter is gemaakt om de mail nooit in de Spam te laten zetten. 

Ook mails van Coret hebben daar mee te maken. Het advies is momenteel (en wij zijn niet de enige, het is een wereldwijd probleem), om je Spamfilter dagelijks te checken en de onterechte Spam mails steeds te blijven aanmerken als Geen Spam. Of maak een filter, zie Gmail instellingen. 

Hotmail heeft het probleem minder, maar ook daar komen mails in de Spambox die voorheen in de Inbox werden afgeleverd. 

Hopelijk komen er genoeg klachten dat Gmail zijn beleid gaat aanpassen.

Yolanda Lippens - 29 mei 2022 - 19:42

Dag K., heb je ook in je spambox gekeken?

Bij mij komt mail van GO wel binnen op Hotmail, Gmail en Protonmail, niet in Ongewenste Mail sinds ik ooit aangegeven heb dat mail van GO gewenst is.

Pauline Berens EBBI - 29 mei 2022 - 21:01 (laatst bijgewerkt 30 mei 2022 — 08:12 door auteur)

Dag Pauline,

Ik heb jou een bericht gestuurd, dat is aangekomen en ook daarna nog een reactie, die ook is aangekomen. Ik kijk regelmatig in mijn Spam box en daar is ook niks in gekomen. Ik heb contact met een andere gebruiker die ik reacties stuurde. Deze kwamen eerst wel door, maar nu niet meer. En ik heb net nog een keer een gestuurd naar gebruiker en daarvan krijg ik nu wel een kopie-mail. Lijkt nu dus weer te werken.  

K. Straatman - 31 mei 2022 - 10:37

De berichten die ik ontvangen heb zijn opeens uit mijn Inbox verdwenen. Het lijkt erop dat de berichten wel gestuurd worden, maar na een bepaalde (korte tijd) uit de Inbox worden verwijderd. Als je dus niet direct na het versturen in je Inbox kijkt merk je dus niet dat er mail is. Dat is blijkbaar ook zo bij degene waarnaartoe een reactie wordt gestuurd. Wat kan hier aan de hand zijn?

K. Straatman - 31 mei 2022 - 10:53

Dag Kees, ik heb idd 2x 'n bericht van je ontvangen, bedankt voor de medewerking. 

Wat het verdwijnen van mail uit je Inbox betreft kan ik alleen bedenken dat je zelf 'n regel hebt ingesteld om bepaalde berichten te verplaatsen. Kan dat het geval zijn? Bijv. alle mail met "Contact over" in het Onderwerp-veld verplaatsen naar de Prullenbak, of doorsturen zonder 'n kopie achter te laten naar xxx@yyy.com

Inmiddels is duidelijk dat je GO op de spamlijst had staan op je mobiel. Daarmee is je probleem wel opgelost denk ik?

Pauline Berens EBBI - 31 mei 2022 - 11:43 (laatst bijgewerkt 31 mei 2022 — 13:01 door auteur)


Inderdaad. Probleem opgelost. Dank voor de hulp

K. Straatman - 1 jun 2022 - 00:10







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu