stamboomforum

Forum logoGenealogie software / GEDCOMs » Familysearch kan geen Gedcom meer laten maken. opgelost



Profiel afbeelding

Pauline,

ik houd mijn stamboom ook bij op mijn computer, alleen maak ik regelmatig een gedcom om dat bestand vervolgend elders te uploaden. Bijvoorbeeld bij Geneanet of bij Genealogie online.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 10:52

Jan, welke van je bestanden is leidend, op MyHeritage of lokaal? Ik vraag dit omdat als FamilyTreeMaker leidend is het vreemd zou zijn als je 'n GEDCOM zou inlezen vanuit MyHeritage. Hoe't ook zij, benieuwd naar de reactie van MyHeritage op je probleem.

Pauline Berens EBBI - 30 mar 2022 - 11:15

Pauline,

ik hoop dat ik je vraag goed begrijp. Ik werk op mijn pc via de inlog: https://www.myheritage.nl/site-family-tree-43284611/meijs dus ik neem aan dat niet lokaal is?

Zoals al gezegd ga ik soms naar FTB en synchroniseer met MyHer.

Ik heb een kwartier geleden nog de optie die voorgesteld werd gedcom zonder foto's - dus geen blauw vinkje - verstuurd.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 11:33

Pauline,

Er is hier in huis niets veranderd, ook geen familieleden die zitten te internetten. De laatste gedcom die ik gekregen heb en die ik heb geüpload naar GeneaNet en Genealogie Online was die van 22 maart j.l. over 13671 personen en die was 22,8 MB inclusief foto's. Dus ik vermoed dat die 250 waarover ik gisteren berichtte niet juist was, ik heb daar blijkbaar de komma achter de 5 gemist. Ik stel voor even af te wachten of er een reactie van MyHer komt en over het algemeen zijn die niet zo snel, anders wordt deze discussie heel erg lang.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 12:07

Prima, bedankt voor je antwoord op m'n vragen. Je laatste update naar GO was overigens zaterdag 12 februari volgens je statistiekenpagina op

https://www.genealogieonline.nl/stamboom-meijs/tellingen.php

Pauline Berens EBBI - 30 mar 2022 - 12:14

Pauline,

dat GO de laatste niet heeft gekregen kan kloppen. Ik load bijna 2x per maand, soms vaker, up naar GeneaNet, omdat die - naar mijn mening - de beste foutcontrole hebben. MyHer heeft - vind ik - een belabberde foutcontrole. En omdat ik vind dat (te) veel mensen klakkeloos dingen van een ander overnemen zonder ze controleren, wil ik mijn gegevens bij GeneaNet met zo weinig mogelijk fouten hebben staan.  

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 13:13

Jan, laat ik even reclame maken voor GO: ik vind de inconsistentiecontrole van GO beter dan die van Geneanet omdat je op GO kunt selecteren op type inconsistentie, er is sowieso onderscheid tussen waarschuwingen en fouten. Op Geneanet staan alle soorten fouten en waarschuwlingen door elkaar, controleren kost daardoor veel meer tijd. Ik wil vooral weten of ik tikfouten heb gemaakt, overleden voor geboren e.d.:-)

Pauline Berens EBBI - 30 mar 2022 - 17:02

Pauline,

weer wat nieuws geleerd; ik wist niet dat GO ook een inconsistentie controle heeft. Dus nog geen kennis mee gemaakt. Maar je hebt gelijk : een spatie teveel tussen voornaam en achternaam vind ik ook een beetje te veel van het goede, maar getrouwd na zijn overlijden is wel welkom. 

Ik heb vandaag op mijn gedcom verzoek zonder afbeeldingen niets gehoord.

Jan Meys1947 - 30 mar 2022 - 18:08

Bedankt Ron!

Jan, "t lijstje" dat je noemt slaat op de metadata aan t begin van mn GEDCOM, die metadata zie je als je n GEDCOM opent in Kladblok. Dubbelklikken op n GEDCOM in Verkenner opent gewoonlijk t bestand in Kladblok.

Dan je vraag vandaag - 11:33 MyHeritage is n webapplicatie waar je naar toe surft, internet dus, ver weg in de cloud, ergens op n webserver. Family Tree Builder is n applicatie die je op je pc/laptop installeert, lokaal dus.

Pauline Berens EBBI - 30 mar 2022 - 20:36 (laatst bijgewerkt 31 mar 2022 — 10:00 door auteur)

Even de laatste ontwikkelingen omtrent MyHer en de falende gedcoms:

Afgelopen week werd ik door MyHer benaderd met de mededeling dat zij een persoon op diens verzoek uit mijn stamboom hadden verwijderd. Ik heb toen geantwoord dat ik dat vreemd vind. Waarom in de eerste plaats had ik verwacht dat zij mij op de hoogte hadden gesteld vooraf en mijj zelf hadden gevraagd die persoon te verwijderen, wat ik al eerder heb gedaan. Maar ik dacht toen laat ik meteen mijn probleem aan dat antwoord koppelen, want als je een keer een mailcode hebt krijg je gemakkelijker en sneller antwoord.

Dat antwoord kwam:

Bij het controleren van de details van uw account, kan ik van mijn kant zien dat uw e-mail zacht is teruggestuurd (vertaling van Google translate??). Een soft bounce is een tijdelijk deliverability-probleem.

Soft bounce kan om vele redenen optreden en enkele daarvan zijn:

  • Mailbox is niet correct geconfigureerd. (niet van toepassing)
  • Mailbox is inactief. (niet van toepassing)
  • De e-mailserver van de ontvanger is niet beschikbaar of offline. (niet van toepassing)
  • De e-mailserver van de ontvanger heeft gedurende een bepaalde periode te veel e-mails ontvangen. (spam versturen?? heb KPN gevraagd of dat zo is? Als dat zo is heeft MyHer een code van ons ontvangen als zij ons die kunnen noemen kijken wij verder. MyHer reageert daar niet op.)
  • Een e-mailbericht is te groot. (niet van toepassing, te grote berichten zou ik via Wetransfer versturen)
  • Domeinnaam bestaat niet.(niet van toepassing)
  • E-mailbericht geblokkeerd vanwege inhoud en meer. (Deel dan mee welk bericht en om welke reden: geen commentaar)

 

Wat we u in dit geval aanbevelen, is dat u ofwel contact opneemt met uw e-mailprovider om het probleem van hun kant te controleren, ofwel dat we het e-mailadres kunnen wijzigen.

 

In dit artikel vindt u richtlijnen over hoe u uw e-mailadres rechtstreeks vanuit uw account kunt wijzigen.

Dat laatste dacht ik kan ik proberen, dus e-mailadres veervangen door gmail account. Niet doen dus want plotseling was ik de beheerder van mijn eigen website niet meer maar de beheerder van een andere website.

Geprotesteerd en in ieder geval kon ik de volgende dag weer bij mijn eigen website, maar de gedcoms komen nog niet, wel via Family Tree Builder

Sorry voor dit lange relaas.

Jan Meys1947 - 6 apr 2022 - 14:33

Wat 'n gedoe Jan. Je schreef: "maar de gedcoms komen nog niet, wel via Family Tree Builder". Als ik 't goed begrijp verwacht je nog steeds GEDCOM's van MyHeritage, wat ik vreemd vind, want eerder schreef je dat je af en toe Family Tree Builder en MyHeritage synchroniseert. Dat laatste suggereert dat je wijzigingen doorvoert in Family Tree Builder en na de synchronisatie zijn die wijzigingen ook doorgevoerd in MyHeritage. MyHeritage gebruik je om te publiceren, Family Tree Builder om het voorbereidende werk te doen. Waarom wil je dan toch nog 'n GEDCOM uit MyHeritage? Volgens mij is 'n GEDCOM genereren in Family Tree Builder voldoende om die vervolgens te publiceren op andere sites zoals Geneat en/of GenealogieOnline. Of werkt synchroniseren van Family Tree Builder en MyHeritage beide kanten op, dus wijzigingen in MyHeritage worden doorgevoerd in Family Tree Builder en wijzigingen in MyHeritage in Family Tree Builder? Ik ken beide applicaties niet, ben benieuwd hoe 't werkt:-)

Pauline Berens EBBI - 6 apr 2022 - 15:47

Pauline,

Ik heb nu 11 jaar met MyHer gewerkt en ken dat best aardig. MyHer kon alleen geen boek(in pdf-vorm) in A4-vorm samenstellen. Dat kan FTB wel. Dus daarom gebruik ik FTB veel meer doe ik er niet mee omdat het me te veel tijd kost om me daar weer in te verdiepen. 

Zo heeft FTB bij het samenstellen van de gedcom ook zo'n vraag die ik niet helemaal doorzie, ze vragen of je een gedcom zonder of wel met foto's wilt, waarbij ze adviseren om de foto's in een aparte map te zetten. Nou zijn mijn foto's geen foto's van personen, ja soms zit er zo een ook tussen, maar mijn foto's zijn foto's van de akten die ik bij de personen heb verzameld en daarmee de door mij gevonden datum bij iemand meteen laten zien.

Ik zou een keer moeten proberen wat er gebeurt als ik kies voor data en foto's samen in het gedcom bestand. Daarbij heeft FTB nog iets minder aantrekkelijks, ze zetten/installeren alles op de C;schijf en daar wil ik alleen software van windows (het OS) hebben staan, geen data.

Jan Meys1947 - 6 apr 2022 - 20:23 (laatst bijgewerkt 6 apr 2022 — 20:25 door auteur)

Jan, bedankt voor je reactie, al geef je niet echt antwoord op m'n vraag, laat ook maar:-) 

Pauline Berens EBBI - 7 apr 2022 - 16:24

Pauline,

sorry dan was je vraag niet duidelijk.

Jan Meys1947 - 7 apr 2022 - 17:31


Jan, zie vetweergegeven vraag 6 apr 2022 - 15:47:-)

Pauline Berens EBBI - 8 apr 2022 - 15:01







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu