stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Uitleg over het verdwijnen van het topic URGENT PROBLEEM!!



Profiel afbeelding

Betreft Genealogie Online (via Firefox browser)


Beste mensen, 

Hierbij wil ik uitleg geven over de reden waarom ik het topic ‘URGENT PROBLEEM!!’ van de heer Martens heb verwijderd. Ik heb hierover namelijk enkele mails ontvangen van leden die bezorgd waren dat problemen ‘onder het tapijt’ werden geschoven. Dit is niet het geval, en hierbij leg ik uit hoe dat is gegaan.

De reden dat ik dit topic heb verwijderd was omdat het emailadres van de Martens voor iedereen zichtbaar was in de gele balk, waar oorspronkelijk de URL / webpagina hoort ingevuld te zijn, wat boven ieder topic altijd wordt getoond. De heer Martens heeft daar per ongeluk zijn emailadres ingevuld. Ik begrijp dat hij dat heeft gedaan, want het onderwerp betrof namelijk ook zijn email. Maar hij heeft er geen erg in gehad dat dit dan openbaar zichtbaar is. 

Omdat ik helaas als moderator die gele balk niet kan wijzigen, heb ik, om de heer Martens te beschermen tegen kwaadwillenden en vervolgens nog meer spam te ontvangen, de keuze gemaakt om het complete topic te verwijderen. Ik had het eerst verhuisd naar het subforum Moderatie, maar vond het uiteindelijk daar ook niet veilig genoeg. 

Als de situatie met Bob normaal zou zijn geweest, had ik a: Bob gevraagd of hij dat emailadres in die gele balk kon verwijderen, en b: voortaan kan voorkomen dat er überhaupt een emailadres ingevuld kan worden door alles met een @ tegen te houden. Maar gezien de situatie, heb ik voor verwijderen gekozen.

Ondertussen wist ik dat het probleem bij de heer Martens was opgelost omdat er nu een emailregel in zijn mailprogramma staat die alle mails met het onderwerp ‘Afbeeldingen backup’ direct laat verwijderen. Niet de beste oplossing, maar het werkt. 

Om eerlijk te zijn had ik gehoopt dat mijn actie niemand zou opvallen, maar dat blijkt nu dus wat naïef. Tegelijkertijd ben ik heel blij dat er oplettende leden zijn die verder kijken dan hun neus lang is, en meer in de gaten houden dan je zou verwachten. Dank daarvoor!

Hierbij maak ik ook meteen van de gelegenheid gebruik om te melden hoe het is gegaan met het soortgelijke probleem van Andre Rijkeboer, zie https://www.stamboomforum.nl/subfora/4/2/89776/0/email_over_een_backup_die_ik_niet_heb_aangevraagd_opgelost

Toen ik de emailnotificatie van zijn probleem ontving, heb ik deze direct naar Bob doorgestuurd met SPOED in het onderwerp, wat Bob deze keer zowaar direct heeft opgepakt. Echter had ik destijds dezelfde actie ook bij de heer Martens gedaan, maar daar heeft Bob geen acute actie op ondernomen.

Ik ben blij dat Bob het topic van Andre heeft opgelost, wat betekent dat hij toch weer aan de knoppen zit. Maar dit betekent niet dat ik vanaf nu een mailbericht-doorgeefluik ben geworden van problemen op de Helpdesk. Deze 2 acties waren een hoge uitzondering en daar wil ik absoluut geen gewoonte van maken. 

Waarom ik deze problemen wél naar Bob heb doorgestuurd is omdat ik weet hoe stressvol het is als je mailbox volstroomt met spam en daardoor het overzicht in je Inbox compleet bent verloren. 

Dus bij deze dus wat meer uitleg over deze topics, dus niemand wil iets verbloemen of sporen wissen, behalve dan het emailadres van de heer Martens 😉.

Yolanda Lippens - 23 feb 2024 - 11:54







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu