stamboomforum

Forum logoFamilySearch » Downloaden of afdrukken van akte's lukt mij niet?


Profiel afbeelding

ik ben ingelogd bij FamilySearch en vind de akte's die ik zoek wel maar kan ze niet meer afdrukken of downloaden is dit tijdelijk of moet ik hiervoor andere aktie's ondernemen?

Betty Vanderhaeghen

Gaat het om aktes uit België? Daar werkt de knop download inderdaad niet. Maar er is wel een andere manier. Helemaal links op het scherm staat een kleine werkbalk. Klik op de onderste knop (= Toggle full screen). Klik dan met de rechtermuisknop op het scherm en klik op "afbeelding opslaan als". Helaas is de kwaliteit van de afbeelding wat minder, maar nog steeds goed leesbaar.

Johanna C.

familysearch gebruikt een standaardformaat voor downloadlinks:

voorbeeld: https://www.familysearch.org/search/image/download?uri=https%3A%2F%2Ffamilysearch.org%2Fdas%2Fv2%2F3%3A1%3A33S7-9P3F-W9Q

in de URL ziet u het documentnummer (vetgedrukt).

dit documentnummer ziet u ook als u de akte opent, bijvoorbeeld: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9P3F-W9Q?i=400&cc=2138513&cat=356707

als u dus de aktes wilt downloaden moet u steeds het documentnummer vervangen in de bovenstaande download URL en dan functioneert het nog steeds. Het is wat meer werk, maar als u de akte echt wilt hebben is dit een functionerende omweg.

Peter B

Hallo @ Betty als je in FS zit met de akte voor je zie je in zwarte balk links DOWNLOAD  staan daar klik je op en dan krijg je in je map downloads een JPG binnen vanaf deze kan je printen.

ien lejeune

@ Ien,

Bij aktes uit België werkt die knop download dus niet.

Johanna C.


Men kan ook een schermafbeelding maken indien een tekst en/of afbeelding niet gedownload kan worden.

Macy Deden







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!