stamboomforum

Forum logoGenealogie software / GEDCOMs » Familysearch matches



Profiel afbeelding

Ik heb een account bij Familysearch en ook mijn gedcom daar geplaatst. Wanneer ik Ancestral-Quest14 of Rootsmagic7 start vinden deze programma's geen match met Familysearch terwijl ik via die programma's ook ben ingelogd bij Familysearch. Zit dit in het feit dat Familysearch dit tijdelijk niet ondersteund of doe ik iets fout met het instellen bij beide programma's. Ps, Deze topic is ook geplaatst in Social Genealogie-Benelux.

marcel van de krol - 23 dec 2015 - 22:31

Bij RM7 moet je in Nederland je locatie in en taal in Windows op USA/Engels zetten.

Dit is een bekende bug. dan werkt het wel.

suc6

joop sijmons - 24 dec 2015 - 12:54

Mijn RM7 is alleen in het Engels en kan ook niet veranderd worden, of bedoeld U dat ik tijdelijk mijn windows op USA moet zetten. Hoe doe je zoiets en kan dat veel kwaad als ik het de volgende dag weer op NL wilt zetten?

marcel van de krol - 24 dec 2015 - 17:34

Je moet inderdaad in windows de regio op usa/engels zetten.  Kan daarna gewoon terug gezet worden. Kan totaal geen kwaad.

zit ergens onder instellingen. Hangt af van welke windows gebruikt wordt. Anders met help even zoeken op regio

succes

joop sijmons - 25 dec 2015 - 10:22

Ik heb windows in USA gezet en van RM7 de nieuwste versie gedownload maar ik zie geen match met Familysearch en wel met ancestry.com

marcel van de krol - 27 dec 2015 - 18:17

Bij mij onder windows 10, werkt het als volgt:

Onder Instellingen ​kiezen ​Tijd en Taal

hier kiezen voor  Datum en Tijd

onderaan kiezen voor ​Extra instellingen voor datum, tijd en regio

Hier kiezen voor Land/Regio en dan Notatie voor datum, tijd en getallen wijzigen

​Bovenin staat keuze menubalk onder  Notatie  Nederlands (Nederlands)

dit staat standaard op  Aanpassen aan Windows-weergavetaal

deze keuze scrollen naar beneden en kiezen voor Engels ( Amerikaans).

​op OK drukken.

Dat is alles, als je klaar bent weer op terug op de keuze aanpassen  aan windows .

Misschien moet je onder RM7, onder Tools/fileoptions de date format nog op de juiste format zetten.

En als het nog niet werkt dan via de help menu technical support vragen.

succes

joop sijmons - 27 dec 2015 - 19:46


Ik heb dit geprobeerd maar zie nog geen match. Googlen levert op dat je niet meer match krijgt van familysearch.org maar van Family Search Tree. Kan het zijn dat in de Tree veel minder personen zitten dan in hun hele Search.org bestand en dat ik daardoor geen match krijgt? Mijn gedcom in RM7 bestaat maar uit 2400 personen.

marcel van de krol - 31 dec 2015 - 21:14







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu