ik ben ingelogd bij FamilySearch en vind de akte's die ik zoek wel maar kan ze niet meer afdrukken of downloaden is dit tijdelijk of moet ik hiervoor andere aktie's ondernemen?
Gaat het om aktes uit België? Daar werkt de knop download inderdaad niet. Maar er is wel een andere manier. Helemaal links op het scherm staat een kleine werkbalk. Klik op de onderste knop (= Toggle full screen). Klik dan met de rechtermuisknop op het scherm en klik op "afbeelding opslaan als". Helaas is de kwaliteit van de afbeelding wat minder, maar nog steeds goed leesbaar.
Hallo @ Betty als je in FS zit met de akte voor je zie je in zwarte balk links DOWNLOAD staan daar klik je op en dan krijg je in je map downloads een JPG binnen vanaf deze kan je printen.
@ Ien,
Bij aktes uit België werkt die knop download dus niet.
Men kan ook een schermafbeelding maken indien een tekst en/of afbeelding niet gedownload kan worden.
Ik heb het zelfde probleem. Niet met alle aktes maar volgende melding verschijnt bij de download button : Due to contract restrictions this feature is disabled. Ik denk dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt met nederlandse gemeenten
Inderdaad in de adresbalk helemaal vooraan toevoegen: https://www.familysearch.org/search/image/download?uri=
Vervolgens rechtermuisknop, afbeelding opslaan...
@ Peter B: Dank ! Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als anderen hier, ook voor Nederlandse akten. Met jouw oplossing kan ik scan op volledig downloaden op maximale resolutie. Het lijkt om een storing te gaan bij FS. Afgelopen week had ik soms dat als ik op "download" klikte de akte meteen gedownload werd, maar ook vaak als ik op "download" klikte de scan in een nieuw venster geopend werd en ik met de rechtermuisknop moest kiezen voor "opslaan als".
Pim.