stamboomforum

Forum logoGenealogie software / GEDCOMs » My family Tree (Gratis versie) .



Profiel afbeelding

Tja... Wat kan ik daar nu op antwoorden zonder onbeleefd te klinken?

En dan zou ik me ook nog bij MyHeritage.com aan moeten melden als vrijwilliger? Als vrijwilliger ten bate van wie precies? Myheritage Limited? Dat lijkt me toch een commerciele instelling.

Hans Hoekveld - 12 dec 2010 - 15:16

Slik.............. betalen en gratis helpen, zoals hun software verbeteren door bugs aan te melden; dit is wel heel modern.

Een wereld op z'n kop, wat mij betreft

Wie is eigenlijk Denie ?

Een betaalde (commerciele) programma promotor ?

Herman - 12 dec 2010 - 19:13

@ heer Hoekveld, dat klopt, MyHeritage.com is een private onderneming. Er zijn inderdaad enkele mensen die belangenloos mee willen werken aan het verbeteren van onze dienst. MyHeritage.com waardeert hen en is deze mensen zeer dankbaar.

@ Herman, ik kan niet genoeg benadrukken dat het melden van 'bugs' en andere niet technische problemen, zeer goed is. Hierdoor geeft u als gebruiker aan wat uw wensen als gebruiker zijn en waar uw behoeften naar uitgaan. 90% van alle meldingen zijn gebasseerd op onwetendheid. Dit is voor ons een goede manier om er achter te komen op welke gebieden wij de gebruiker meer moeten informeren of ons product moeten aanpassen om het gebruiksvriendelijker te maken. Ter informatie; dagelijks krijgen wij duizenden 'gratis' vragen binnen van onze gebruikers wereldwijd, dit zijn allemaal kansen voor ons om het product te verbeteren.

Bedankt voor uw interesse naar mijn persoon. Ik ben sindskort Countrymanager bij MyHeritage.com voor Nederland en zal de Nederlandse markt gaan beheren. Er is veel te doen, maar zoals ze weleens zeggen 'Time flies when you're having fun'. Zie ook http://blog.coret.org/2010/11/interview-met-nieuwe-country-manager.html. Achtergrond over mijn familie zie http://blog.myheritage.nl/2010/12/een-zeer-gemeleerde-familie-uit-suriname/.

Ik waardeer alle opmerkingen, suggesties en vragen. Supportvragen mailt u naar support@myheritage.com, overige vragen naar denie@myheritage.com

Groet!
Denie 

Denie - MyHeritage.com Nederland - 13 dec 2010 - 10:08

Ik zou mensen die mij helpen geld te verdienen zonder daar zelf een beloning voor te krijgen ook uiterst dankbaar zijn. Ik hoop wel voor hen dat hun achterhoofd niet teveel pijn deed toen ze daar op vielen.

Maar het lijkt mij dan wel dat amateurisme bij MyHeritage.com ook echt toegejuigd wordt. Maar dat was me al duidelijk.

En ik denk dan ook niet dat ik ooit van de SPECIALE FEESTDAG KORTING gebruik zal maken. Ook al hebben ze alle functionaliteit die er maar te bedenken is.

Het dunkt mij wel goed zo.

Hans Hoekveld - 13 dec 2010 - 10:21

@ Hans Hoekveld:

 

U lijkt in uw verontwaardiging twee toch zeer relevante zaken te vergeten:

1.      FamilyTreeBuilder is gratis software, welke kosteloos en zonder enige verplichting kan worden gedownload en gebruikt;

2.      Niemand is of wordt verplicht mee te werken aan de ontwikkeling cq verbetering van het programma.

 

Uitgeschreven lid - 13 dec 2010 - 10:50

Tja... Zo kan je natuurlijk wel er  tegenaan kijken, maar ze geven die software zeker niet weg uit liefdadige overwegingen. Zo heb ik Family Tree Maker (dus niet Builder) ook ooit eens gratis gekregen bij The Sunday Times met gelijke voorwaarden: gratis software, maar dan wel betalen als je over de 250 zit. En die heb je al snel. Daar heeft dus een puur commerciele achtergrond. En dan mag je ook wel iets professioneels verwachten. Ook in de vertalingen - en dan niet iets naar eigen "goeddunken". En als je dan een Nederlandse versie uitbrengt dan moet die ook meer aan de Nederlandse markt zijn aangepast: een doopdatum en/of -plaats voor geboortes vóór 1811, bijvoorbeeld. Zit die erbij als een eenvoudig te gebruiken optie? Ik geloof het niet. Maar ik kan wel een emailadres invoeren voor diezelfde mensen...

En inderdaad hoeft niemand mee te werken aan de ontwikkeling van een programma, maar als mij voorgesteld wordt om mee te doen als een vrijwilliger, zonder dat erbij wordt gezegd dat het een commerciele instelling is, dan vind ik daar iets wrangs in.

Hans Hoekveld - 13 dec 2010 - 11:26

Hans,

 

Je hebt mij nooit het woord liefdadigheid horen gebruiken, en dat zal ik ook zeker niet doen. Ontwikkelaars van software hebben nu eenmaal commerciële motieven, de een meer dan de ander.

 

Zo werd vrij recent op deze site, genealogieonline.nl, nog gevraagd om vrijwilligers voor het vertalen van de website in andere talen om zo de site toegankelijker te maken voor een internationaal gebruik, terwijl nu (voor delen van) de site betaald zal moeten gaan worden.

 

Ik vraag me echter af of dat allemaal zo erg is. Dit soort sites helpen ons als amateurgenealogen, naar keuze gratis of tegen een geringe bijdrage, aan informatie waarvoor we anders stad en land zouden moeten afreizen met alle kosten vandien (als we er überhaupt al toe in de gelegenheid zijn).

 

Je opmerking over een doopdatum voor 1811 begrijp ik overigens niet. In FTB kan ik die probleemloos invoeren. Wat daar verder ook van zij, elk programma heeft voors en tegens, en gelukkig maar. Dat geeft een ieder de mogelijkheid het programma te kiezen dat het beste aan zijn of haar wensen tegemoet komt.

     

Uitgeschreven lid - 13 dec 2010 - 11:42

Haha... Ik dacht dan toch maar eens te kijken of ik gewoon wat gemist heb met die doopdata. Dus start ik FamilyTreeBuilder op en dan krijg ik meteen een berichtje: "FamilyTreeBuilder-Comm.exe werkt niet meer" en ineens loopt alles op mijn laptop vast...

Hans Hoekveld - 13 dec 2010 - 12:16

@ heer Hoekveld, stuurt u svp een email naar support@myheritage.com met uw probleem. Er kunnen diverse oorzaken zijn. Ze staan u graag te woord.

Denie - MyHeritage.com Nederland - 13 dec 2010 - 12:25

Ik denk zelf dat lang door discussieren over de voor en tegens van alle software niet zo veel oplevert.

Zelf ben ik tevreden gebruiker van MyHeritage FTB maar hun publicatie site gebruik ik niet , domweg omdat ik het te duur vind en omdat lang niet alle data zoals b.v. de doopdatum of de bronvermelding te zien is.

Naar mijn mening zijn zowel FTB als FTM mooie moderne stukjes software die helemaal grafisch en intuitief werken. Het gaat per slot om een stamboom en dat is in deze software meteen te zien.

Ik vind zelf b.v. het geheel gratis pakket Aldfaer een waardeloos stuk software terwijl veel Nederlandse genealogen er bij zweren. Mij doet het denken aan een kaartenbak van 20 jaar geleden. Ik mis elk overzicht ...

En je hebt zelfs software die er nog uitziet als uit het ms-dos tijdperk. Ook daar zweren sommige mensen bij.

Groet, Folkert

Folkert Geurink - 13 dec 2010 - 12:57

Dank je, Denie. Ik heb net alles weer op rit na vier keer goed op de aan- / uitknop heb te moeten drukken. De laatste keer met alleen FamilyTreeBuilder open en verder helemaal niets.

Ik denk dus dat ik je moet bedanken voor je suggestie en dat ik het FamilyTreeBuilder gewoon weg haal. Hups, de prullemand in tussen de andere rotzooi en dan weg ermee! Ben ik er vanaf en hoef ik me er verder niet aan te storen en ga ik gewoon lekker verder in het Engels met mijn Family Tree Maker.

Hans Hoekveld - 13 dec 2010 - 13:24

Citaat: intuitief werken

Dat laatste vindt ik dus pertinent NIET.

Bij intuitief werken kan de software ook een heleboel automatisch doen.

Noem het invoer "recht zetten" die mensen "scheef intikken".

Het is maar hoe je ermee omgaat met gegevens zoeken, vervolgens invoeren; al is het maar het datumveld; dat is verre van intuitief en kan goede software gewoon goed regelen, om tot goede invoer te komen.

Maar ik ben niet van plan dat hier zomaar hier te vertellen hoe dat moet; want dan lopen zij met de rechten weg.

Of dit in Windows kan (?) zal best; maar in DOS zeker weten.

Bij mij worden datums nagelang er wordt ingevoerd gecheck door het programma en vervolgens gerefereert, eventueel omgezet en vast gelegd in de database, met al dan niet de noodzakelijke melding(en) over de bevinding(en) en juistheid (verder niks met een landencode o.i.d.).

Die landencode is prima dat zij dat doen, maar zorg voor een juiste escape in de software; dat niet doen is gewoon luiheid van een programmeur en niet verder kijken dan z'n neuslang is, of het mag niets kosten.

Het format geef ik niet prijs; maar ik sta verbaast over hoe met datuminvoer wordt omgegaan bij heel veel programma's; alleen geldige datums (?)......(!)

Ook Googlemaps vindt ik verre van ideaal om te komen tot mogelijke adres lokaties (aan globale lokaties heb je vrij weinig).

Volgens mij slaan ze hier een behoorlijke plank mis om dit alleen maar aan de plaatsnamen subdata te hangen.

Dit gebruik ik ook om daar de kaart naartoe in te zoemen, maar waar kun je dan nog meer coordinaten kwijt in een zelfde plaats ?

Ik heb dat intuitief niet kunnen ontdekken.

Citaat:

ik kan niet genoeg benadrukken dat het melden van 'bugs' en andere niet technische problemen, zeer goed is. Hierdoor geeft u als gebruiker aan wat uw wensen als gebruiker zijn en waar uw behoeften naar uitgaan. 90% van alle meldingen zijn gebasseerd op onwetendheid

Onwetendheid, het moet niet gekker worden; lees daarvoor maar oei niet gezien ff oplossen in een nieuwe versie, zo gaat dat in softwareland (ontwikkelen, verkopen en terloops een nieuwe bug erin programmeren).

en zodat u als gebruiker een beter programma krijgt en MyHeritage het geld bij online publiceren, klopt beter.

Geld verdienen is niet erg hoor, alleen de wijze waarop alsof wij een stelletje onwetende zijn gaat mij echt te ver.

Herman - 13 dec 2010 - 22:44

Beste Herman,

Iedereen moet m.i. de software gebruiken die hem/haar het beste bevalt, het doel is uiteindelijk een kloppende stamboom te hebben waar je zelf het makkelijkst in werkt. Dat ik FTB en FTM intuitief vind is dus puur mijn mening. Voel je dus niet aangevallen. Ik werk gewoon graag met een mooi gevisualiseerde stamboom. En ook FTB corrigeert data dus geen zorgen.

Wat betreft Myheritage ruik ik ook commercie maar feit is dat ik al 2 jaar het gratis FTB gebruik en nog nooit 1 cent aan ze ben kwijtgeraakt. Je kunt nl. gewoon je gedcom exporteren en foutloos gratis publiceren op www.genealogieonline.nl (hoewel ik jaarlijks doneer omdat ik de kwaliteit van Bob Coret's site heel goed vind.)

Groet, Folkert

Folkert Geurink - 14 dec 2010 - 08:03

Citaat:

een kloppende stamboom

Ben ik helemaal mee eens; alleen vindt ik dat je binnen software foutkansen (door eventueel invoer of wat iets meer zij, zoals automatisme enz.) uitsluiten.

Dat noem ik intuitief m.b.t. software; daar is maar 1 gedachte en 1 oplossing voor: GOED programmeren en uitsluiten en het voorkomen van onnodige acties, al is het maar 1 muisklik.

PS. Voor publiceren gebruik ik eigen webruimte zoals bijna iedereen die heeft bij zijn internet account

En wat eigen software betreft en ja natuurlijk heeft niet iedereen (of zeg maar bijna iedereen) dat niet.

Maar daarmee ben ik er wel achter gekomen dat we in software land niet echt slim, maar alleen commercieel bezig zijn, i.p.v. kwaliteit te leveren, al is het maar om het muisarmpje te voorkomen.

En maak je geen zorgen die grafische weergave maak ik met mijn DOS ""pakketje"" ook.

Herman - 17 dec 2010 - 23:01

Met My Heritage versie  Tree Builder 4.0 Family heb ik mijn stamboom "on line" gezet. Ik wilde een selectie maken van de te publiceren  familileden; Daarvoor ging in de naar de knop publiceren un de bovenbalk, vervolgens naar publicatie instellingen, heb daarvoor een selectie gedaan en vervolgens in het subvenster op publiceren geclickt.Nu komt het vervelende er zijn nu nog twee proefversies van mijn stamboom gepubliceerd. Hoe verwijder ik die?

Bij voorbaat dank,

Jaap van der hoef Alkmaar

J van der Hoef - 18 jan 2011 - 19:36

@ J van der Hoef, ik zal het u makkelijk maken door deze voor u te verwijderen. Als het voltooid is ontvangt u per email bericht. Groet, Denie

Denie - MyHeritage.com Nederland - 18 jan 2011 - 20:32


Hallo,  Na een tijd niet gebruikt te hebben wilde ik weer aan de slag met FTB... Het liet zich niet meer openen. herstel uitgevoerd d.m.v. programma verwijderen/herstellen.. kon het nog niet openen. ten einde raad de nieuwste versie geïnstalleerd. en nog laat het zich niet openen!

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

groet, Jann

Jann Fictorie - 8 sep 2017 - 12:16







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu