stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Kan publicatie niet verversen opgelost



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online (via Chrome browser) op adres https://www.genealogieonline.nl/mijn/beheer/acties.php?id=16662

Sinds gisteren kan ik mijn publicatie Henglias niet meer verversen. Als ik op de groene knop [Publicatie verversen] klik, kom ik (afhankelijk van de voorgaande stappen) terug in het keuzemenu publicatiebeheer (keuze welke publicatie te beheren) of op de verversingspagina van een van mijn andere publicaties (de laatste die ik bezocht heb).

Mijn 4 andere publicaties kan ik wél verversen, het probleem betreft specifiek de publicatie Henglias.

Jan Verkade - 23 dec 2022 - 07:07 (laatst bijgewerkt 23 dec 2022 — 07:50 door auteur)

Zie https://www.stamboomforum.nl/subfora/4/2/86453/0/hij_verwerkt_de_publicatie_gegevens_niet 

Wil je 'ns proberen de Henglias-GEDCOM opnieuw te uploaden?

Pauline Berens EBBI - 23 dec 2022 - 09:28

Ook bij mij lijkt publicatie verversen niet langer te werken.

Echter: bij zoeken (via het menu 'Zoeken') naar een persoon waarvan ik weet dat de gegevens in de nieuwe versie bijgewerkt zijn, krijg ik in de lijst met zoekresultaten WEL de bijgewerkte gegevens (in dit geval jaar van overlijden) te zien; klikken op deze link in de zoekresultaten voert dan echter weer naar de oude, niet-bijgewerkte stamboom.

Edwin Klein Gebbinck - 23 dec 2022 - 09:59

Dag Edwin, heb je de volgende regel in het verwerkingsproces gezien op https://www.genealogieonline.nl/mijn/queue.php ?

2022-12-23 09:36:48 » Genealogie Louvet (in opbouw) - 117 personen - verwerkt in 8s

Kun je 'n link delen naar 'n niet-bijgewerkte persoonspagina en aangeven wat er niet klopt volgens jou?

Pauline Berens EBBI - 23 dec 2022 - 10:43

Dat is nu juist wat niet kan. Het gaat niet over niet verwerken, maar over niet meer kunnen uploaden! 

Jan Verkade - 23 dec 2022 - 11:15

Dag Jan, kun je 'n schermafdruk delen waaruit blijkt wat er niet  goed gaat?

Zie je ook dat andere grote publicaties wel verwerkt worden?

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Pauline Berens EBBI - 23 dec 2022 - 12:01 (laatst bijgewerkt 23 dec 2022 — 12:22 door auteur)

Lees nu eens even goed mijn eerste bericht. Ik kan het scherm voor verversen niet bereiken voor deze ene publicatie. Al mijn andere publicaties werken normaal. 

Jan Verkade - 23 dec 2022 - 12:50

Dag Jan, je beschrijft in woorden wat je ziet en/of wat er niet goed gaat volgens jou, maar ik moet het zien, want ik heb niet zoals jij meerdere publicaties op 1 account, dus ik weet niet hoe je scherm eruit ziet. Werk ff mee:-)

Wachten op helpdeskoverleg van Bob Coret en Yolanda Lippens kan ook hè.

Pauline Berens EBBI - 23 dec 2022 - 13:06 (laatst bijgewerkt 23 dec 2022 — 13:30 door auteur)

Jan,

Het lijkt erop dat pagina's een tijdje het seintje "deze pagina niet cachen" zijn vergeten... Pagina's waaronder de beheer pagina's van Genealogie Online maar ook het Stamboom Forum moeten niet gecached worden want dan lijkt het niet te weken.

Advies: de cache van de browser legen. 

Bob Coret - 23 dec 2022 - 16:43

Bob,

Bedankt voor jouw respons; helaas lost dit het probleem niet op. Ik heb in Chrome alle historie gewist, maar zonder resultaat.

Mede t.b.v. Pauline zal ik nog eens a.d.h.v. schermafbeeldingen laten zien wat er gebeurt:
1. Ik start op de pagina "Publicatie beheren" voor mijn publicatie Henglias

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

2. Ik klik op de groene knop [Publicatie ververse]

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

3. Vervolgens beland ik onmiddellijk op mijn "algemene" beheerpagina.

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Ik zie geen enkele mogelijkheid om mijn publicatie Henglias te verversen. Alle andere functies lijken wel in orde, bijvooorbeeld aanknopingspunten bekijken en bevestigen werkt gewoon.

Mijn andere publicaties kan ik wél normaal verversen.

Jan Verkade - 24 dec 2022 - 07:58 (laatst bijgewerkt 24 dec 2022 — 08:35 door auteur)

Inmiddels heb ik middels een andere brouwser (Edge) mijn publicatie Henglias kunnen updaten.

Het blijft voor mij een raadsel waarom dit via Chrome niet werkt; ook niet ná het legen van de cache. En dat terwijl 4 andere publicaties wél gewoon middels Chrome te updaten zijn.

Jan Verkade - 27 dec 2022 - 10:34


Na de update eenmalig middels Edge te hebben gedaan, werkt het nu middels Chrome ook weer.

Probleem voorlopig opgelost, maar onbegrijpelijk waarom het optreedt.

Jan Verkade - 27 dec 2022 - 10:36







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu