stamboomforum

Forum logoHelpdesk » ontvangstbevestiging van een melding naar een andere website , ontvang ik niet meer gesloten



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online (via Firefox browser) op adres alle

Weet iemand wellicht wat er aan de hand is

R Weijers - 21 aug 2023 - 16:41

Wat bedoel je met: "ontvangstbevestiging van een melding naar een andere website"? 

De tekst "ontvang ik niet meer" suggereert dat het 'n mail betreft die je in het verleden wel ontving. Heb je nog zoeentje en kun je daar 'n schermafdruk van maken en die delen, zodat we weten welke mail je bedoelt?

Pauline Berens EBBI - 22 aug 2023 - 08:54

Pauline

Ik hoop dat ik dit goed heb toegevoegd

Deze meldingen kreeg ik altijd in het verleden , als ik ik via de website reageerde , zo wist ik dus dat het bericht was verzonden.

Een reactie volgde hierop altijd.

Echter nu ontvang ik in het geheel geen reactie 's meer.

Mijn vraag is dus, wat is er veranderd

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

R Weijers - 22 aug 2023 - 17:04

Bedankt voor de schermafdruk Robert. Je was dus gewend te reageren op publicaties van derden begrijp ik, je zag ook 'n kopie van zo'n reactie in je mailbox, gewoonlijk reageerde Hans Prince wel en je vraagt je nu af waarom hij niet meer reageert, klopt 't verhaal zo? Zoja, heb je al gecheckt of ie op vakantie is? Leeft ie nog wel? Gaat 't wel alleen om deze persoon, of gebeurt dit bij meerdere auteurs? Ik zie in je mailbox alleen de naam Hans Prince, vandaar dat ik de indruk kreeg dat je vooral met zijn publicatie bezig bent.

Of bedoel je dat je nog steeds reageert op publicaties van derden, maar daarvan geen kopie ontvangt? Dat laatste zal 't niet zijn, ik heb 't zojuist nog getest.

Pauline Berens EBBI - 22 aug 2023 - 17:30

Beste Pauline ,

Hans Prince leeft nog steeds , via  zijn mail heb ik nog contact met hem gehad en ook hij heeft geen idee hoe dit probleem is ontstaan.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om contact te maken met andere website klanten van " Genealogie Online " maar het resultaat is steeds hetzelfde , geen respons meer zoals ik al jaren gewend ben.

De mail bevestiging die ik altijd heb ontvangen , zoals te zien is op de print screen , krijg ik niet meer.

Ook heb ik een mail gestuurd aan " dhr. Coret " over deze kwestie , echter daarop geen reactie gehad.

Een jaar of zes geleden heb ik mijn email veranderd van ; dysprosium1@home.nl , vanwege onophoudelijk veel spam , veranderd in

dysprosium1wilroboz@ziggo.nl dus dat kan ook niet het probleem hebben veroorzaakt.

Het punt is nu , dat ik geen enkele " Genealogie Online " klant meer kan benaderen om iets mede te delen over zijn of haar stamboom.

1. Tot op heden geen respons meer mogen ontvangen op geen enkel bericht mijnerzijds.

2. De berichten welke ik al wel degelijk heb verstuurd , zijn dus niet aangekomen bij de betreffende personen.

3. Derhalve wordt het zinloos om een bericht te versturen.

4. Deze functie werkt op mijn PC dus niet meer zoals het altijd wel gewerkt heeft.

m. vr. grt ,

Robert Weijers  

R Weijers - 23 aug 2023 - 07:43

Dag R. Weijers,

Om het meest voor de handliggende uit te sluiten: kan het zijn dat de automatische berichten die GenealogieOnline genereert wanneer je een bericht verstuurt van het ene GO-lid naar het andere GO-lid terecht komen in uw spambox?

Onderstaand het bericht dat ik ontving toen ik contact met u zocht:

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Michaël

Boers 2 - 23 aug 2023 - 08:06

Beste Michaël ,

Als er mail in mijn spam staat , wordt er een uitroep teken bij geplaatst.

Het antwoord is dus nee , dus ook niet in de spam map een bericht.

Zo juist heb ik een test gedaan via de Crome browser en werkt het dus wel.

Ik verdenk nu dus de Firefox Browser die het probleem veroorzaakt.

Weet je wellicht hoe ik dat kan verhelpen

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

R Weijers - 23 aug 2023 - 08:22

Dag Robert, het probleem treedt dus wel op in Firefox en niet in Chrome. Misschien kent Firefox je nieuwe emailadres nog niet. Wil je 'ns klikken op Gegevens Wissen in Firefox, Privacy en Beveiliging, Cookies en Websitegegevens? Daarna Firefox afsluiten, opnieuw starten en checken of het probleem zich nog voordoet.

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Heb je wel de nieuwste versie van Firefox geïnstalleerd? Zie Instellingen, Algemeen.

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Pauline Berens EBBI - 23 aug 2023 - 08:53 (laatst bijgewerkt 23 aug 2023 — 10:27 door auteur)

Beste Pauline ,

Zojuist heb ik weer dezelfde test uitgevoerd in " Firefox " en het blijkt inderdaad dat hier het probleem wordt veroorzaakt.

Als ik op gegevens wissen klik , blijven mijn website 's in de bovenste balk dan wel behouden.

De gegevens die onder " meer bladwijzers tonen rechtsboven " alsmede de andere bladwijzer data " moeten ook behouden blijven.

Als dat het geval is , zal ik op gegevens wissen klikken.

m. vr. grt ,

Robert Weijers 

R Weijers - 23 aug 2023 - 09:22

Pauline ,

Het belangrijkste item vergat ik nog , als je op gegevens wissen klikt blijven je opgegeslagen wachtwoorden dan behouden

m. vr. grt ,

Robert

R Weijers - 23 aug 2023 - 09:33

Zojuist Gegevens Wissen ff uitgeprobeerd, dat scheelt in mijn geval 1GB?!, en jawel, ik word uitgelogd bij GO en 't wachtwoord is wel bewaard, want ik kan meteen inloggen zonder dat ik 't wachtwoord hoef in te tikken. Bladwijzers bestaan ook nog steeds. In de toelichitng staat ook dat 't zo werkt. Maar, misschien is deze actie wel helemaal overbodig en moet je juist checken of Firefox je oude emailadres heeft bewaard bij wachtwoorden. Wil je 'ns kijken in het menu rechtsboven bij Wachtwoorden? Als je daar je oude emailadres ziet in de lijst verwijder 'm dan, met bijbehorend wachtwoord stel ik voor. Vervolgens log je in op GO met je nieuwe emailadres en bijbehorend wachtwoord. Ik ben benieuwd! 

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Pauline Berens EBBI - 23 aug 2023 - 10:26 (laatst bijgewerkt 23 aug 2023 — 10:42 door auteur)

Pauline ,

Gegevens wissen gedaan als eerste optie en inderdaad alle bladwijzers en wachtwoorden blijven bestaan.

Het tweede gedeelte van de oplossing werkt dus niet.

Nadat ik het Oude email adres had verwijderd , kon ik dus ook niet meer inloggen op dat oude Email adres.

Op het oude email adres komen nog steeds ladingen SPAM binnen die ik met een korte blik daarop kan verwijderen naar de prullenbak.

En juist dat zorgt ervoor dat ik die bagger niet op mijn andere email binnenkrijg.

Dus dat moet zo gehandhaafd blijven.

Het heeft even geduurd alvorens ik de oude situatie weer heb kunnen oplossen.

Nogmaals heb ik een test gedaan in Firefox echter er komt nog steeds geen bevestiging.

Eveneens de test nogmaals in Chrome gedaan en daar werkt het wel.

Om dit verhaal af te sluiten , heb ik mij voorgenomen voortaan in Crome eventuele wijzigingen door te geven.

Ik ga je bij deze bedanken voor je inzet om mij te helpen.

m. vr. grt, 

Robert Weijers

R Weijers - 23 aug 2023 - 11:55


Meneer Weijers,

Als ik het goed begrijp werkt bij u het contact formulier in Genealogie Online publicaties met Firefox niet (in Chrome wel).

Ik kan dit probleem helaas niet reproduceren, als ik dit via Firefox probeer krijg ik onderstaand scherm (en ontvang ik de mail):

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

 

Wat voor scherm ziet u (in Firefox) als u op de verzendknop heeft gedrukt? Of ziet u wel een bevestigingsscherm maar ontvangt u geen mail?

Bob Coret - 15 sep 2023 - 14:29








Dit onderwerp is gesloten, omdat er 3 maanden geen activiteit was in dit onderwerp.Nieuw onderwerp plaatsen
U kunt dus geen reactie meer plaatsen bij dit onderwerp. Wel kunt u natuurlijk een nieuw onderwerp starten.