stamboomforum

Forum logoFora » Latijn » Oud schrift en Latijns. Paar woorden die ik niet kan lezen = opgelost

Is er iemand die de laatste paar woorden kan lezen?

​En ten tweede, is "smid" de juise wertaling voor "farber". Later komt dit woord terug als "faber".

Bvd
​Gert Blij

Gert Blij

Er valt hier niets te lezen?

Marian Kalb

Ah, ik heb moeite om de jpg te uploaden.

Ik druk op de Image knop, dan Upload en Browse, click op de jpg en op upload to server. Dan OK
Daarna krijg ik constant "Image source URL is missing".

Wat doe ik fout?

Gert Blij

Waar staat het betreffende document? Ergens op internet, ga op het adres waar u dan bent staan en klik rechtermuisknop en kopieer de link naar het kader voor reacties hier.

Staat het document op uw eigen compu dan moet u het eerst ergens op internet zetten.

Marian Kalb

Lees 1e topic subforum Servicedesk voor het plastsen van een afbeelding.

Gr.

 

https://www.stamboomforum.nl/servicedesk/2/45723/0/hoe_doe_je_dat_een_foto_of_andere_afbeelding_opnemen_in_je_berichten_en_reacties_stamboomforum

Everardus Rollema

Bedankt allemaal. Kijken of het dit keer lukt :-)

 

GO

Gert Blij

Wel zo handig om ook even de bron en een link te plaatsen.

Gr

Everardus Rollema

Het is het gereformeerde doopboek van Lobith.

Jan Clavaux

Hier is de bron:

Gelders Archief
Kerckenboeck der Gereformeerten Evangelischen gemeente tot Lobith 1641-1768
Doop Henricus Bleij, 08-11-1648 
Doopdatum: 08-11-1648
Doopplaats: Lobith
Dopeling: Henricus Bleij
Getuigen e.a.: Diederich Wijnen, Maas nn
Vader: Johan Bleij
Kerkelijke gemeente: Lobith
Toegangsnummer: 0176
Inventarisnummer: 926.1
Pagina: 86 (Img 89)
Volgnummer op pagina: 9

Gert Blij

Die 8 novemb[ris] baptisavi filium Henricu[m] nomine. Parens m[agister] Johan Bleij sartor.
Testes Diederich Wijnen, servus eius Maas et Schmitz frauw in pago.

Den 8e (dag van) november heb ik een zoon gedoopt genaamd Henricus. Vader meester Johan Bleij kleermaker.
Getuigen Diederich Wijnen, zijn knecht Maas en Schmitz’ vrouw in het dorp.

Een betere verwijzing dan die naar bovenstaande index van het Gelders Archief https://www.geldersarchief.nl/bronnen/personen?mivast=37&miadt=37&mizig=128&miview=tbl&milang=nl&micols=1&mires=0&mip2=bleij&mibj=1648&miej=1648 is de verwijzing naar het oude vertrouwde handwerk https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G9WK-F4DD dat kennelijk bij het opstellen van de index naar de prullenbak is verwezen.

Chris van Dijkum

Hardstikke bedankt Chris :-)

Gert Blij

Pauwel

Neen, maar de classificatie van Familysearch https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:939V-B5SF-NL: Lobith, Rooms Katholiek, Dopen 1776-1817 Trouwen 1776-1817 Begraven 1776-1817 is fout.
Het moet zijn:
927 Lobith, Doopboek - Nederduits Gereformeerde gemeente, 1641-1676, 1716-1763
https://www.geldersarchief.nl/bronnen/archieven?mivast=37&miadt=37&mizig=158&miview=ldt&milang=nl&micols=1&misort=last_mod%7Cdesc&mires=0&mif3=Nederduits%20Gereformeerde%20gemeente&mizk_alle=retroacta%20lobith&mip2=Nederduits%20Gereformeerde%20gemeente&mip1=Doopboek

Den 8ten N[o]v[em]br[is] ist der Sohn des Johann Bleij ge-
tauft, und Henrich genannt worden.
Testis Diederich Wijnen.

Chris van Dijkum


Ik gebruikte de identificatie in zoekakten.nl

http://zoekakten.nl/plaatsen.php?id=GL%7C8014%7C&id=GL%7C8014%7C%23dd

Gert Blij




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!