stamboomforum

Forum logoHelpdesk » Werkt aanknopingspunten nog?



Profiel afbeelding

Kijk, DAT was mij nog niet opgevallen…

misschien een aanwijzing @Bob Coret ?

Daan Eras - 23 aug 2024 - 18:13

Dat was wel duidelijk. Een duidelijke wijziging t.o.v. vorige maand.

Ik hoop dat er nu eens gereageerd wordt door Bob Coret en dat het probleem snel wordt opgelost. Een misser kan iedereen overkomen, maar als de beheerder/eigenaar nergens op reageert is dit, zachtjes gesproken, niet echt netjes. Hierdoor overweeg ik ook om mijn gegevens hier weg te halen en over te stappen naar Geneanet of een ander programma. 

Mary Schroder - 23 aug 2024 - 18:29

Het heeft zo geen nut om volgende maand opnieuw aanknopingspunten te vergelijken. Begin juli werkte alles nog goed. Kan de versie van juli niet teruggezet worden? Frits.

W.F.H. Naudin ten Cate - 28 aug 2024 - 12:23

Bij mij precies hetzelfde. Heeft het nog zin bij Genealogie online te blijven? Blijkbaar is er al even geen enkele reactie. Niet zo lang geleden was dat wel anders. Heel jammer.

Wim

Wim Kraat - 2 sep 2024 - 11:29

Nieuwe maand nieuwe kansen, dacht ik! 
Ook nu over de maand augustus is het nog steeds niet opgelost. Het lijkt goed te gaan, maar als je opnieuw inlogt is alles weer voor niets gedaan.

Mary Schroder - 2 sep 2024 - 12:35

Inderdaad en ook geen mailtje gehad, dat er nieuwe aanknopingspunten zijn gevonden in de maand augustus.

Irene Jongewaard - 3 sep 2024 - 15:45

@Jan van Bommel - 14 aug 2024 - 16:04

[quote]Het goed laten draaien van de site lijkt me voor de heer Coret behoorlijk wat werk[/quote]

Dat is het ook, ik denk dat iedereen die gebruik maakt van GO dat niet zal bestrijden.
Maar zodra je abonnementsgeld gaat vragen voor je diensten dan ben je als automatiseerder verplicht om die diensten ook te waarborgen, zowel qua functionaliteit (meer functionaliteit inbouwen is ok, minder kan je niet maken tenzij je de prijs verlaagt) als continuiteit.

Continuiteit bereik je in automatiseringsland door een aantal zaken te regelen:

  1. backups zodat je bij gegevensverlies de beschikbaarheid van gegevens kan herstellen
  2. documentatie (onder meer voor punt 4 en 5)
  3. versiebeheer, testen, eventueel terugrollen van nieuwe versies
  4. voldoende personeel met kennis zodat (langdurige) uitval kan worden voorkomen
  5. je personeel heeft voldoende rechten om systemen te kunnen raadplegen en muteren, bugs kunnen fixen, enz.
  6. documentatie voor je gebruikers, na verschijnen van nieuwe versies en bugfixes

Het kan natuurlijk zijn dat de bouwer van GO bijvoorbeeld aan zijn pensioen gaat denken maar dat gaat met het door hemzelf ingestelde abonnementsgeld niet eerder dan na fatsoenlijk op de hoogte stellen van de gebruikers en tot de betaalde termijnen zijn verstreken voor voldoende support en beschikbaarheid van de service te zorgen.

Het behoeft geen betoog dat het bij GO momenteel aan een aantal punten schort. Daarmee wordt het verdienmodel onderuit gehaald want mensen worden de fouten beu, stoppen met de abonnementen en verlaten het platform, daarmee het einde inluidend van een mooi product.

Peter de Jong - 16 sep 2024 - 14:19 (laatst bijgewerkt 1 okt 2024 — 19:45 door auteur)

Ik heb inmiddels tot mijn spijt moeten ontdekken, dat het HANDMATIG koppelen van 2 dezelfde personen in 2 verschillende stambomen OOK NIET MEER LUKT.

Daan Eras - 1 okt 2024 - 19:39


Vandaag de email gehad dat er nieuwe aanknopingspunten gevonden zijn, maar mijn antwoorden worden nog steeds niet opgeslagen.

Andre Lugtigheid - 2 okt 2024 - 11:31







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu