stamboomforum

Forum logoFora » Genealogische software » My family Tree (Gratis versie) .

Heb ik net Family Tree Builder gedownload, in het Nederlands, krijg ik de volgende vragen:

Nieuw lid? [ Nu registeren ]

Eksisterende medlem? [ Aanmelden ]

Nederlands? Deens?

En dan kan ik een SPECIALE FEESTDAG KORTING krijgen... Dat lijkt me een wat al te letterlijke vertaling van het Amerikaanse Special Holiday Reduction. Maar de rest van de van de informatie lijkt ook door een vertaalmachine gedaan te zijn: "In de komende dagen, kunt u..." en "technische klanten ondersteuning", alhoewel ze wel het eigenlijk niet bestaande Nederlandse woord "functionaliteit" gebruiken in "alle Premium functionaliteit in de Family Tree Builder-software".

Geen goed begin...

Hans Hoekveld

Hans,

Ik kan je de gratis versie 4.0.0.916 bezorgen die stabiel draait.

Zolang je geen premium versie bestelt en niks bij hun publiceert kost het je niets.

Af en toe vraagt het programma of je wilt publiceren, kies dan gewoon "nee"

Je moet wel een account aanmaken op Myheritage.nl maar zolang je niet publiceert

gaat er niks "de deur uit" zonder jouw toestemming.

In elk geval werkt FTB 4 erg makkelijk en intiutief, de vertalingen naar het NL zijn 99% ok.

Groet, Folkert

Folkert Geurink

Dank je, Folkert!

Ik heb er even naar zitten kijken maar er is nog niet echt iets dat me doet denken dat ik van Maker op Builder zou moeten overstappen.

Wat ik (nog) niet heb in Maker en wel in Builder zag is een (land)kaartfunctie, maar daar ik heb ik het tot nu toe mee zonder gedaan, dus dat heeft geen haast. En met het online zetten op genealogieonline.nl van Family Tree Maker af zie ik op http://www.stamboomforum.nl/subfora/45/2/27109/0/van_der_en_verschillende_software_en_sites dat je daar geen problemen mee hebt gehad. Ik was sowieso niet van plan om het op ancestry.com te zetten. Ik heb ook je opmerking gezien over het invoeren van // in het naamsveld, dus misschien heb ik dan bijna 30.000 namen om te zetten, maar dat zou te doen moeten zijn met de Find and Replace-functie.

Hans Hoekveld

Beste Hans,

Er is inderdaad weinig reden van FT Maker naar FT Builder over te stappen. Als Family Tree Maker er in het Nederlands zou zijn dan denk ik dat ik zelfs van Builder naar Maker zou gaan.

Groet, Folkert

Folkert Geurink

@heer Hoekveld,


Persoonlijk ben ik druk bezig de vertalingen te verbeteren. De vertaalmachine waar u naar refereert ben ik in dit geval, hierbij gebruik ik woorden, zoals functionaliteit die mij goeddunken. Mocht u suggesties hebben of zich als vrijwilliger willen aanmelden. Mailt u dan naar support@myheritage.com.

Denie - MyHeritage.com Nederland

Tja... Wat kan ik daar nu op antwoorden zonder onbeleefd te klinken?

En dan zou ik me ook nog bij MyHeritage.com aan moeten melden als vrijwilliger? Als vrijwilliger ten bate van wie precies? Myheritage Limited? Dat lijkt me toch een commerciele instelling.

Hans Hoekveld

Slik.............. betalen en gratis helpen, zoals hun software verbeteren door bugs aan te melden; dit is wel heel modern.

Een wereld op z'n kop, wat mij betreft

Wie is eigenlijk Denie ?

Een betaalde (commerciele) programma promotor ?

Herman

@ heer Hoekveld, dat klopt, MyHeritage.com is een private onderneming. Er zijn inderdaad enkele mensen die belangenloos mee willen werken aan het verbeteren van onze dienst. MyHeritage.com waardeert hen en is deze mensen zeer dankbaar.

@ Herman, ik kan niet genoeg benadrukken dat het melden van 'bugs' en andere niet technische problemen, zeer goed is. Hierdoor geeft u als gebruiker aan wat uw wensen als gebruiker zijn en waar uw behoeften naar uitgaan. 90% van alle meldingen zijn gebasseerd op onwetendheid. Dit is voor ons een goede manier om er achter te komen op welke gebieden wij de gebruiker meer moeten informeren of ons product moeten aanpassen om het gebruiksvriendelijker te maken. Ter informatie; dagelijks krijgen wij duizenden 'gratis' vragen binnen van onze gebruikers wereldwijd, dit zijn allemaal kansen voor ons om het product te verbeteren.

Bedankt voor uw interesse naar mijn persoon. Ik ben sindskort Countrymanager bij MyHeritage.com voor Nederland en zal de Nederlandse markt gaan beheren. Er is veel te doen, maar zoals ze weleens zeggen 'Time flies when you're having fun'. Zie ook http://blog.coret.org/2010/11/interview-met-nieuwe-country-manager.html. Achtergrond over mijn familie zie http://blog.myheritage.nl/2010/12/een-zeer-gemeleerde-familie-uit-suriname/.

Ik waardeer alle opmerkingen, suggesties en vragen. Supportvragen mailt u naar support@myheritage.com, overige vragen naar denie@myheritage.com

Groet!
Denie 

Denie - MyHeritage.com Nederland

Ik zou mensen die mij helpen geld te verdienen zonder daar zelf een beloning voor te krijgen ook uiterst dankbaar zijn. Ik hoop wel voor hen dat hun achterhoofd niet teveel pijn deed toen ze daar op vielen.

Maar het lijkt mij dan wel dat amateurisme bij MyHeritage.com ook echt toegejuigd wordt. Maar dat was me al duidelijk.

En ik denk dan ook niet dat ik ooit van de SPECIALE FEESTDAG KORTING gebruik zal maken. Ook al hebben ze alle functionaliteit die er maar te bedenken is.

Het dunkt mij wel goed zo.

Hans Hoekveld

@ Hans Hoekveld:

 

U lijkt in uw verontwaardiging twee toch zeer relevante zaken te vergeten:

1.      FamilyTreeBuilder is gratis software, welke kosteloos en zonder enige verplichting kan worden gedownload en gebruikt;

2.      Niemand is of wordt verplicht mee te werken aan de ontwikkeling cq verbetering van het programma.

 

Sjoerd H Nolf

Tja... Zo kan je natuurlijk wel er  tegenaan kijken, maar ze geven die software zeker niet weg uit liefdadige overwegingen. Zo heb ik Family Tree Maker (dus niet Builder) ook ooit eens gratis gekregen bij The Sunday Times met gelijke voorwaarden: gratis software, maar dan wel betalen als je over de 250 zit. En die heb je al snel. Daar heeft dus een puur commerciele achtergrond. En dan mag je ook wel iets professioneels verwachten. Ook in de vertalingen - en dan niet iets naar eigen "goeddunken". En als je dan een Nederlandse versie uitbrengt dan moet die ook meer aan de Nederlandse markt zijn aangepast: een doopdatum en/of -plaats voor geboortes vóór 1811, bijvoorbeeld. Zit die erbij als een eenvoudig te gebruiken optie? Ik geloof het niet. Maar ik kan wel een emailadres invoeren voor diezelfde mensen...

En inderdaad hoeft niemand mee te werken aan de ontwikkeling van een programma, maar als mij voorgesteld wordt om mee te doen als een vrijwilliger, zonder dat erbij wordt gezegd dat het een commerciele instelling is, dan vind ik daar iets wrangs in.

Hans Hoekveld

Hans,

 

Je hebt mij nooit het woord liefdadigheid horen gebruiken, en dat zal ik ook zeker niet doen. Ontwikkelaars van software hebben nu eenmaal commerciële motieven, de een meer dan de ander.

 

Zo werd vrij recent op deze site, genealogieonline.nl, nog gevraagd om vrijwilligers voor het vertalen van de website in andere talen om zo de site toegankelijker te maken voor een internationaal gebruik, terwijl nu (voor delen van) de site betaald zal moeten gaan worden.

 

Ik vraag me echter af of dat allemaal zo erg is. Dit soort sites helpen ons als amateurgenealogen, naar keuze gratis of tegen een geringe bijdrage, aan informatie waarvoor we anders stad en land zouden moeten afreizen met alle kosten vandien (als we er überhaupt al toe in de gelegenheid zijn).

 

Je opmerking over een doopdatum voor 1811 begrijp ik overigens niet. In FTB kan ik die probleemloos invoeren. Wat daar verder ook van zij, elk programma heeft voors en tegens, en gelukkig maar. Dat geeft een ieder de mogelijkheid het programma te kiezen dat het beste aan zijn of haar wensen tegemoet komt.

     

Sjoerd H Nolf

Haha... Ik dacht dan toch maar eens te kijken of ik gewoon wat gemist heb met die doopdata. Dus start ik FamilyTreeBuilder op en dan krijg ik meteen een berichtje: "FamilyTreeBuilder-Comm.exe werkt niet meer" en ineens loopt alles op mijn laptop vast...

Hans Hoekveld

@ heer Hoekveld, stuurt u svp een email naar support@myheritage.com met uw probleem. Er kunnen diverse oorzaken zijn. Ze staan u graag te woord.

Denie - MyHeritage.com Nederland


Ik denk zelf dat lang door discussieren over de voor en tegens van alle software niet zo veel oplevert.

Zelf ben ik tevreden gebruiker van MyHeritage FTB maar hun publicatie site gebruik ik niet , domweg omdat ik het te duur vind en omdat lang niet alle data zoals b.v. de doopdatum of de bronvermelding te zien is.

Naar mijn mening zijn zowel FTB als FTM mooie moderne stukjes software die helemaal grafisch en intuitief werken. Het gaat per slot om een stamboom en dat is in deze software meteen te zien.

Ik vind zelf b.v. het geheel gratis pakket Aldfaer een waardeloos stuk software terwijl veel Nederlandse genealogen er bij zweren. Mij doet het denken aan een kaartenbak van 20 jaar geleden. Ik mis elk overzicht ...

En je hebt zelfs software die er nog uitziet als uit het ms-dos tijdperk. Ook daar zweren sommige mensen bij.

Groet, Folkert

Folkert Geurink




Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!