stamboomforum

Forum logoGenealogie software / GEDCOMs » Update Genealogie Online publicatie vanuit GensDataPro werkt niet meer opgelost



Profiel afbeelding

Ik krijg tekst Update mislukt. Foutmelding van Genealogie Online...

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 13:25

Probeert u een publicatie te verversen of een nieuwe publicatie toe te voegen?

Yolanda Lippens - 26 jan 2020 - 14:49

Verversen.... Is stamboom onafhankelijk.. Nu stamboom Jacobs en Verbruggen...

m.v.g. Martien

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 14:53

Soms kunt u beter de oude publicatie verwijderen en dan opnieuw uploaden. Kunt u dat eens proberen?

Yolanda Lippens - 26 jan 2020 - 15:35

Sorry dan moet ik al mijn stambomen verwijderen.  In eens kan ik geen update meer uitvoeren. Heeft de heer Coret soms een wijziging uitgevoerd.????

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 15:41

Moet ik het probleem ook aanmelden bij de helpdesk van GensDataPro??

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 15:44

Ik heb zo juist een nieuwe proef stamboom aangemaakt. Ook hier krijg ik de foutmelding. Stamboom Jacobs

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 15:55

U zegt dat het stamboom afhankelijk is. Kunt u een patroon zien welke goed gaan en welke niet goed?

Kunt u het nogmaals met 1 stamboom proberen, vervolgens even wachten tot u de bevestigingsmail heeft ontvangen. En dan de volgende?

Yolanda Lippens - 26 jan 2020 - 15:58

Is de export van uit GensDataPro goed gegaan? Dit zou u alsnog een keer uitvoeren.

Ik neem aan dat u het gedcom bestand selecteert bij uw upload keuze?

Yolanda Lippens - 26 jan 2020 - 16:05

Nee ik  update direct van uit het programma. Tabblad Uitvoer... Ik heb twee nieuwe stambomen aangemaakt. En bij opzenden krijg ik  direct de bekende foutmelding, dus wachten op een email heeft geen zin..

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 16:08

Dan zou u uw vraag wellicht beter kunnen bij stellen bij de helpdesk van GensDataPro.

Om toch nog e.e.a. uit te sluiten, ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als u uw stamboom in GDP exporteert als Gedcom, en handmatig importeert in Genealogie Online. Durft u dat aan?

Yolanda Lippens - 26 jan 2020 - 16:16

Hierbij mijn bericht naar de helpdesk van GensDataPro

 

Ls,

Sinds vandaag kan ik niet meer publiceren of een update op Genealogie Online uitvoeren. Ik krijg de melding Update mislukt. Foutmelding van Genealogie Online.  Ik heb deze foutmelding ook bij Genealogie Online aangemeld.  Hierbij de laatste reactie van Yolanda Lippens..

Dan zou u uw vraag wellicht beter kunnen bij stellen bij de helpdesk van GensDataPro.

Om toch nog e.e.a. uit te sluiten, ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als u uw stamboom in GDP exporteert als Gedcom, en handmatig importeert in Genealogie Online. Durft u dat aan?

Zie verder Genealogie Online forum op Stamboom Forum..

 

Ik wacht uw reactie af.

Met een vriendelijke groet

Martien Jonker

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 16:32

Prima. Wilt u ondertussen proberen of het lukt met het exporteren en importeren van het gedcom bestand?

Als dat namelijk al bij de 1e stap/procedure fout gaat, is het eenvoudiger om de boosdoener te zoeken.

Yolanda Lippens - 26 jan 2020 - 19:25

Prima, maar wordt pas maandag..

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 19:36

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem: foutmelding 'update mislukt' bij uitvoer vanuit GensDataPro29 naar 'Update Genealogie Online publicatie'.

Met handmatige upload van een zojuist door GensDataPro29 gemaakt Gedcom-bestand (export functie) naar Genealogie Online geen foutmelding en normale bevestiging dat publicatie is bijgewerkt. Dat werkt dus wel.

Daarna nog eens geprobeerd vanuit GDP, maar weer dezelfde foutmelding. Wel valt mij (weer) op dat het tijdens het aanmaken van het Gedcombestand de aanmaak even stokt (melding: gensdatapro reageert niet) en dan na ca. 30 seconden weer doorgaat met het aanmaken van het gedcom-bestand. Waarna dan helaas weer de foutmelding verschijnt dat de update mislukt is.

Peter de Wit - 26 jan 2020 - 21:00

Dank Peter voor de moeite. Hopelijk gaan Genealogie Online en GensDataPro het probleem nu samen oplossen. Meld jij het probleem.ook aan bij de Helpdesk van GensDataPro...

Martien Jonker - 26 jan 2020 - 21:11

Vandaag heb ik de gevraagde opdracht uitgevoerd. Geeft geen probleem. Vraagje is? Is er al contact over dit probleem met de programmeur van GDP en de Heer Coret???

Martien Jonker - 27 jan 2020 - 10:39

Goed om te weten dat een import van de gedcom bij Genealogie Online wel goed werkt.

Dan ligt de bal nu bij GDP om te kijken wat er stokt in hun software.

Ik zou dit feit ook aan hen doorgeven, des te meer info voor hun, des te beter zij het kunnen onderzoeken.

Tot zij meer hebben onderzocht is het voor ons ook even afwachten.

Yolanda Lippens - 27 jan 2020 - 11:24

Ja ik kwam er net achter.. dat er een tijdelijk e-mailadres is en wel

Hoofd-Computergenealogie@ngv.nl

 

Hopelijk nu wel snel een reactie...

Martien Jonker - 27 jan 2020 - 11:28


Het is beter dat zij eerst gaan kijken wat er aan de hand is aan hun kant. Mochten zij contact willen met ons, dan kunnen ze mij via een privé bericht op dit forum benaderen.

Yolanda Lippens - 27 jan 2020 - 12:34







De auteur van het eerste bijdrage in dit bericht heeft aangegeven dat de vraag is beantwoord of het probleem is opgelost.

Plaats een reactie

Om reacties (en nieuwe onderwerpen) te plaatsen op het Stamboom Forum dient u eerst in te loggen! Nog geen lid? Registratie is gratis en snel!


Inloggen Registreer nu