stamboomforum

Forum logoArchiefinstellingen, bronnen en inventarissen » my heritage



Profiel afbeelding

ik heb mijn stamboom in "my heritage" staan, daar krijg ik regelmatig mails van met smartmatches en ander nieuws.

Nu zijn de laatste  mails die ik kreeg in het Russisch!!

Geen idee waarom en hoe dat komt.

Ik heb al gezocht of ik daar zelf iets aan veranderen en ik heb een mail gestuurd naar de webbeheerder (neem ik aan), maar desondanks verandert er niets.

Is er iemand die dit bekend voor komt en mij kan vertellen hoe ik dit weer kan (laten) veranderen.

Margo

margo van vugt - 9 aug 2009 - 12:38

In de E-mail is een link waar je op kan klikken, dan ga je naar je persoonlijke pagina met al je instellingen en zoek voor het stoppen van matches, tis wel een beetje zoeken!!

Groetjes Erick

Erick Janssen - 9 aug 2009 - 19:25

hallo eric

k, ik heb al gezocht naar een link, maar ik kan geen russische letters lezen en dat maakt het extra moeilijk. ik  kan tot nu toe de link niet vinden, maar ik ga er weer even voor zitten.

margo van vugt - 9 aug 2009 - 22:37

De link/emailadres in zo'n russisch bericht dus NOOIT gebruiken. Het is duidelijk spam. Juist door een link of email te gebruik laat je weten dat jouw emailadres dus gewoon gebruikt kan worden voor verdere spam. De beheerder van myheritage benaderen lijkt mij inderdaad het enige wat je kan doen.

Sela - 11 aug 2009 - 19:54

Ik gebruik ook MyHeritage en ik heb ondervonden dat de site an de bijbehoorende Family Tree Builder programma vol met "bugs" zitten. Vaak heb ik die bugs aangemeld aan de beheerders and krijg nooit antwoord.

Ondanks de bugs, is het programma wel leuk and heel handig, vooral de Smart Matches and de Smart Research (de laatste wat minder.)

Ik zou ze bombarderen met klacht emails totdat er iets aan gedaan wordt.

Cheers,

Frank W.

Frank Winston - 12 aug 2009 - 11:23

Hallo Frank,

De meeste gratis genealogieprogramma's bevatten "bugs". Maar je mag een gegeven paard natuurlijk ook niet in de bek kijken! Daarvoor is het ook "gratis". Je kunt natuurlijk ook een programma zoals bv. GensDataPro kopen. Daar mag je dan ook support van verwachten alsmede een fatsoenlijke werking.

Met vriendelijke groet, Willem.

Willem Korenman - 12 aug 2009 - 11:45

Nou krijg ik ook emails in het Russisch!

Willem de software is wel gratis te downloaden, maar als je Premium membership op hun site koopt, zoals ik gedaan heb, dan kan je zogenaamde "premium features" van het programma gebruiken.

Frank Winston - 13 aug 2009 - 19:41

iedereen dank voor de reacties.

de beheerder bombarderen met mails heeft weinig nut als ze niet beantwoord worden helaas, ik heb ze al in het engels gedaan in de hoop dat dat helpt.

Ik blijk dus niet de enige te zijn, hoor ik nu, kunnen we samen protesteren Frank.

Ik ga van de week toch weer even een mail sturen.

margo van vugt - 13 aug 2009 - 19:57

Quote Frank Winston:

"Ondanks de bugs, is het programma wel leuk and heel handig, vooral de Smart Matches and de Smart Research (de laatste wat minder.)"

Nou die smart matches zijn een lachertje ik kreeg ze voortdurend en het enigste wat overeen kwam was de achternaam, ik heb mijn hebben en houden gewist en heb aangegeven geen berichten meer van hun te willen ontvangen.

Groetjes Erick

Erick Janssen - 13 aug 2009 - 21:43

Family Tree Maker 2 jaar nu

Geen enkele bugg

My Heritage smart matches zijn handig om na te zien wie er ook mee bezig is.

en te verifieren.

Zo zal er in elk programma wel iets zitten.

Vergeten we windows nogAfbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Werner Vols - 14 aug 2009 - 09:36

ik heb door de smart matches contact gekregen met de kinderen van mijn oma's zuster (nichten van mijn moeder dus), waaronder een zevenentachtig jarige krasse dame in Canada. Best leuk.

Margo

margo van vugt - 14 aug 2009 - 13:26

Margo, ik vond dit in de Help section. Helemaal onderaan je homepage vind je een link naar "help" en "forum". I k geloof dat je in het forum beter terecht kunt met klachten want ze worden wel door de beheerders beantwoord.

If you are receiving the Family Site Newsletter, or event notification emails in a foreign language take the following steps to fix the situation:

1. Log in to your Family Site.

2. Click on the My Profile link in the upper right hand corner of the screen.

3. Click Edit My Profile.

4. In section ?1. My Details? choose the language you prefer to receive emails in.

This will set the language of all emails you receive from MyHeritage.com.

Ik heb dit geprobeerd en ik vond dat het mijne inderdaad op Russisch stond. Hoe dat gekomen is begrijp ik niet.

FrankW

Frank Winston - 14 aug 2009 - 22:20

Heel erg bedankt Frank, er stond inderdaad bij "taal waarin je je emails wilt ontvangen" russisch.

Ik heb het veranderd en neem aan dat het nu goed is.

Margo

margo van vugt - 15 aug 2009 - 09:44

Ik probeer al een tijdje dit programma te downloaden maar ik krijg elke keer een melding dat er een virus bij zit. Het programma word ook niet geinstalleerd. Kan iemand mij helpen?

Natasja van den heuvel - 24 aug 2009 - 15:12

Het zal wel met de instellingen van je virus-scanner of firewall te maken hebben.

Je kunt daarbij vervolgens meestal ergens een vervolgactie kiezen waaronder 'negeren' of iets dergelijks.

Waarschijnlijk geeft de virusscanner een virusmelding omdat het bestand dat je probeert te downloaden een zogenaamd exe-bestand is, of omdat er in de software van MyHeritage Family Tree Maker ook een optie zit om contact te leggen met de website van de makers van dit programma, om je stamboom op hun internetwebsite te plaatsen.

Dat laatste is overigens geen verplichting. Je kunt prima met het programma werken zonder jouw stamboom op hun website te plaatsen.

Ik gebruik het programma sinds begin dit jaar zonder problemen. Afbeeldingen zijn alleen zichtbaar als u bent ingelogd op het Stamboom Forum

Rob Roeleveld - 24 aug 2009 - 15:44

Ook ik gebruik het programma bijna een jaar, het werkt heel makkelijk.

Een tip: maak altijd backup want als je pc ooit crasht ben je veel werk kwijt.

In de folder Mijn Documenten vind je een folder MyHeritage, hier staat heel je stamboom in

incl. evt. foto's dus als je die folder ergens veilig kopieert raak je niks kwijt.

Je kunt wel gratis op MyHeritage.com publiceren en je site eventueel afschermen maar boven 250 personen moet je betalen. Ik publiceer op www.genealogieonline.nl, is gratis en ziet er heel mooi uit.

Alleen foto's uit Family Tree Builder gaat niet goed en dat ligt aan deze software.

En die virusmeldingen kun je idd negeren, is echt 100% safe.

Folkert Geurink - 24 aug 2009 - 20:38


Als je Myheritage open online heb kan dus iedereen je site bezoeken, is dat ee Rus dan heb je kans dat je daarna alles in het Russiesch heb, dan zet je hem zelf toch weer om naar Nederlands.

Gewoon een kwestie van je programma verkennen.

van der JAGT. P. - 25 jan 2013 - 10:28







Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu