Ik wil een GensDataPro-bestand uploaden naar Genealogie Online. Het is de bedoeling om daar een Plus Abonnement voor te gaan gebruiken. In GDP heb ik via "Uitvoer" alleen de mogelijkheid "Update Genealogie Online publicatie", en niet "Publiceer op Genealogie Online".
Er is op GO wel een publicatie "Stamboom Van der Neut" (zo willen we onze publicatie ook noemen), maar dit is een "ontheemde publicatie". Er staat de naam "Cor van der Neut" bij, maar we weten niet wie dit is. In elk geval niet de Cor van der Neut die de laatste 12 jaar de voorzitter van de vereniging was.
In elk geval lukt een update niet, want dan krijg ik het bericht "Foutmelding van Genealogie Online". Wat kan ik doen?
Dag Hans,
Helaas werkt de helpdesk van de NGV niet meer zoals we gewend waren. Heel jammer want de helpdeskmensen waren heel kundig, betrokken en enthousiast. Ze hebben zo ik heb begrepen hun aktiviteiten voor de NGV stopgezet.
Bij deze een beschrijving hoe ik mijn bestanden upload naar GO.
Het klopt dat je de foutmelding krijgt. Het Gedcom bestand is evenwel dan al gemaakt.
1. Log in bij GO. 2. Ga naar "Publicatie beheren" 3. Klik links op het groene vak (nieuwe GEDCOM uploaden. 4. Klik op "bestand kiezen".
5. Ga naar datagd1, bovenaan staat een geel mapje met de naam "coret". 6. Klik dat mapje aan en ga helemaal naar beneden.
7. Beneden staat het mapje "stamboom.zip". 8. Klik op "stamboom.zip". 9. Je komt nu automatisch terug in GO.
10. Klik rechts op "publicatie verversen". 12. De gegevens worden nu verwerkt.
Hoor graag of het gelukt is,
Groet,
Jan.
Dag Jan,
Dank je wel voor je reactie. Die waardeer ik zeer, omdat je na 2 weken de eerste bent die reageert. Toch raakt jouw reactie niet de kern van mijn probleem, maar misschien ben ik dan ook niet duidelijk genoeg geweest.
Natuurlijk kan ik in mijn GDP een GEDCOM maken en waarschijnlijk zal ik die zonder problemen kunnen uploaden naar GO. Maar ik ga er van uit dat GDP niet voor niets een specifieke functie heeft voor het uploaden naar GO, m.a.w. dat die functie meer oplevert dan een "gewone" GEDCOM. I
Ik heb mijn vraag inmiddels ook voorgelegd aan de helpdesk van GensDataPro, maar uit jouw reactie kan ik opmaken dat ik daar misschien niet veel van hoef te verwachten.
Ik heb trouwens sowieso mijn twijfels bij de toekomst van GensDataPro, want er zit al jaren bijna geen ontwikkeling meer in.
Met vriendelijke groet,
Hans van der Neut
Dag Hans,
Die uploadknop werkt zo ik heb begrepen om veiligheidsreden niet meer. Dat is indertijd uitgebreid toegelicht op GO en op de helpdesksite van GDP. Op de site van GDP is dit bericht verdwenen en op GO kan ik het niet meer terugvinden. De manier die ik heb beschreven is de manier die destijds is beschreven maar is helaas wat omslachtig. De knop was veel handiger.
Groet,
Jan.
Van de GensDataPro website [waar het bericht inmiddels verwijderd lijkt] :
Het rechtstreeks vanuit GensDataPro publiceren op Genealogie Online is gewijzigd (25-1-2020).
Het rechtstreeks publiceren van gegevens vanuit GensDataPro naar Genealogie Online is helaas niet meer mogelijk.
U kunt echter nog steeds uw publicatie bij Genealogie Online publiceren en/of bijwerken, waarbij de pasfoto's worden getoond in de grafische kwartierstaat van de voorouders en het gezin van een in de publicatie aanwezige persoon.
In GensDataPro vindt u bij 'Help - Help over uitvoer naar Genealogie Online' het vernieuwde helpbestand waarin de gewijzigde werkwijze uitvoerig staat beschreven.
Voor dit nieuwe helpbestand dient u GensDataPro 2.9.9.5 (opnieuw) te installeren.
GensDataPro versie 2.9.9.5 kunt u installeren door te gaan naar de downloadpagina van GensDataPro 2.9.9.5.
De technische achtergrond (waarom het direct uploaden vanuit GensDataPro naar Genealogie Online niet meer mogelijk is) heeft Bob Coret beschreven in Waarom krijg ik een foutmelding in GensDataPro als ik op Genealogie Online wil publiceren?.
Jan, ik heb uiteindelijk toch maar gewoon jouw beschrijving gevolgd, en het werkte perfect. Dank je wel.
En Karen, dank je wel voor je informatie. Ik gebruik versie 2.9.9.5 van GDP wel, maar die had ik vorig jaar al in gebruik genomen. Kennelijk was mij die wijziging ontgaan. Eigenlijk had er dus een versie 2.9.9.6 moeten komen.
Zoals ik eerder schreef had ik ook naar de helpdesk van GDP geschreven. Na een tijdje kreeg ik wel een reactie van iemand van de helpdesk, maar die was zo globaal en vol typfouten (kennelijk in grote haast geschreven), dat mijn vertrouwen in de toekomst van GDP er niet groter op geworden is.
In elk geval markeer ik mijn berichten als opgelost.
Fijn dat het gelukt is Hans. Heel jammer dat de helpdesk van de NGV niet meer bemand wordt door de mensen die zich jarenlang met hart en ziel hebben ingezet om mensen te helpen bij problemen met GensDataPro. Ze waren op tal van evenementen aanwezig en hebben mede dit programma ondersteund.