stamboomforum

Forum logoFamilySearch » FamilySearch 'Fout bij laden afbeelding'



Profiel afbeelding

Hallo allemaal,

De laatste tijd zit ik weer veel op FamilySearch, maar ik krijg om de haverklap deze melding. Bij een vriend van mij, waar ik vaak via Zoom gelijktijdig onderzoek mee doe, loopt FS ook vast. 

Mijn internet werkt verder uitstekend. Het lijkt wel of het na 10-12 afbeeldingen laden FS 'moe' wordt. Cache/cookies verwijderen doe ik direct daarna, maar dat helpt niet. Na een kwartiertje krijg ik weer afbeeldingen te zien, maar dan maar weer een paar. 

Hebben jullie daar ook last van? 

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Yolanda Lippens - 13 sep 2022 - 20:15

Hallo Yolanda, ik heb daar de laatste tijd, ook last van bijzonder vervelend is dit, ik dacht al dat het aan mijn computer lag, wat de oorzaak is weet ik niet ??

Enoch Stuivenberg - 13 sep 2022 - 20:53

Ik ervaar hetzelfde verschijnsel. Het is begonnen nadat FamilySearch een melding deed dat ze hun website aan het opwaarderen waren voor een betere ervaring.
Het lijkt erop dat er bewust een limiet is gesteld op het aantal images dat je achter elkaar kunt zien binnen een bepaald tijdvak. Oorzaak kan zijn dat ze de gebruikte netwerkbandbreedte per gebruiker willen beperken, of geautomatiseerde downloaders willen frustreren. Dit zijn slechts mijn veronderstellingen, ik heb geen informatie van FamilySearch zelf.
Ik vermoed dat zodra kerkleden van de LDS op grote schaal gaan klagen, dat er wel wat aan gedaan zal worden.

Michaël

Boers 2 - 13 sep 2022 - 21:35

Ik heb het nooit gehad na het bekijken van veel scans achtereen, maar wel als ik een tijdje (ik durf niet te zeggen hoelang, een paar minuten?) niets doe op de tab waarop FS openstaat. Dus ik kan bijvoorbeeld makkelijk 30 pagina’s van een doopregister doornemen, maar als ik dan een voor mij relevante inschrijving gevonden heb, ik verwerk die in mijn stamboomprogramma en ik voer in een andere tab nog een zoekopdracht uit of zoiets, dan krijg ik de foutmelding als ik naar een volgende scan wil doorbladeren of wil in- of uitzoomen. De pagina verversen en ik kan weer gewoon verder.

Vriendelijke groeten,

Carl

Carl73 - 13 sep 2022 - 23:51

Bij mij hetzelfde als bij Carl. Als ik een aantal minuten niet verder zoek komt er een foutmelding op het moment dat ik weer verder ga. Zoals Carl al aangeeft, pagina verversen en ik kan weer door. Als ik gewoon scans blijf bekijken is er nooit een probleem.

Anneke 2 - 14 sep 2022 - 09:55

Ik herken wat Carl73 zegt ook. Verder heb ik geen probleem met FS en ik gebruik het dagelijks een of twee uur.

Jan

Jan Meys1947 - 14 sep 2022 - 12:02

'Fijn' om te horen dat jullie hetzelfde probleem ervaren. Alleen helpt meteen verversen bij mij niet, en een 'slapend' tabblad werkt juist bij mij positief. Als ik die na x-periode (10-15 min) ververs, laadt hij weer goed. Maar loopt daarna toch ook weer sneller vast. Vreemd probleem. Ik ga eens kijken of ik dat kan aankaarten of een andere oplossing kan vinden. 

Dank voor de reacties so far!

Yolanda Lippens - 14 sep 2022 - 13:43 (laatst bijgewerkt 14 sep 2022 — 13:44 door auteur)

Dag Yolanda,

Inmiddels ben ik een Windows update en een herstart van mijn PC verder en lijkt het probleem bij mij verdwenen te zijn.
Ik gebruik overigens de DuckDuckGo browser.

Michaël

Boers 2 - 16 sep 2022 - 16:26

Hallo, het probleem schijnt voor mij over te zijn ik heb gelukkig geen last meer gehad.

Enoch Stuivenberg - 16 sep 2022 - 16:32

Ik heb ondertussen ook een Windows update gehad en het oorspronkelijke probleem lijkt inderdaad verdwenen.

Echter heb ik bij het downloaden van aktes weer een andere foutmelding. Soms wel, soms niet.... 

Het werkt aan mijn kant nog niet helemaal zoals het hoort helaas. 

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Yolanda Lippens - 17 sep 2022 - 13:46

Je kan contact opnemen met de benelux manager van FS. Voorheen is dat jean huijmans geweest maar dat is ook alweer een tijd geleden de en weet dat hij met pensioen is gegaan.

Zelf heb ik ook wel eens dat ik die melding krijg en de akte niet krijg te zien. Meestal is dat te wijten aan de hoeveelheid inloggers bij FS.

Ook zal misschien, maar dat is een wilde gok, het gebruik van de opgeheven database van meneer Jacques, genver, de schuldige kunnen zijn?

Onder staande info is misschien handig om te weten.

 

What to Expect from FamilySearch in 2022

 

By  Paul G. Nauta (@nautapg)

January 28, 2022

 

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

FamilySearch has a lot of plans for the new year to help you and others around the world to make more personal family connections. In 2022, FamilySearch will introduce a marriage of artificial intelligence and crowdsourcing that is sure to deliver millions of inspiring family discoveries for years to come, plus some fun, new international tree features. Read on for a sneak peek at the fun products and features planned for this year.

FamilySearch Crowdsourcing

 

Hundreds of thousands of online volunteers have produced nearly 2 billion searchable online records since 2007 using FamilySearch crowdsourcing technology. The result of these efforts are highly searchable name indexes that enable anyone to instantly find information about an ancestor at FamilySearch.org.

The challenge of late has been how to create these searchable name indexes as fast as FamilySearch is digitizing the world’s historical family history records. Part of the answer is engaging more online volunteers. To do this, FamilySearch is offering new mobile technology and personalizing the experience so more volunteers can contribute in ways that are personally relevant to them.

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

“What if online volunteers could conveniently participate using their mobile phones? What if the records they help make more discoverable online were relevant to their personal family tree? What if meaningful contributions only took a few minutes to complete? What if the experience was in the volunteer’s native language? Those are some of the unique benefits of upcoming upgrades to the online volunteer experience. We are blurring the lines between volunteering and making personal family history discoveries,” said Ian James, a FamilySearch product manager.

This is the vision for the new online volunteer experience and integrated mobile app FamilySearch will unveil at RootsTech 2022. FamilySearch believes these new experiences, expanding volunteer involvement globally, along with more technological capabilities under development, will exponentially increase access to the world’s historical records and enable millions more personal family discoveries.

Online volunteers have already made invaluable collections like the 1790 to 1940 US Censuses freely searchable online. Imagine what they will do with projects like the 1950 US Census and many more historical records collections from patrons’ homelands using FamilySearch’s new online volunteer experiences!

FamilySearch Handwriting Recognition Artificial Intelligence

 

FamilySearch works with archives all over the world to help digitally preserve and expand online access to their genealogical records. In 2022, FamilySearch will be unveiling some exciting developments utilizing handwriting recognition artificial intelligence and records access technology to make impressive additions to the number of searchable ancestor names patrons can find in genealogical records at FamilySearch.org.

These emerging technologies will enable FamilySearch to make ancestral information hidden in its billions of digital images of historical records more discoverable—in a fraction of the time currently required.

“We’ve been implementing our new records access technologies in Spanish-speaking countries for the past year. We are very pleased with the results. We’ve been able to produce in one year what would have otherwise taken us a hundred years to do with previous technology. We are excited to unveil it at RootsTech 2022 along with our expansion plans,” said John Alexander, a FamilySearch product manager for the emerging technology.

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Alexander said the new handwriting recognition technology, coupled with the new online volunteer experiences and integration with a patron’s FamilySearch Family Tree, will dramatically increase personal discoveries and access to the world’s records.

FamilySearch Asian Pedigree Feature

A continual focus of FamilySearch is to help meet the needs of its growing base of international customers. In 2022, FamilySearch will deliver a new family tree visualization and documentation tool for its patrons with Asian ancestry. The Asian pedigree or “First Ancestor View” in the FamilySearch Family Tree will better reflect the record-keeping traditions and processes of Asian cultures that view their ancestors in a “top-down tree” perspective.

“Asia is an exciting segment for us,” said Mitch Wasden, a FamilySearch outreach manager. “We want to give people around the world the tools they need to help them to collaboratively create the ‘Family Tree of Humankind.’ This feature will give people with Asian ancestry a FamilySearch.org tree-building experience equal to those in other areas of the world.”

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

 

Africa and Middle East Family Tree Experience

 

FamilySearch teams have been spending time in Africa and the Middle East getting to understand these cultures and their needs. For example, individual families in these regions may not be accustomed to documenting, visualizing, and sharing their family relations in the context of a “tree.” FamilySearch is delivering a new experience in 2022 tailored to patrons from Africa, North Africa, and the Middle East to artistically preserve and illustrate their family history in a variety of beautiful printable keepsakes. It will be offered through a mobile and web app that requires very little bandwidth or phone storage memory. Learn more, follow, and share the Family Tree initiative at FamilySearch.org/Africa and FamilySearch.org/MENA (Middle East and North Africa).

Discover your ancestors for free today at FamilySearch.org.

Register for RootsTech 2022 (March 3–5) for free and be the first to learn more about these new FamilySearch features.

About FamilySearch

FamilySearch International is the largest genealogy organization in the world. FamilySearch is a nonprofit, volunteer-driven organization sponsored by The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints.

Millions of people use FamilySearch records, resources, and services to learn more about their family history. To help in this great pursuit, FamilySearch and its predecessors have been actively gathering, preserving, and sharing genealogical records worldwide for more than 100 years.

You can access FamilySearch services and resources for free at FamilySearch.org, through the FamilySearch apps, or by visiting over 5,000 family history centers in 129 countries, including the main Family History Library in Salt Lake City, Utah.

TAGS

 

What's New at FamilySearch

Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

ABOUT THE AUTHOR

Paul G. Nauta (@nautapg)

 

Paul Nauta is the senior marketing communications manager for FamilySearch. He loves family, friends, food, fishing, adventure, gardening, all things Italian, and serving God and others.


 

ien lejeune - 20 sep 2022 - 20:17

@Yolanda - 17 sep 2022 - 13:46: Deze foutmelding krijg ik ook, maar alleen als ik een image wil downloaden nadat ik in korte tijd meer dan 10 images heb bekeken, na zo'n 5 minuten wachttijd kan je dan weer een download doen. Minder dan 10 images bekijken en tussen door iets downloaden gaat eigenlijk altijd goed.

Ik heb het opgelost door af en toe gewoon maar een image te downloaden, ook als ik hem niet nodig heb. Op deze manier kan ik rustig de pagina's van een boek doorlezen en bij een hit hoef te niet te wachten totdat de download weer foutloos kan.

Ik werk overigens met Windows11 en Firefox 105.

Peter de Jong - 11 okt 2022 - 11:25 (laatst bijgewerkt 11 okt 2022 — 11:27 door auteur)

Hi Peter, Ik heb geen problemen meer en ik merk ook geen beperkingen met aantallen oid. Iets downloaden kan overigens geen voorwaarde zijn om verder te hoeven kijken, dat zou eigenlijk juist andersom moeten zijn. 

Gelukkig is het nu opgelost, dank voor de reacties!

Yolanda Lippens - 13 okt 2022 - 12:25


Bij mij gebeurt het vooral als ik via genver vele pagina's doorklik in de paginanummering. Blijkbaar telt hij alle pagina's en op een gegeven moment zegt hij gewoon: da's me teveel, even pauze. En na een paar minuten kan ik weer verder.

Paul Delcour - 17 okt 2022 - 15:09







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu