stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Inlogprobleem opgelost



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online (via Firefox browser) op adres Https://genealogie.coret.org

Ik voel me wel aangesproken maar ben op mijn telefoon aangewezen voor reactie en dat is niet echt handig.

Heb geprobeerd of het aan de windows-update KB5004237 kon liggen, want die zegt iets met controle van gebruikersnamen en passwords te doen, deze was op de desktop automatisch op 18 juli gedraaid en op de laptop pas op 6 augustus. Op de laptop kon ik deze update herstellen, echter mijn inlogprobleem is daarmee niet opgelost. Op de desktop kon ik hem niet meer ongedaan maken, meer dan 10 dagen he.

Voor de volledigheid, op mijn desktop heb ik windows10 versie 21H1 (15 juli), firefox versie 90.0.2 (64 bits) sinds 22 juli en ik heb de Bitdefender antivirus free editie 1.0.21.250 (10 augustus).

Herman Kimmann - 10 aug 2021 - 20:04

Bitdefender is totale onzin; het voegt niets toe; het kost alleen maar geld, wat de Windows beveiliging ook al doet.

Het is eigenlijk alleen weer een schil erom heen die in iets gemakkelijkere woorden waarschuwt en die ook zo maar eens roet in het eten kan gooien.

Feit 1: Hoeveel mensen hebben er inlog problemen: Weinig tot geen schat ik zo in; anders hadden we her wel gemerkt

Feit 2: Dat u in een cirkel zit bij het inloggen, kunnen er weinig oorzaken zij, als we even er van uit gaan dat het niet aan uw desktop ligt, zo oppervlakkig te zien.

Mogelijke oorzaken:

1) Het adres is onjuist in de adresbalk

2) Het email i.c.m. het wachtwoord klopt niet

Als u via Google probeert de site te vinden (meestal het eerste voorstel) en daarop probeert in te loggen, wat meld het systeem bij het inloggen ?

Uitgeschreven lid - 10 aug 2021 - 21:10 (laatst bijgewerkt 10 aug 2021 — 21:19 door auteur)

@van der Zee: Nu komt error=7 naar boven in het adres.

Daar kan de beheerder (via de moderator) wat mee.

Het zou zo maar eens kunnen dat hij de versie niet (meer) ondersteund door wijzigingen op de site.

Leve de marktwerking, dat iedereen browsers mag maken met z'n eigen voorwaarden, een beetje ondersteund door de gestandaardiseerde html versie 5

Uitgeschreven lid - 10 aug 2021 - 21:17

Het adres in de adresbalk is inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.stamboomforum.nl/. Ook als ik via Google naar stamboomforum ga kom ik bij Aanmelden hier uit. Als ik dan emailadres en wachtwoord invul en enter of de groene balk Inloggen gebruik kom ik op genealogie.coret.org terecht en vandaar uit kan ik naar de diverse fora maar moet ik weer inloggen om te kunnen reageren of om afbeeldingen te kunnen zien. 

De combinatie emailadres en wachtwoord is wel juist want daarmee kan ik wel op mijn mobiel inloggen om deze reactie te kunnen versturen.

Herman Kimmann - 10 aug 2021 - 22:17

Ik krijg dus totaal geen errormelding maar kom altijd op diezelfde website uit en kan de slogan daarop "innovatie op het vlak van internet en genealogie" niet meer zien.😥😫☹

Herman Kimmann - 10 aug 2021 - 22:30

De beheerder Bob kan zeker vertellen wat achter error=7 schuil gaat.

Wel vreemd dat er niets van een melding daarmee op het scherm komt; dat zou een hoop helpen.

Uitgeschreven lid - 11 aug 2021 - 09:39

@Herman: Geen idee en moeilijk te achterhalen als ik het scherm niet zie.

Schermen geven vrijwel altijd iets van een melding (dat kan ook het laatste stukje van het adres zijn)

Er hoeft maar 1 karakter niet goed te zijn en dan werkt het ook allemaal niet.

Misschien wil de beheerder (via de moderator) toch eens goed kijken

Feit is wel: Pauline en ik ervaren geen enkel probleem en zien ook dezelfde informatie voorbij komen ()voor zover te zien).

Voor zover ik kan overzien is er maar 1 ander die ook een inlog probleem ervaart.

Daar is het met een andere browser wel goed gegaan met testen.

Mijn inschatting: Er moet iets lokaal bij u zijn, wat er voor zorgt dat het niet (meer) werkt.

De extra geïnstalleerde virusscanner misschien ?

Die veranderen nog wel eens wat in configuratie instellingen en blokkeren ook soms.

In het laatste geval verwijder of zet die uit, die schijnveiligheid; Windows zorgt prima voor zich zelf.

Uitgeschreven lid - 11 aug 2021 - 09:48 (laatst bijgewerkt 11 aug 2021 — 09:57 door auteur)

  • Op zoek naar de betekenis van de foutcodes; Een paar inlogfoutmeldingen worden wel getoond op stamboomforum en genealogieonline op laptop in Google Chrome.
https://inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.stamboomforum.nl/?error=7Het inloggen is niet gelukt, probeer het nog een keer.
https://inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.genealogieonline.nl/?lang=nl&error=7Het inloggen is niet gelukt, probeer het nog een keer.
https://inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.genealogieonline.nl/?lang=nl&error=9Het inloggen is door onbekende reden niet gelukt, probeer het nog een keer.
https://inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.genealogieonline.nl/?lang=nl&error=6Uw e-mailadres is niet bevestigd. Klik op de link in het ontvangen e-mailbericht van Genealogie Online.
https://inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.genealogieonline.nl/?lang=nl&error=5De door u opgegeven combinatie van e-mailadres en wachtwoord is niet juist. Bent u uw wachtwoord vergeten?
https://inloggen-bij-genealogie.coret.org/www.stamboomforum.nl/?error=5De door u opgegeven combinatie van e-mailadres en wachtwoord is niet juist. Bent u uw wachtwoord vergeten?
  • Tip van de dag: Lees voordat je je virusscanner (tijdelijk) uit zet a.j.b. eerst ff

https://nl.safetydetectives.com/best-antivirus/windows/#have 

  • Zie net dat Yolanda Lippens - 6 aug 2021 — 16:27 al toegezegd heeft naar 't probleem te zullen kijken, ff wachten dus:-)

Pauline Berens EBBI - 11 aug 2021 - 10:38 (laatst bijgewerkt 11 aug 2021 — 17:26 door auteur)

Het is allemaal wat vreemd met dat inloggen. Vandaag kan ik op de laptop ook weer gewoon inloggen (net als op de desktop steeds al kon). Eerder kwam ik in dezelfde lus terecht die de heer Kimmann beschrijft. Ik heb verder niets (bewust) gewijzigd op de laptop. Zoals al eerder gezegd zijn zowel mijn desktop als laptop Windows 10 en op beide gebruik ik Firefox. Andere browsers heb ik niet geprobeerd, dus geen idee of dat verschil zou maken. Loginnaam en wachtwoord zijn altijd goed omdat ik inlog via een wachtwoordmanager. Dus geen tikfouten. Ik hoop dat het nu weer goed blijft op beide pc's :-) 

Karla Reurink - 11 aug 2021 - 20:24

Vandaag is mijn inlogprobleem er nog steeds. Heb op mijn mobiel nieuw account geregistreerd en via email link ontvangen om account te bevestigen. Na inloggen op desktop  blijf ik op de inlogpagina hangen! Probeer de knop Wachtwoord vergeten. Na op Versturen drukken zou ik een email moeten krijgen om een nieuw wachtwoord binnen 1 uur in te stellen. Maar er komt geen email, ook niet in spammap. Nog een keer herhaald. Geen email.😫😪

Herman Kimmann - 11 aug 2021 - 21:58

Beste Herman,

Met alle respect, maar u slaat een aantal essentiële vragen in de wind, omdat u kennelijk denkt dat het probleem niet aan uw zijde zit

Lees de antwoorden goed en zet deze eens op een rij.

Alleen maar roepen dat het weer niet werkt draagt niet bij tot een oplossing, omdat er een heleboel zijn die dat probleem niet hebben.

De beheerder (NIET ik) hebben dan ook echt wel andere dingen te doen en grijpen pas meestal in, als er veel meer mensen zijn met een gelijksoortig probleem.

En gaat het dus niet snel opgelost worden schat ik zo in.

Verder concluderend uit het voorgaande, blijf ik zeggen dat het probleem gebruiker i.c.m. apparaat/software specifiek is.

@Karla: Voor u geldt mijn opmerking ook, temeer het bij u op de PC wel goed blijft gaan.

In dit geval bent u de 3e (voor ons zichtbaar) die iets erover laat horen

@Herman: Is er niet iemand in uw omgeving met een ander laptop of pc om daar eens mee proberen in te inloggen, om te kijken of er daar na meerdere malen inloggen problemen mee zijn ?

Uitgeschreven lid - 12 aug 2021 - 11:28 (laatst bijgewerkt 12 aug 2021 — 11:33 door auteur)

@ Herman S.L., 

Nu breekt toch echt mijn klomp, volg ik uw tip op om in de pen te klimmen en te vertellen wat ik zelf geprobeerd heb i.p.v. af te wachten wat anderen aan suggesties hebben, is het weer niet goed. Bij mijn weten heb ik alle vragen beantwoord en alle tips uitgeprobeerd met uitzondering  van het verwijderen van mijn antivirusprogramma, omdat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad, en omdat ik, en met mij velen van mening zijn dat die wel degelijk van toegevoegde waarde kan zijn.

En ik denk ook echt wel dat het probleem in mijn desktop zit.

Om te voorkomen dat nog meer forumleden hun tijd verspillen aan mijn probleem zal ik dit onderwerp als Opgelost aangeven.

En Herman S.L. Ik wens je succes in je bekeringstocht tegen antivirusprogramma-gebruikers en Apple-adepten. 

Herman Kimmann - 12 aug 2021 - 13:19

Jammer dat het probleem als opgelost is gemarkeerd, want dat is het niet. En het staat nu niet meer vooraan in de lijst op het forum, dus anderen zien het ook niet snel staan. Kan het opgelost vinkje er weer af? Of is dat niet mogelijk? 

Vandaag kan ik weer niet inloggen op mijn laptop. Andere browser geprobeerd, nl Chrome en dan kom ik niet eens voorbij de inlogknop. De pagina reageert daar gewoon niet op.
Op de desktop gaat het nog steeds goed, ook in Chrome. Het is niet gebruikersspecifiek en ook niet apparaat- of browser specifiek. Ik vermoed een bepaalde combinatie van browser- of apparaatinstellingen in combinatie met (updates van)  Windows 10 wellicht en deze websites. Op andere websites heb ik geen enkel probleem met inloggen. Ik heb helaas weinig tijd om dingen uit te proberen. Ik heb nog wel geschiedenis/cookies verwijderd maar dat helpt niet. Laptop opnieuw opstarten helpt ook niet. Geen idee waarom het gisteren wel goed ging. Er is gisteravond nog wel een Windows update geïnstalleerd op de laptop dus dat zou kunnen verklaren waarom het vandaag niet meer werkt. Maar eerder had ik het probleem ook al een keer dus die vlieger gaat niet op. 

BTW: er zijn niet veel mensen met inlogproblemen die zich hier melden. Maar om hier wat te schrijven moet je wel op een of andere manier kunnen inloggen. De link die Pauline heeft gegeven om via een andere route het probleem te melden ziet mogelijk niet iedereen. 

Karla Reurink - 12 aug 2021 - 16:06

Sorry Karla maar ik was er even helemaal klaar mee. Ik heb het opgelost vinkje er weer af kunnen halen. Maar ik doe niet meer mee, er is gelukkig (genealogisch) leven buiten stamboomforum en genealogie online.😎

Herman Kimmann - 12 aug 2021 - 16:27

@Herman: Hoe beperk je jezelf; koop een Apple; 0,0 meer waarde (in totale kwaliteit)

Maar daar gaat het hier niet over, of heb ik dat dan gemist ?

Ik zal nooit en van m'n leven zo'n pruts apparaat kopen.

Verdere citaat: verwijderen van mijn antivirusprogramma, omdat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad, en omdat ik, en met mij velen van mening zijn dat die wel degelijk van toegevoegde waarde kan zijn.

Nooit problemen wil in computer logica zeggen dat het nu dan in ene wel het probleem zou kunnen zijn.

Oh ja sorry bij Apple weet je niet wat je krijgt.

Dat velen het nut zien, bevestigd ook vaak dat ze niet weten hoe het onder de motorkap werkt.

Daar kan het een oplossing zijn, maar beter is het om je in die veiligheid materie te verdiepen (want daar is het toch voor) en kom je er al snel achter wat nodig is en wat juist niet en wat zout in de wond strooit.

Citaat: En ik denk ook echt wel dat het probleem in mijn desktop zit.

Zo kwam het op mij niet over.

Uitgeschreven lid - 12 aug 2021 - 16:40 (laatst bijgewerkt 14 aug 2021 — 15:25 door auteur)

Ik ben wel erg nieuwsgierig nog wat voor een merk het is; en nog beter erbij welk typenummer ?

Elke machine heeft in de hardware software zitten, waar het ook zomaar aan kan liggen.

Zeker als het een beveiliging issue is.

Windows sluit hier niet altijd zomaar 100% op aan.

Als het gaat om een apparaat dat uit de industriële omgeving komt meestal wel, of hij moet veel te oud zijn (meestal >10 jaar en toch Windows 10 erop draaien).

Maar als het gaat om een apparaat uit de winkel, dan kan dat al eens naar 3 jaar niet meer voldoen.

Vaak volstaat een handmatige bios update wel, mits dan nog verkrijgbaar.

Uitgeschreven lid - 14 aug 2021 - 15:32 (laatst bijgewerkt 14 aug 2021 — 15:33 door auteur)

Beste Ferdinand: In uw geval denk ik dat ook niet (maar het blijft kijken en beoordelen op afstand); u gebruikt Opera; de andere zover ik overzie en wil overzien Firefox.

Zelf gebruik ik Edge, omdat deze met grote pagina's ook de snelste is en ook steeds goed up-to-date en dingen van Internet Explorer (de meest uitgebreide browser met een soort van Exel scripttaal ondersteuning) bezit. Bij de meeste gewraakt, maar bij mij echt niet.

Citaat: Mijn pc werkt uitstekend met alle applicaties die er op staan.

Uw browser redigeert w.s. alleen een online website.

In een website staat vaak (plat gezegd) een soort van acceptatiecode, omdat browsers de neiging hebben niet altijd met de code hetzelfde om te gaan (oude en nieuwe opdrachten)

Meestal betreft het code waarin data geschreven moet worden. De zgn. veiligheid. Ook op hardware niveau (de software daarin die u niet direct ziet) speelt een probleem; zelfs een combinatie probleem is mogelijk

Nog niet eens heel lang geleden was ik ook bezig met een webapplicatie en moest voor Opera dingen testen, die op een andere manier alleen maar werd geaccepteerd als opdracht.

Moest ik dus browser verificatie inbouwen.

Gezien de error die bij u terug komt lijkt het daarmee te maken hebben in uw geval (Browser - SF-website)

Maar het kan zo maar zijn bij diegene die het ook betreft en geen error in de adreslijn ziet, dat hetzelfde speelt

Dat laatste hangt af hoe netjes SF geprogrammeerd is

Één en ander heeft ook te maken met standaardisatie (ja daar is het woord weer) in de html code.

Op dit moment zitten we echt in een overgang naar versie 5, waar ook een browser nog steeds genoodzaakt html4 ondersteund.

Dit gaat door allerlei updates natuurlijk een keer spaak lopen, door onze vrij marktwerking waar iedereen een browser in de markt kan zetten.

De vraag is hoe de makers (browsers en websites) dit oppakken en ook werkelijk op tijd doorzetten voor die nieuwe html5.

Één van de redenen dat ik geen Apple, maar ook geen MM of BCC laptop van een ander merk wil hebben.

Gecertificeerde hardware wint hier altijd en is op langer termijn (meestal minstens 10 jaar) stukken goedkoper op hardware niveau en blijft gewoon werken met de dan komende nieuwere besturingssystemen

Leuke bijkomstigheid Apple OS-en draaien er bij mij ook gewoon op (niet dat ik dat wil, maar toch voor die het willen weten) de hardware is bij Apple ook gewoon Intel, maar dan in een speciaal afhankelijk jasje gegoten. Er is in die pruts apparaten alleen ""geen codenummer"" te vinden; alleen Apple specifiek.

Alleen afhankelijkheid moet bij die jongens geld op leveren

Uitgeschreven lid - 15 aug 2021 - 19:05 (laatst bijgewerkt 15 aug 2021 — 19:20 door auteur)

Ik ben een weekje weg geweest. Bij thuiskomst blijkt er helaas nog niets veranderd. Op de desktop kan ik inloggen op de laptop nog steeds niet. Overigens kan ik dit hele draadje niet meer terug vinden in de index van het Helpdeskforum. 

Karla Reurink - 22 aug 2021 - 15:56

Beste heer Reurink,

Heeft uw laptop misschien de optie automatisch wachtwoord onthouden aanstaan? Die moet - wat mijn advies is - altijd uit staan. Gebruik een tool als Lastpass, die is veiliger en werkt prettiger. 

Maar dan ook kan daar de instelling aanstaan 'wachtwoord automatisch invullen' aanstaan o.i.d. 

Is er iemand in de buurt die u misschien kan helpen? Een handige buurjongen of neefje? 

Als het op de ene pc wel lukt en niet op de andere, dan is dat duidelijk een lokaal probleem. 

Yolanda Lippens - 23 aug 2021 - 10:09


Beste Yolanda, dank voor je reactie. Ik gebruik altijd een wachtwoordmanager om in te loggen. 

Het is inderdaad een lokaal probleem, maar wel in combinatie met deze websites (van coret). En dat sinds kort en niet bij mij alleen. Ik kon overigens één dag wel weer inloggen via de laptop en daarna niet meer. Zie ook de eerdere berichten in dit draadje. Helaas is de relevante informatie ondertussen een beetje ondergesneeuwd. 
Zolang het op de pc goed blijft werken heb ik geen groot probleem. Maar dat geldt waarschijnlijk niet voor iedereen. 
Ik ben bepaald geen digibeet :-) maar om dit tot op de bodem uit te zoeken kost (te) veel tijd. Mogelijk lost het zich "vanzelf" weer op, zoals het ook "vanzelf" is ontstaan. Of misschien komt iemand hier met de gouden tip.

Karla Reurink - 23 aug 2021 - 12:53







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu