stamboomforum

Forum logoGenealogie software / GEDCOMs » Familysearch kan geen Gedcom meer laten maken. opgelost



Profiel afbeelding

Hallo,

sinds een week lukt het mij niet meer om een GEDCOM te laten maken. In het verleden lukte dat altijd perfect maar nu niet meer. Ligt dat aan mij of zijn er misschien meer mensen die er een probleem mee hebben en dan zou het aan FS kunnen liggen.

Alvast dank voor reactie(s)

Jan Meys1947 - 29 mar 2022 - 16:32 (laatst bijgewerkt 29 mar 2022 — 20:19 door moderator)

Hallo Jan, wat vervelend voor je. Om je vraag te kunnen beantwoorden heb ik meer informatie nodig: 

  1. Hoe ging je precies te werk om met FamilySearch 'n Gedcom te genereren? Kun je schermafdukken delen zodat we zien wat er gebeurt (of niet)?
  2. Uit diverse artikelen begrijp ik dat je van je stamboom op FamilySearch indirect 'n GEDCOM kunt genereren, dus via 'n ander programma. Welk programma is dat voor jou?

https://www.ongenealogy.com/how-to-export-a-gedcom-file-from-familysearch-family-tree/

https://www.clanview.com/how-to-export-a-gedcom-file-from-familysearch/

Pauline Berens EBBI - 29 mar 2022 - 16:50

Pauline,

ik doe dat gewoon binnen FS. 

Ik druk boven in de balk op: Stamboom 
 

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Kies: Stambomen beheren
Helemaal rechts onder Bewerkingen klik ik op: Uitvoeren naar GEDCOM

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Dan kies ik: aangevinkte opties en druk op Begin met exporteren

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

en na een aantal minuten wordt het gedcom-bestand naar mij gemaild. Zo is het met foto's

 

Jan

Jan Meys1947 - 29 mar 2022 - 17:46 (laatst bijgewerkt 29 mar 2022 — 17:57 door auteur)

Hallo Jan, bedankt voor je snelle reactie. Het lijkt me inmiddels verstandiger te wachten op anderen die meer ervaring hebben met FamilySearch dan ik. Hoewel, volgens 't overzicht publiceert niemand op GO 'n GEDCOM gemaakt met FamilySearch. Beetje vreemd, want als jouw publicatie gebaseerd is op 'n GEDCOM gegenereerd met FamilySearch zou FamilySearch in die lijst moeten staan. Of staat Family Search onder 'n andere naam op de lijst? Als je je meest recente GEDCOM opent in Kladblok, welk programma zie je dan ergens in de eerste 10 regels staan?

https://www.genealogieonline.nl/stamboom-programma.php

Misschien kun je je probleem beter (ook) melden bij de helpdesk van FamilySearch.

Oeps, op je schermafdrukken is te zien dat je MyHeritage gebruikt?! Nou, zulke gebruikers zijn er op dit forum genoeg. Even wachten dus:-)

Pauline Berens EBBI - 29 mar 2022 - 17:59 (laatst bijgewerkt 29 mar 2022 — 18:08 door auteur)

Pauline,

de vraag ligt al enkele dagen bij MyHer, dus mocht er een verklaring komen dan speel ik die door.

Jan Meys1947 - 29 mar 2022 - 18:54

Hallo Jan, bedankt voor info. Met m'n probeerabo op MyHeritage blijk ik zowaar 'n GEDCOM te kunnen genereren van n stamboom waar ik toegang heb. Tenminste, n downloadlink naar de GEDCOM kan elk moment in m'n mailbox opduiken is me beloofd. Ik heb de vinkjes uitgezet, zoals je ziet. Ben jij even ver gekomen, d.w.z. wel de melding 
"Uw GEDCOM wordt nu aangemaakt. Dit duurt normaal enkele minuten. Wanneer deze klaar is, ontvangt u een e-mail met een link om hem weer te geven."
maar geen downloadlink in je mailbox?

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Ook nog maar even met beide vinkjes aan op Beginnen met Exporteren geklikt. Zogauw ik n mail krijg laat ik t weten.

Pauline Berens EBBI - 29 mar 2022 - 19:55 (laatst bijgewerkt 29 mar 2022 — 20:06 door auteur)

In je eerste bericht, en titel heb je het over FamilySearch, later over MyHeritage. Dit zijn verschillende organisaties/programma's. Over welk gaat je vraag?

Wanneer MyHeritage: ik gebruik dit al een tijdje niet meer, maar hier was toch altijd een lokaal programma geinstalleerd op je computer (Family Tree Builder) waarin je aanpassingen aan je stamboom maakt en deze upload naar de MyHeritage cloud. Kun je niet in dit programma een Gedcom exporteren?

FransW - 29 mar 2022 - 20:42

Hallo Jan, na 2 uur was de downloadlink binnen. De eerste regels van de Gedcom deel ik hier. Totaal was de GEDCOM 1,1 MB groot. Wat betekent dit voor jouw probleem? Heb je misschien meerdere emailadressen en kijk je in de verkeerde mailbox?

Welke browser gebruik je? Ik Google Chrome.

Heb je vandaag nog geprobeerd om 'n GEDCOM te genereren? Misschien is de storing voorbij.

0 HEAD
1 GEDC
2 VERS 5.5.1
2 FORM LINEAGE-LINKED
1 CHAR UTF-8 
1 LANG Dutch
1 SOUR MYHERITAGE
2 NAME MyHeritage Family Tree Builder
2 VERS 5.5.1
2 _RTLSAVE RTL
2 CORP MyHeritage.com
1 DEST MYHERITAGE
1 DATE 29 MAR 2022
1 FILE Exported by MyHeritage.com from Boer Family Tree in Familie Boer - Hoogerwerf - Welling - Ameln on Tue, 29 Mar 2022
1 _PROJECT_GUID MB24E52U-E5FE-7C2F-BE6C-BE6C5372E72T
1 _EXPORTED_FROM_SITE_ID 582262341

Pauline Berens EBBI - 29 mar 2022 - 21:16 (laatst bijgewerkt 29 mar 2022 — 21:21 door auteur)

Pauline,

ik heb inderdaad vanmiddag nog geprobeerd tot op dit moment niets. Heb net na jouw mededeling weer een verzoek verstuurd voor een gedcom. En ja ik heb meerdere accounts maar er is nergens iets te vinden. Ik werk met Startpage en chrome maar dat doe ik allemaal al jaren. Ik denk dat ik maar even op het antwoord van MyHer wacht.

Jan Meys1947 - 29 mar 2022 - 22:12 (laatst bijgewerkt 29 mar 2022 — 22:22 door auteur)

Frans,

inderdaad staan FS en MyHer door elkaar. Maar ik werk alleen met MyHer, heb weliswaar FTB (Family Tree Builder) ook op de pc staan, maar gebruik dat enkel als ik een keer een boekwerk wil laten samenstellen.

Jan Meys1947 - 29 mar 2022 - 22:20

Pauline,

een reactie na twee uur is overigens ook al extreem lang, normaal is het resultaat er na hoogstens 5 minuten.

Jan Meys1947 - 29 mar 2022 - 22:27

Ontdek net dat je in FTB ook gedcom kunt laten aanmaken, weliswaar iets anders maar dat was er (250MB) na twee minuten.

Jan Meys1947 - 29 mar 2022 - 22:40

Hallo Jan, FamilyTreeMaker staat op je pc/laptop, dus 'n GEDCOM met of zonder afbeeldingen genereren zal daarom alleen al veel sneller gaan:-)

  1. Heb je inmiddels MyHeritage en FamilyTreeMaker gesynchroniseerd, d.w.z. de meest recente data in beide programma's? Het zou kunnnen dat de downloadoptie in MyHeritage alleen bedoeld is voor de periode dat je nog weinig data en afbeeldingen hebt. Naarmate je bestanden groeien wordt waarschijnlijk de procedure via FamilyTreeMaker aangeraden. Kun je daarover iets vinden in de helpfunctie van MyHeritage of FamilyTreeMaker?
  2. Heb je ook 'n GEDCOM geprobeerd te genereren met MyHeritage zonder afbeeldingen, dus beide vinkjes uit? Met 'n publicatie van 13.000 personen zou dat 'n veel kleiner, dus sneller bestand opleveren dan de 250MB die je noemt.
  3. Hoe groot was het uit MyHeritage gedownloade bestand toen de downloadlink nog wel werkte?
  4. Is je internetsnelheid thuis drastisch verlaagd de afgelopen week waardoor downloaden van grote bestanden niet meer lukt? Bijv. doordat gasten ook de internetverbinding gebruiken.

Pauline Berens EBBI - 30 mar 2022 - 08:49

@Pauline Berens EBBI: Het is Family Tree Builder van MyHeritage. Family Tree Maker is weer andere software.

Het lijkt me sowieso verstandiger om je stamboom bij te houden via software op je computer dan alleen online. 

Ronk - 30 mar 2022 - 10:29

Pauline,

dat lijstje wat jij stuurde  van jouw gedcom heb ik nog nooit gezien bij MyHer.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 10:50

Pauline,

ik houd mijn stamboom ook bij op mijn computer, alleen maak ik regelmatig een gedcom om dat bestand vervolgend elders te uploaden. Bijvoorbeeld bij Geneanet of bij Genealogie online.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 10:52

Jan, welke van je bestanden is leidend, op MyHeritage of lokaal? Ik vraag dit omdat als FamilyTreeMaker leidend is het vreemd zou zijn als je 'n GEDCOM zou inlezen vanuit MyHeritage. Hoe't ook zij, benieuwd naar de reactie van MyHeritage op je probleem.

Pauline Berens EBBI - 30 mar 2022 - 11:15

Pauline,

ik hoop dat ik je vraag goed begrijp. Ik werk op mijn pc via de inlog: https://www.myheritage.nl/site-family-tree-43284611/meijs dus ik neem aan dat niet lokaal is?

Zoals al gezegd ga ik soms naar FTB en synchroniseer met MyHer.

Ik heb een kwartier geleden nog de optie die voorgesteld werd gedcom zonder foto's - dus geen blauw vinkje - verstuurd.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 11:33

Pauline,

Er is hier in huis niets veranderd, ook geen familieleden die zitten te internetten. De laatste gedcom die ik gekregen heb en die ik heb geüpload naar GeneaNet en Genealogie Online was die van 22 maart j.l. over 13671 personen en die was 22,8 MB inclusief foto's. Dus ik vermoed dat die 250 waarover ik gisteren berichtte niet juist was, ik heb daar blijkbaar de komma achter de 5 gemist. Ik stel voor even af te wachten of er een reactie van MyHer komt en over het algemeen zijn die niet zo snel, anders wordt deze discussie heel erg lang.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 12:07


Prima, bedankt voor je antwoord op m'n vragen. Je laatste update naar GO was overigens zaterdag 12 februari volgens je statistiekenpagina op

https://www.genealogieonline.nl/stamboom-meijs/tellingen.php

Pauline Berens EBBI - 30 mar 2022 - 12:14







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu