stamboomforum

Forum logoGenealogische software » Update Genealogie Online publicatie vanuit GensDataPro werkt niet meer [opgelost]


Profiel afbeelding
Dank Peter voor de moeite. Hopelijk gaan Genealogie Online en GensDataPro het probleem nu samen oplossen. Meld jij het probleem.ook aan bij de Helpdesk van GensDataPro...

Martien Jonker

Vandaag heb ik de gevraagde opdracht uitgevoerd. Geeft geen probleem. Vraagje is? Is er al contact over dit probleem met de programmeur van GDP en de Heer Coret???

Martien Jonker

Goed om te weten dat een import van de gedcom bij Genealogie Online wel goed werkt.

Dan ligt de bal nu bij GDP om te kijken wat er stokt in hun software.

Ik zou dit feit ook aan hen doorgeven, des te meer info voor hun, des te beter zij het kunnen onderzoeken.

Tot zij meer hebben onderzocht is het voor ons ook even afwachten.

Yolanda Lippens

Ja ik kwam er net achter.. dat er een tijdelijk e-mailadres is en wel

[e-mailadres verborgen] [e-mailadres verborgen]

 

Hopelijk nu wel snel een reactie...

Martien Jonker

Het is beter dat zij eerst gaan kijken wat er aan de hand is aan hun kant. Mochten zij contact willen met ons, dan kunnen ze mij via een privé bericht op dit forum benaderen.

Yolanda Lippens

Anderzijds is het zo dat er in de afgelopen maanden niets is veranderd aan GDP en de fout zich nu ineens voordoet. Ik vermoed dat het te maken heeft met de verandering in het Gedcom-format. Volgens mij volgt Genealogie Online nu het officieel internationaal vastgestelde format en gebruikt GDP voor sommige "vrije" velden een oud protocol. Blijkbaar gaat het goed bij de GDP export functie, maar worden in de GDP-functie Uitvoer naar Genealogie Online ook andere (niet volgens het internationaal geldende format) gegevens geüpload naar Genealogie Online. Hetgeen tot deze foutmelding leidt, vermoed ik.

Peter de Wit

Meneer De Wit,

De GEDCOM die GensDataPro produceert kan Genealogie Online goed verwerken. Als er elementen zijn die Genealogie Online niet kan verwerken worden deze hoogstens genegeerd, in ieder geval leidt het niet tot een afkeur van het gehele bestand (en dus de melding die GensDataPro geeft).

U kunt dit ook zelf testen door vanuit GensDataPro een GEDCOM bestand te exporteren en dit handmatig te uploaden naar Genealogie Online via https://www.genealogieonline.nl/mijn/ Tot het probleem is opgelost is dit ook de geadviseerde "workaround" om toch uw publicatie op Genealogie Online bij te werken.

Een recente uitgevoerde update (in oktober 2019 aangekondigd) aan de infrastructuur van Coret Genealogie heeft mogelijk invloed. Ik heb hier echter nog geen bevestiging/ontkrachting van de GensDataPro helpdesk van (ik heb hen wel op de hoogte gesteld van deze posting en mijn vermoeden).

De technische update heeft te maken met het niet meer beschikbaar zijn van TLS1.0 en TLS1.1 voor beveiligde communicatie met de servers van Coret Genealogie. Dit is niet specifiek voor de communicatie tussen GensDataPro en Genealogie Online maar ook voor bijvoorbeeld de communicatie tussen uw webbrowser en deze website. Met het uitzetten van de verouderde protocollen TLS1.0 en TLS1.1 volg ik de beveiligingsadviezen van partijen als Mozilla, Microsoft en Google.

mvg,
Bob Coret

Bob Coret

De reactie van GDP:

Geachte,

 Mijnheer Jonker

Het rechtstreeks publiceren van gegevens vanuit GensDataPro naar Genealogie
Online is helaas momenteel niet mogelijk.
U dient nu vanuit Genealogie online zelf een in GensDataPro gemaakte gedcom
te uploaden.
Er worden hierbij echter geen pasfoto's meer getoond in de grafische
kwartierstaat van de voorouders en het gezin van een in de publicatie
aanwezige persoon.
We zijn de oorzaak aan het onderzoeken en als er meer informatie is, vindt u
dat op onze tijdelijke website www.gensdatapro.net
<http://www.gensdatapro.net> .

---

Met excuses voor het ongemak en met vriendelijke groet,
Jan Schnitker,
Serviceteam GensDataPro
[e-mailadres verborgen] [e-mailadres verborgen]


Vermeld altijd Uw versie van GensDataPro en Windows. Belangrijk voor ons antwoord.
Belangrijk: gebruik bij uw antwoorden altijd de antwoord (Reply) mogelijkheid, zodat alle voorgaande berichten kunnen worden teruggelezen.
De huidige versie van GensDataPro is 2.9.9.5
Attentie

Helaas is momenteel onze GensDataPro website gensdatapro.nl in onderhoud en werkt niet goed.
U kunt onze website nu tijdelijk vinden via
www.gensdatapro.net

Martien Jonker

OK, goed om te weten waar het spaak loopt. Ik ga ervan uit dat ze het kunnen oplossen.

Yolanda Lippens


Vandaag hebben GensDataPro gebruikers die publiceren op Genealogie Online een e-mail ontvangen. De boodschap: je kunt niet meer direct vanuit GensDataPro (menu Uitvoer) publiceren op Genealogie Online, het toevoegen/bijwerken van de publicatie verloopt nu via de Genealogie Online website. 

Zie ook https://www.genealogieonline.nl/help/item.php/253

Bob Coret







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu