stamboomforum

Forum logoFamilySearch » Downloaden of afdrukken van akte's lukt mij niet?



Profiel afbeelding

ik ben ingelogd bij FamilySearch en vind de akte's die ik zoek wel maar kan ze niet meer afdrukken of downloaden is dit tijdelijk of moet ik hiervoor andere aktie's ondernemen?

Betty Vanderhaeghen - 18 jun 2019 - 09:09 (laatst bijgewerkt 19 jun 2019 — 12:22 door moderator)

Gaat het om aktes uit België? Daar werkt de knop download inderdaad niet. Maar er is wel een andere manier. Helemaal links op het scherm staat een kleine werkbalk. Klik op de onderste knop (= Toggle full screen). Klik dan met de rechtermuisknop op het scherm en klik op "afbeelding opslaan als". Helaas is de kwaliteit van de afbeelding wat minder, maar nog steeds goed leesbaar.

Johanna C. - 18 jun 2019 - 10:25

familysearch gebruikt een standaardformaat voor downloadlinks:

voorbeeld: https://www.familysearch.org/search/image/download?uri=https%3A%2F%2Ffamilysearch.org%2Fdas%2Fv2%2F3%3A1%3A33S7-9P3F-W9Q

in de URL ziet u het documentnummer (vetgedrukt).

dit documentnummer ziet u ook als u de akte opent, bijvoorbeeld: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33S7-9P3F-W9Q?i=400&cc=2138513&cat=356707

als u dus de aktes wilt downloaden moet u steeds het documentnummer vervangen in de bovenstaande download URL en dan functioneert het nog steeds. Het is wat meer werk, maar als u de akte echt wilt hebben is dit een functionerende omweg.

Peter B - 18 jun 2019 - 12:47

Hallo @ Betty als je in FS zit met de akte voor je zie je in zwarte balk links DOWNLOAD  staan daar klik je op en dan krijg je in je map downloads een JPG binnen vanaf deze kan je printen.

ien lejeune - 25 jun 2019 - 19:11

@ Ien,

Bij aktes uit België werkt die knop download dus niet.

Johanna C. - 25 jun 2019 - 19:22

Men kan ook een schermafbeelding maken indien een tekst en/of afbeelding niet gedownload kan worden.

M.C.(Macy) Deden-Kazenbroot - 25 jun 2019 - 19:30 (laatst bijgewerkt 25 jun 2019 — 19:30 door auteur)

Ik heb het zelfde probleem. Niet met alle aktes maar volgende melding verschijnt bij de download button : Due to contract restrictions this feature is disabled. Ik denk dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt met nederlandse gemeenten

Theo Bijl - 1 mei 2020 - 15:39

Inderdaad in de adresbalk helemaal vooraan toevoegen: https://www.familysearch.org/search/image/download?uri=
Vervolgens rechtermuisknop, afbeelding opslaan...

Jim Joosten - 2 mei 2020 - 19:46 (laatst bijgewerkt 2 mei 2020 — 20:32 door auteur)

@ Peter B: Dank ! Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als anderen hier, ook voor Nederlandse akten. Met jouw oplossing kan ik scan op volledig downloaden op maximale resolutie. Het lijkt om een storing te gaan bij FS. Afgelopen week had ik soms dat als ik op "download" klikte de akte meteen gedownload werd, maar ook vaak als ik op "download" klikte de scan in een nieuw venster geopend werd en ik met de rechtermuisknop moest kiezen voor "opslaan als".

Pim.

PimV - 3 mei 2020 - 08:43


Werkt prima.  Bedankt.

Marc Kuypers - 3 mei 2020 - 10:09







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu